ღCinnamonღ Skrevet 8. april 2010 #1 Skrevet 8. april 2010 Lille pia skal ha pupp annenhvertime! Det lengste hun har sovet i strekk siden hun ble født er 3 timer! Jeg rekker såvidt å sovne om nattan før d er pån igjen med amming, bleieskift og bysse i søvn igjen. Dette begynner virkelig å ta på etter 4 uker. Når kan jeg egentlig regne med at ting blir bedre, og at hun sover lengre økter? Noen som har erfaringer? Er så utrolig trøtt...
AussieAnette Skrevet 8. april 2010 #2 Skrevet 8. april 2010 Jeg tenker nok at alle har/har hatt et spedbarn som spiser hver 2 time når de er 4 uker. Helt normalt. Heller unormalt andre veien tror jeg. Men hold ut, det blir bedre.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 8. april 2010 #3 Skrevet 8. april 2010 Heeelt vanlig! Jeg skjønner godt frustrasjonen din og at du er trøtt. Jeg hadde det på AKKURAT samme måte som du. Jeg husker jeg og noen andre diskuterte denne problemstillingen her inne for 6 mnd siden. Vi var så frustrerte av å bare sitte med puppen ut hele tiden. Og jeg ammet oftere enn hver 2. time. Vår sov nesten ikke på dagtid og på natten sov hun maks 2-3 timer i strekk. Jeg har på en måte "glemt" dette nå. Synes det var en utrolig slitsom periode. Ungen kunne ikke legges ned uten at hun begynte å gråte, hun måtte bæres og bysses hele dagen, eller suge på pupp. Men en garanti skal du få fra meg ihvertfall: DET BLIR BEDRE!!! men det er mange økedager i begynnelsen, og det er i starten de vokser fortest, derfor trenger de mat hyppig. Jeg synes ting ble bedre rundt 2.5-3 mnd alder, selv om det fortsatt var amming relativt ofte. Jeg nådde et punkt hvor jeg var så sliten, deppa og lei av alt, at vi bestemte for å gi flaske på kveldene en periode. Det hjalp en del, og etterhvert kunne vi kutte ut flaska igjen. Var ikke noe fare for at produksjonen gikk ned, så mye den jenta hang ved puppen Men som sagt, det blir bare bedre og bedre og bedre og bedre..... og bedre... etter min erfaring ihvertfall:) Du er absolutt ikke alene om dette
Mini09&Lille12 Skrevet 8. april 2010 #4 Skrevet 8. april 2010 Vi har alle vært der du er nå. Kjempeslitsomt, men det blir bedre etter hvert. Husker jeg gikk i en boble og ikke hadde døgnrytme i det hele tatt. Babyen må få styre i begynnelsen vetdu. Jeg vil tro det blir bedre etter noen uker allerede, men du kan ikke forvente du kan begynne å styre leggetider før om fire måneder kanskje.. Kommer helt ann på ungen. At de spiser så ofte er helt normalt. Jeg satt med vesla til puppen hele tia syns jeg. Prøv å kos deg mens du ammer. Tv serier, bok eller noe sånt. Kanskje ikke så lett om du er trøtt, men sov når hun sover. Det er mitt beste råd. Lykke til!
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 8. april 2010 #5 Skrevet 8. april 2010 Et tips er et bæresjal, som du kan knyte på en måte slik at ungen kan ligge i ammestilling, på den måten har du hende frie ihvertfall
marsgutt Skrevet 8. april 2010 #6 Skrevet 8. april 2010 Går igjenom akkurat detsamme nå. Lille gutten min er 3 uker gammel og jeg lurer som deg på om det er så her det skal bli... Sover maks 2 timer om gangen, nesten bare om natten. Når han sover om dagen er det sjelden mer en 30-40 min om jeg legger honom ned, vil jeg at han skal sove lenger må jeg holde honom eller knyte in honom i sjalen. -Dessverre lite vanskeligt å få noen søvn or meg med honom der.. Så jeg skjønner hvordan du har det... Ser og litt mørkt på det til tider... Har en fin samboer som tar seg av honom ett par timer når han kommer hjem fra jobb mens jeg sover litt. Blir gutten sulten under tiden så får han en flaske med mme. Det har blivit min reddning!
Gjest eelis+kian Skrevet 8. april 2010 #7 Skrevet 8. april 2010 Smør deg med tålmodighet. Det blir bedre.
lille frø, mor til to Skrevet 8. april 2010 #8 Skrevet 8. april 2010 Jeg sliter enda med det samme og pia mi er 4 mnd gammel. Ammer hver 3. time, også om natten. Nå har jeg fått som råd fra helsesasjonen at jeg skal la henne sove på et annet rom og la henne gråte uten å ta henne opp.
*sutrikus-trassaldrius* Skrevet 8. april 2010 #9 Skrevet 8. april 2010 min holdt på sånn i 6 mnd da holdt jeg påå bli gal så jeg gikk over til mme...en helt annen verden...
las chicas Skrevet 9. april 2010 #10 Skrevet 9. april 2010 her gikk det vel ca 5mnd med pupping annahver time HELE døgnet. MÅ du skifte bleie om natta? her gjorde jeg ikke det så lenge det ikke var bæsj. vi samsov, så jeg sov mens jeg ammet om natta. la henne inntil puppen og sov videre. jenta mi sovnet også slik at jeg slapp å bysse i søvn.
FrøkenSprøken Skrevet 9. april 2010 #11 Skrevet 9. april 2010 Eeeeh... Jeg har også en sånn en, og jeg synes at jeg er heldig, jeg! Det vil si, om natten kan hun vente 3-4 timer fra det siste kveldsmåltidet til det første nattmåltidet, men bortsett fra det er det ca 2 timer mellom måltidene, og ofte mindre. Storebroren spiste en gang i timen døgnet rundt de første 4 mnd. DET var slitsomt. På en god natt var han våken 5 ganger, og rekorden er 16 (!!!!) ganger på en natt. Normalen var 8-9 ganger på en natt. Babyen din er fire uker, så dette bør du være fornøyd med. Prøv å drøy henne litt på natten, ved at du ikke begynner å mate henne før hun begynner å gråte skikkelig. Eventuelt prøv å vugge henne når hun våkner til. Det er mer slitsom for deg i en periode, men da vil du kanskje få henne til å sove litt lengre på sikt. Sånn ellers anbefaler jeg samsoving. Da kan du sove mens du ammer, og babyen sovner på puppen, så du slipper å bysse henne i søvn. Jeg anbefaler også ammemadrassen fra dry-kid. Med den kan du flytte babyen over i egen seng etter ammingen uten at hun våkner. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå