Anonym bruker Skrevet 8. april 2010 #1 Skrevet 8. april 2010 Har 4 barn, De 2 siste guttene er 2 og 3 år gamle. De har forskjellige fedre. De ser sine fedre annehver helg, det er ivertfall det jeg vil få til. Sistemann ser ikke faren sin så ofte enda. De går i samme barnehage sevfølgelig. Nå skal han på 2 bytte til stor avdeling. Jeg har valget om de skal gå i samme avdelig eller hver sin avdeling. Jeg er usikker på hva som er best for de. Grunnen er at de er alikevel fra hverandre (planen min ivertfall) fra torsdag til søndag annen hver uke, hvor de er hos hver sin far. Er det da best å gå på samme avdeling siden de alikevel får 8 dager fra hverandre i mnd? Eller så tenker jeg at hadde de alltid vært sammen ville jeg at de skulle gå på hver sin avdeling. Dette fordi da får de annledning til å skaffe egne venner, minste vil ikke henge bare etter sin store bror og de får litt pause fra hverandre. Noen syns punkter? En annen ting, men det er ikke noe å ta hensyn til. Det blir rart for dem å bli hentet fra forskjelige fedre når de går på samme avdeling og er brødre. Han minste ser på faren til nr 3 som sin far, kaller han pappa. Men jeg vil få til samvær med hans bioloiske far. En helt annen ting er at faren til han på 2 ikke er så opptatt av samvær og far til han på 3 år har hatt rollen som far. Er det viktig å få biofar til han på 2 mer inn når han ikke sev syntes det er viktig for barnet? Det blir mye dette, får sikkert mye dritt også. Men
Anonym bruker Skrevet 8. april 2010 #2 Skrevet 8. april 2010 ojjjjjjjj, her var det mye lese! jeg må innrømme jeg skumleste, tøffe valg du står ovenfor, det jeg hang meg mest opp i er det med din minst på 2 år, for all del ikke press hans far til noe samvær dersom han ikke er interessert, det har ingen av dem glede av, Mht dele avdeling kommer det ann på dem tror jeg, kjenn på magefølelsen din........der er jeg usikker hva jeg hadde gjort:)
lille sprelle Skrevet 9. april 2010 #3 Skrevet 9. april 2010 Dæven - det var mye rør på få år for deg! håper du klarer å finne roen! Tilbake til spørsmålet ditt. Jeg hadde valgt å ha dem på hver sin avdeling for at de skal få sin egen selvstendighet og sine egne opplevelser.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #4 Skrevet 10. april 2010 Synes du skal la dem gå på hver sin avdeling av de samme årsakene som du beskriver+ at det for den største vil være stas å bytte til å være med de store. Hvis du etter samtaler ikke får biofar til minsten mye på banen, så får du bare godta at slik er det, om du klarer. Jeg ville likevel vurdert å la minsten ha endel kontakt med biofar til nr 3, da det kan være svært traumatisk at han blir avvist (og ikke broren) dersom han faktisk ser på ham som pappa. At han ikke er det biologisk er av underordnet betydning (han vil forstå dette med alderen), det viktigste å fokusere på er minstens relasjon og følelser ovenfor "pappa" nå. Ellers kan han ta det svært tungt i årene fremover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå