Gjest Skrevet 8. april 2010 #1 Skrevet 8. april 2010 Det ender alltid i tårer og hyl. Alikevel ligger han noen minutter flere ganger hver dag for treningens del. Skulle så gjerne sett at dette var en kosestund, ikke tortur.. Jeg ligger sammen han på matten også og det hjelper heller ikke. Noen tips?
Gjest Skrevet 8. april 2010 #2 Skrevet 8. april 2010 Min var lik... gikk seg til etterhvert.... og vi var ikke spes flinke på å øve... Han var utrolig sterk ved 6 mnd allikevel.
vaffeljernet <3 Skrevet 8. april 2010 #3 Skrevet 8. april 2010 Hei. Jeg har en som er akkurat som din. og storesøstra hans var akkurat slik hun og, men jeg fortsatte og legge henne på magen litt hver dag og plutselig syntes hun det var greit. og det håper jeg på nå og. snakka med helsesøstra om det og hun sa også at det bare er å fortsette og prøve. evt rulle sammen et helseteppe og legge under brystet slik at han kommer litt over gulvet. det er det vi gjør. og så å legge han på magen oppå brystet (mannen min pleier å gjøre det) eller på fanget. rett og slett bare bruke en hver mulighet som finnes til å ligge på magen. plutselig har han blitt så sterk at han syns det er gøy :-)
Mini09&Lille12 Skrevet 8. april 2010 #4 Skrevet 8. april 2010 Tror alle babyer ikke liker å ligge på magen med en gang. Er en tilvenningssak. Det blir kosestund etterhvert. Det er nok tungt for dem i starten når musklene ikke er så sterke. Og de får jo ikke gjort noe annet enn å skrike og surve når de ikke orker mer. Syns du skal starte forsiktig og følge han. Ikke tenke så mye på at han mååå klare å ligge der så og så lenge. Etterhvert venner han seg til det.
Overraskelsen Skrevet 8. april 2010 #5 Skrevet 8. april 2010 Skriver under på det de over sier. Ta tiden til hjelp
Tigerpote Skrevet 8. april 2010 #6 Skrevet 8. april 2010 Vesla blir 6 mnd denne mnd, hun er råsterk både her og der, men er fortsatt ikke så glad i å ligge på magen. Har fått beskjed fra hs om å holde henne fast! Så det gjør vi her i gården. Men hun er mye mer tålmodig enn før, fordi omgivelsene er mye mer spennende nå.Så om hun har noe gøy å se på tven (jadaj, det er fy) og pappaen feks, så ler hun og koser seg en stund. Kan kanskje ligge i 15 min Det er mange som ikke liker mageligging.
Linnea&Meg+LilleSpire Skrevet 9. april 2010 #7 Skrevet 9. april 2010 jeg kjenner meg veldig igjen Snuppa lå sjeldent på mag helt til hun begynte å snurre seg selv, da gikk det bra... hun var ca 5 mnd når hun begynte å rulle på mag Så det ordner seg som oftest til slutt... Jeg fikk tips fra fysioterapeut når jeg var på kontroll med henne, at hvis du legger nor under barnet som hjelper med å støtte hun/han opp, kan det bli lettere
sjøsamen Skrevet 9. april 2010 #8 Skrevet 9. april 2010 prøvd med et speil foran han? Det funker her hvertfall
Mikkemafian Skrevet 9. april 2010 #9 Skrevet 9. april 2010 Legg henne ned på magen hver gang du skal legge henne fra deg, og så snur du henne når hun begynner å grine. Det har funket som juling her:) Og når hun begynner å rulle selv, så må du regne med at du får det travelt! I 3 mnd har jeg løpt dagen lang og snudd lille fra mage til rygg fordi hun kunne rulle ene veien men ikke andre:)
Romeren Skrevet 9. april 2010 #10 Skrevet 9. april 2010 Jeg har også pleid å legge han rett ned på magen når jeg legger han fra meg, fra 3 måneders alder cirka. Jeg begynte også relativt tidlig (7 uker?) å bære ham med magen ned på underamen min (med hodet inn mot albuen, og så brukte jeg den andre armen som støtte). Særlig det sistnevnte tror jeg har fungert veldig effektivt. Da har han måttet løfte hodet for å følge med og fordi han samtidig har kommet litt opp i høyden og er i bevegelse har han hatt mye spennende å se på ! Det går seg uansett til, da.
septbaby09 Skrevet 9. april 2010 #11 Skrevet 9. april 2010 Hei. Vår også hatet det. Lå bare å veivet med armene i spenn bakover med ryggen. Han hadde en låsning i nakken, som vi fikset hos manuellterapaut. Etter det, og mye øving i korte stunder mange ganger pr dag gikk det raskt fremover etter han var 4 mnd. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå