Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 8. april 2010 #1 Skrevet 8. april 2010 Det virker som de fleste her inne er på UL flere ganger...hvordan får dere det? Skjønner jo de som har komplikasjoner, eller prøverør, men det står jo som regel ikke i innleggene, så jeg vet jo ikke...jeg vil også på flere UL!! Eller i hvertfall en til! Og her finnes ingen privatklinikker, så jeg kan ikke snike meg inn den veien heller ;-p
høstbarn:) Skrevet 8. april 2010 #2 Skrevet 8. april 2010 Det er nok privatklinikker som brukes:) Jeg fikk ultralyd ved første kontroll hos lege, det er noen fastleger som har ultralydapparat,- og de bruker de gjerne. Jeg ble KJEMPEGLAD for det:) Men de andre jeg kjenner har gått til privatklinikker, hvis det ikke har vært prøverør, eller hvis ikke fastlegen har ultralydapparat, eller at det har vært alvorlige bekymringer (lite liv, blødninger el.l.)
mandalay Skrevet 8. april 2010 #3 Skrevet 8. april 2010 Jeg tipper også de fleste har vært til privat ul, hvis det ikke har vært noe spesielt. Personlig har jeg vært på to private ultralyder! De tjener mye penger på oss utålmodige eller bekymrede sjeler:-)
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 8. april 2010 #4 Skrevet 8. april 2010 Hei igjen. jeg har fått 5 ul pga at jeg mistet i uke 14 sist+ at jeg har operert en bit av livmorhalsen (svart deg på mitt innlegg) Jeg går til en privat gyn, men pga henvisning bet.jeg kun 50 kr gangen heldigvis. Man har ikke rett til gratis ul (utenom den ordinære) hvis ikke en har mistet eller har kronsike sykdommer eller risikosv.skap. Da må man bet selv dessverre.
Sol Skippertaksdronning Skrevet 8. april 2010 #5 Skrevet 8. april 2010 Jeg har hittil hatt tre ul..den første ved fem uker, siden vi ikke var sikker på om vi skulle beholde spira eller ikke. Den neste ved fullgåtte tolv uker, for å sjekke nakkefold etc,og få bekreftet at det var en tass der inne. Siste var ordinær ul ved fullgåtte nitten uker, og den neste jeg vet om nå er 30 juni, pga av jeg har overliggende morkakesom må sjekkes i forhold til om jeg får føde vanlig eller om det blir planlagt keisersnitt.
mamma til blå 2010 og rosa 2016 Skrevet 8. april 2010 #6 Skrevet 8. april 2010 har til nå vært på ul 2 ganger først i uke 9 så i uke 13. dette fordi jeg hadde ma i uke 13 i fjor sommer hvor frøet mest sannsynlig døde rundt uke 8-9. skal på ordinær ul 28april, da er jeg i uke18, tror ikke jeg får fler da, men håper på det da for synes det er så lenge mellom hver ul, vil se babyen min hele tiden. hehe
Sunshinebaby70_er mamma :) Skrevet 8. april 2010 #7 Skrevet 8. april 2010 Jeg har hatt flere tidlige ultralyder - 2 hos privat gynekolog og 2 ved sykehus. Jeg har diagnose habituell abort med 3 SA og 1 MA bak meg. Barnet jeg bærer er prøverør, samt jeg er over 38 år og fikk derfor også 2 tidlige UL på sykehuset pga genetisk veiledning/nakkfoldscreening. Hver ultralyd er en påkjenning med tårer og søvnløse netter i forkant. MA'en sitter godt igjen - å se et dødt barn på skjermen er fryktelig. Så jeg holder alltid for øynene og må spørre legen om det er noe der før jeg tør å se... Skulle veldig gjerne heller hatt et normalsvangerskap jeg.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 9. april 2010 #8 Skrevet 9. april 2010 Ja det skjønner jeg godt! Og jeg skjønner jo også at de som har komplikasjoner/tidligere komplikasjoner får komme til flere UL. Og jeg skjønner jo også at hvis jeg (og mange andre som har normale sv.skap) skulle fått mange UL ville det blitt lengre ventetid på oss alle. Men jeg lurer bare så på hvordan jeg skal få tatt en til UL uten å reise mange mange mil for å få tatt det privat...hehe...bare eeeen til....hvis jeg er veldig snill? :-p For så vidt er det vel egentlig ikke noe man burde ønske seg, for plutselig skjer det noe som gjør at man må få en til UL, og så var omstendighetene rundt det plutselig ikke noe triveligere lengre.
Cat&Gullungene Skrevet 9. april 2010 #9 Skrevet 9. april 2010 Jeg har betalt 2 private UL på Volvat selv, en i uke 9 og en i uke 13. Første for å sjekke at det virkelig var noe der (har prøvd veldig lenge med andremann) og en ved ca 12 fullgåtte uker for å måle nakkefold og se at alt ellers er ok. Er nå 15 fullgåtte uker og har allerede begynt å lengte etter den ordinære UL min i uke 19. Eller evt klare, gode tegn på liv ;-))) Sunshinebaby70: Det gikk bra på den siste UL din i uke 12 går jeg utifra?? Så bra!! Da kan du vel begynne å senke skuldrene litt ;-)) Når skal du på neste UL?
Sunshinebaby70_er mamma :) Skrevet 9. april 2010 #10 Skrevet 9. april 2010 Ja - det gikk kjempebra!!! De ville flytte meg fram fra 13+1 til 13+4 men jeg takket nei siden jeg vet unnfangelsen Slapper mer av altså, men klarer ikke helt å forholde meg til lillegull i magen. Prøvde å kjøpe meg en body igår - for jeg tenkte at det burde være en koselig ting å gjøre. Hehehe....det ble ikke så veldig vellykket. Fant en bitteliten hvit sak med blonder rundt halsen i str 50 til slutt, men kastet bare posen fra meg når jeg kom hjem. Men - igår kveld kikket jeg litt på den da..og litt i morges også....men det er litt skummelt ennå :) Gleder meg veldig til å "kjenne noe" Neste UL blir 5.5 hos spesialist (17+1) og så har jeg en til på sykehuset 19.5 (19+1) Hvis de flytter meg fram DA - da skal jeg høre på dem Unner alle andre ekstra UL altså! Det er jo en fantastisk opplevelse når man ser den lille sprelle :)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå