høstbarn:) Skrevet 8. april 2010 #1 Del Skrevet 8. april 2010 .....fikk jeg etter forrige svangerskap, og fødsel. Gutten min er nå 3 år. Jeg er ufør, og lever et liv som er styrt av smertene mine. Noe som betyr at jeg for det meste er hjemme. Har smerter når jeg sitter, går, står. Så det beste er å ligge. Før svangerskapet var jeg frisk som en fisk,i full jobb, og aktiv på alle måter. Nå har jeg dristet meg ut på et nytt svangerskap, fordi vi ønsker så inderlig en bror eller søster til vår lille gutt. Jeg er i uke 14 nå, og det går forsåvidt greit. Har vært helt slått ut i første trimester, men er nå bedre. Er avhengig av krykker ute, og lurer litt på om jeg egentlig burde hatt rullestol,- for å komme meg litt mere ut. I hvert fall når jeg blir tyngre. Er bevisst på å holde meg slank, vil ikke at hoftene mine skal bære rundt på mer enn nødvendig. Så spiser kjempesunt:) Og skal ha planlagt keisersnitt så klart. Føler meg litt alene i svangerskapet må jeg innrømme. Er ikke akkurat tett mellom oss bekkenløse. Venner og kjente har nok problemer med å forstå hvordan jeg har det, det er mange som aldri snakker med meg om det. Som om jeg er spedalsk eller noe;) Heldigvis har jeg et godt innerst nettverk, men du merker jo veldig godt hvem som ikke bryr seg. Lurer jo på om det er flere med kronisk bekkenleddsyndrom, som har dristet seg ut på et nytt svangerskap. Hadde vært kjekt å føle seg litt mindre alene i denne situasjonen:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141695940-kronisk-bekkenleddsyndrom-alts%C3%A5-bekkenl%C3%B8sning-som-aldri-forsvinner/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2010 #2 Del Skrevet 8. april 2010 Trist å lese innlegget ditt. Jeg har også kronisk bekkenleddsyndrom, så jeg forstår godt hva du mener når du skriver at du lever et liv styrt av smerter. Det er vanskelig å innrette seg et slikt liv, jeg føler jeg har mistet meg selv litt, og det er en sorg andre kanskje ikke helt forstår. Jeg har selv to barn fikk bekkenløsning etter sistemann. Har alltid ønsket meg tre barn, men vet ikke om jeg tør pga kroppen min. Synes du er tøff som våger deg ut på et nytt svangerskap, Har du søkt om keisersnitt? Fikk du det klarert før du ble gravid? Om jeg skal tørre et nytt svangerskap må jeg vite at det blir keisersnitt. Hvordan tar famiien din og de rundt deg at du våger et nytt svangerskap? Håper inderlig at dette går bra for deg og at ikke din helsesituasjon blir forværret. Lykke til med graviditeten og det lille nurket i magen;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141695940-kronisk-bekkenleddsyndrom-alts%C3%A5-bekkenl%C3%B8sning-som-aldri-forsvinner/#findComment-141698549 Del på andre sider Flere delingsvalg…
høstbarn:) Skrevet 9. april 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 9. april 2010 Godt å høre at vi er flere, selv om det ikke er noe jeg unner noen altså! Jeg har blitt henvist til keisersnitt ja, har ikke snakket med sykehuset enda, men dette sykehuset har et helt greit rykte på seg når det gjelder keisersnitt. De er ikke vanskelig bare for å være vanskelig. Jeg har jo fått skadet bekken/hofteledd pga forrige fødsel, så en ny fødsel er helt utelukket. De som er nærmest meg er kjempeglad for at jeg tør å satse på et nytt svangerskap, og veldig spente selvfølgelig. Og forstår i hvert fall en del av hvordan vi har det. Hadde det ikke vært for at mannen min støtter meg 100% hadde ikke dette fungert. Så er det jo en del mennesker jeg kanskje hadde håpet skulle være litt mere støttende, men men:) Det største problemet nå er at jeg ikke kan ta paralgin forte, så det blir mere smerter. De får ha lykke til med svgjørelsen din da! Jeg håper jeg blir fornøyd med to barn, har alltid tenkt å få tre jeg også Men fornuften heller nok mot to. Tar en dag av gangen:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141695940-kronisk-bekkenleddsyndrom-alts%C3%A5-bekkenl%C3%B8sning-som-aldri-forsvinner/#findComment-141702602 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #4 Del Skrevet 20. april 2010 Hei! Jeg har også slitt med kronisk bekkenledd syndrom siden jeg fikk mitt siste barn på august 08. Jeg har prøvd alt av behandlinger og treningsopplegg, men trening gjør det ofte verre. Jeg har i dag hatt min første bassengtrening, og er spent på det. Jeg har vært sykmeldt siden midten av Juli 09. Jeg og legen min har snakket om å ta et møte med nav for å avklare videre opplegg når jeg ikke kan være sykmeldt lengre. Men nå har jeg klare symptomer på graviditet. og dette kommer virkelig som et sjokk!!! Jeg har ikke tørt å sjekket enda, men jeg har 2 fra før, og bli skikkelig dårlig når jeg er gravid :-S Jeg og min mann hadde bestemt oss for at vi ikke skulle ha flere nettopp pga kroppen min, jeg er redd kroppen min ikke tåler det. Og så skjer dette??? Jeg er redd, usikker og fortvilet. Jeg er redd jeg ikke har rettigheter på svangerskapspermisjon, siden jeg jeg har blitt arbeidsledig men er ikke arbeidsfør, og jeg har vært sykmeldt et år på midten av juli. Hva skjer etterpå da??? Føler det blir helt feil å ta abort bare fordi vi ikke har råd til et barn til... Vi har 4 tilsammen, men guttene til min mann er bare på besøk annen hver helg. Skal jeg virkelig driste meg ut i dette, når jeg har så store plager??? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141695940-kronisk-bekkenleddsyndrom-alts%C3%A5-bekkenl%C3%B8sning-som-aldri-forsvinner/#findComment-141751653 Del på andre sider Flere delingsvalg…
høstbarn:) Skrevet 21. april 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 21. april 2010 Hei på deg:) Jeg opplever også at aktivitet/trening gjør det verre. Jeg har prøvd basseng (for det skal jo alle tåle ikke sant), men da fikk jeg kanonvondt. Selv om jeg bare lå og vaket i vannet, gjorde ikke noen spreke sprell i det hele tatt. Når det gjelder sykemelding så kan du jo ikke begynne å jobbe hvis du ikke er bedre. Etter at jeg var sykemeldt i 1 år gikk jeg på rehab.penger i en stund, men så søkte legen tidsbegr.ufør. Fordi rehab.p. betingte at man var i behandling, med utsikt til bedring,- og jeg var utoginnferdig behandlet og bare veldig stabil i formen. Men nå har det vært en NAVreform som har fjernet rehab.penger, tidsberg.ufør og attføringspenger. Nå heter alt sammen arbeidsavklaringspenger. Så jeg gikk over på det nå nylig da. Når du ikke har rett på sykepenger går inntekten din ned til 67% tror jeg det er av inntekten. Så du mister en del inntekt da. Men min jobb hadde en forsikring inkludert så jeg får en del fra min gamle arbeidsgiver. (Jeg har sagt opp jobben min siden det ikke er noen utsikter til at jeg blir frisk, og vi har flyttet). Så det siste punktet da; din eventuelle graviditet. Skjønner at du friker ut, men du trenger i hvert fall ikke ta abort pga økonomien (som jeg har vist deg over). Men helsen er jo et kjempeproblem, jeg må si at hver dag er en utfordring, og jeg kjemper for å holde hodet og motet over vannet. Men dagene går jo, og det er ikke sikkert du blir dårligere etterpå enn du er nå. Ikke enkelt nei. Men lykke til i dagene fremover, det er jo ikke sikkert du er gravid engang;) (PS:Jeg ville dristet meg ut i det, hadde ikke klart å ta abort). Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141695940-kronisk-bekkenleddsyndrom-alts%C3%A5-bekkenl%C3%B8sning-som-aldri-forsvinner/#findComment-141753434 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neni Skrevet 21. april 2010 #6 Del Skrevet 21. april 2010 Leser det dere skriver her og har kjempepanikk kjenner jeg. Hadde ett 1 svangerskap som var ett h med bekkenløsning. Klarte å komme meg etter det og sitter nå på slutten med svskap nr 2.Har vært invalid side uke 14..Skal settes i gang i morgen mest sannsynlig pga bekkenet mitt.Er da uke 38. Noen tips til etter fødselen?? Har en søster som har født 2 barn og hun har også fått kronisk bekenleddsyndrom. Så jeg er virkelig betenkt ja... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141695940-kronisk-bekkenleddsyndrom-alts%C3%A5-bekkenl%C3%B8sning-som-aldri-forsvinner/#findComment-141754025 Del på andre sider Flere delingsvalg…
høstbarn:) Skrevet 21. april 2010 Forfatter #7 Del Skrevet 21. april 2010 Tips etter fødselen: være kjempeforsiktig. Ikke presse kroppen. Begynne med stabiliserende øvelser etter noen uker. Finn en god fysioterapeut, som kan bekkenløsning. Anbefaler veldig slyngetrening, mange fysioterapeuter som har det. Skjønner du er betenkt, men du har jo kommet deg etter 1 svangerskap. Det er jo ikke så verst:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141695940-kronisk-bekkenleddsyndrom-alts%C3%A5-bekkenl%C3%B8sning-som-aldri-forsvinner/#findComment-141756515 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå