rosen25 Skrevet 8. april 2010 #1 Skrevet 8. april 2010 MIn lilla snuppa på 4 månader har fått stora torra eksem på armar, ben och mage. Hon har fått banan och advocado i två veckor, vet inte om de kan va de eller om hon bara är torr. Är de någon som vet om man kan få eksem av dessa frukter? Hon har redan känslig hy, så vi brukar allt som är parfymfritt, så inget vi har bytt. Smörjer in henne med fet krem varje dag men de blir inte bättre... Kanske någon har något tips??? Tack till alla fina mammor där ute
weh85 Skrevet 8. april 2010 #2 Skrevet 8. april 2010 Vår lille fikk også eksem rundt denne alderen. Det var også rundt den tiden vi begynte med smaksprøver. Vi gikk til legen og fikk beskjed om at småen skulle på hydrokortisonkur. Vi smurte med hydrokortison to ganger om dagen og fuktighetskrem etter at kortisonen hadde trukket inn hver gang. Utslettet gikk da over ganske fort, og han har ikke reagert på noe mat etter det. Jeg tror det er anbefalt å gå til lege før en begynner med hydrokortison. Husk også: -alltid vaske klærne før de brukes første gang -ikke syntetiske klær mot huden -når utslettet har gått over bør man likevel fortsette med fuktighetskrem Lykke til:)
sjokobaby Skrevet 8. april 2010 #3 Skrevet 8. april 2010 Ammer du? I så fall kan det være han er allergisk mot noe du spiser, f.eks. egg og/eller melk. Dette er ikke så uvanlig. Gutten min hadde svært tørr hud og masse eksem som du beskriver (hadde det også i kinnene og hårfestet) og fikk påvist egge- og melkeallergi av en spesialist på barneallergier som legen henviste oss til. Jeg ville tatt henne til legen, hør om hun kan utredes i.f.t. allergi. Du får sikkert beskjed om å smøre med kortisonkrem på flekkene og bruke fet krem i tillegg. Vi bader ham i oljebad (NAF badeolje, ganske mye i karet) hver kveld, smører kortisonkrem på eksemet til det er helt borte, og bruker masse fuktighetskrem med 10% karbamid ellers. Spar på alle kvitteringer på hudkremer/oljer. Hvis hun får diagnose på dette får dere frikort når dere har handlet for mer enn 1600kr, kan jo hende dere kommer opp i slike summer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå