lykkeligmor til to<3 Skrevet 8. april 2010 #1 Skrevet 8. april 2010 Min lillesnupp på 5 uker er så rar når han blir sulten for tiden:((( Han hylgråter, men vil ikke ha puppen. Får "lurt" ham til å ta den ved å putte en finger i munnen på ham først, så han begynner å suge for så å bytte til puppen. Han roer seg fort når han først begynner å suge, men syns det er litt stress å måtte gjøre det sånn hver gang. Trodde først han hadde mageknip, lagde derfor litt sukkervann på flaske, og den tok han med en gang og sluttet å gråte... Er dette det de kaller for puppenekt?? Noen som har noen gode råd for å komme tilbake til gode ammevaner igjen??
second_time Skrevet 8. april 2010 #2 Skrevet 8. april 2010 Jeg har ikke hørt om babyer som har puppenekt så tidlig... men noe er det iallefall med han. Kanskje han trenger hyppige måltider slik at han ikke blir "oversulten" når han først skal ha mat? Hva med å sprute melk på leppene hans event helt inn i munnen (hvis du kommer til da)? Jeg er helt sikker på at det vil gå over. Gjør det ikke det, så ta kontakt med ammehjelpen eller helsestasjonen. Jeg fikk igjen menstrasjonen rett etter fødsel. Babyen min nekter å puppe når jeg blør. Tenkte bare jeg skulle nevne det. Lykke til!!! :0)
tinus med jente06,gutt10 og?12 Skrevet 8. april 2010 #3 Skrevet 8. april 2010 gunnr78. gøy å se deg igjen her inne,fulgte med på deg da vi hadde termin en dag fra hverandre. har det gått bra med dere etter fødsel? sprengferdig (før het jeg en til i februar)
lykkeligmor til to<3 Skrevet 8. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 8. april 2010 heiiiiiiiiiii sprengferdig:O) så artig å "høre" fra deg!!!! Her går det helt strålende:D (bortsett fra dette med puppenekt da...) Bare storkoser meg med lille Anton-snuppen min:O) Han er veldig rolig og snill av seg, og vi nyyyyyter vårværet og triller lange turer hver eneste dag!! Hehe, det gjør vel forhåpentligvis godt for de ekstra kiloene som sitter igjen etter svangerskapet også... Men da må jeg kanskje slutte å stoppe innom butikken og kjøpe sjokkis...)) Hvordan går det med deg??? klem
tinus med jente06,gutt10 og?12 Skrevet 8. april 2010 #5 Skrevet 8. april 2010 Jo her går det også bra,var på 6 ukers kontroll i går og han har gått opp hele 2 kilo,så nå veier han 5270 g. Slet så med ammingen så han får flaske istedet så kanskje derfor han har gått opp så mye. Sunn og frisk er han iallefall. Ble så glad da jeg så noen kjente Nick her inne. Klem=)
Vimsetrollet Skrevet 8. april 2010 #6 Skrevet 8. april 2010 Puppenekt er nok mulig når barnet er 5 uker ja. Har slitt med dette helt siden jenta mi var 3 uker gammel (nå er hun 3 mnd). Hun har aldri vært glad i mat, og vi måtte begynne med flaske for å få henne litt opp i vekt. Dette resulterte selvfølgelig i enda mer puppenekt, og nå tar hun puppen bare mellom kl 20 og kl 7. Merkelig frøken! Har ikke noen tips, annet enn å fortsette å prøve uten å presse barnet for mye.. Står en del om det på ammehjelpen.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå