Gå til innhold

Ville dere bedt om sykemelding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 15 uker på vei, og sliter fortsatt veldig med kvalme og hodepine/dårlig form. Spydde meg gjennom alle ukene frem til påske, hadde en topp påske med mye bedre form og trodde det var over, MEN etter første dag på jobb tirsdag var det omtrent like ille igjen:( Tenker derfor at det antakelig har med stress/sliten å gjøre. Jeg jobber fullt, har en times pendling til/fra jobb, leverer to små barn i barnehage/sfo før jobb, og er TOTALT utslitt når ettermiddagen kommer. Får ikke lagt meg ned/slappet av før det er leggetid, pga alt som skal gjøres i stand til dagen etterpå. Er heldigvis ikke alene, men mannen min jobber også mye (mer enn meg) og mye av planlegging/stell av unger (og hund) faller på meg. Det siste jeg tenker før jeg sovner er at jeg gruer meg til å stå opp fordi jeg blir så sliten og kvalm.. Skal til legen mandag på kontroll og lurer på å be om sykemelding noen dager/uker for å hente meg inn litt, evn en gradert en. Hva ville dere gjort?

Hilsen utslitt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har forresten ikke fast stilling og er redd arb.giver vil være vrien med videre kontrakt hvis jeg er mye syk.

Skrevet

Det var i grunn som å lese om meg selv! (bortsett fra at jeg bare har 1 barn). Jeg fikk også hentet meg inn i påsken, og følte det skulle gå så bra, men datt rett ned i kjelleren igjen etter en dag på jobb.

I går ringte jeg legen og ba pent om 20% sykemelding. Jeg skal da ha en dag i uken for å slappe av. Skal prøve å få onsdager "fri" slik at jeg får delt opp uka. Jeg tror det kommer til å passe meg bra!

Lykke til, det er i hvertfall ikke noe nederlag å be om sykemld.

Det er jo ikke så ofte man går gravid:)

Jeg er ellers svært lite syk, og strekker meg langt for jobben.

Men nå er det på tide å tenke på seg selv, en skal jo ha litt overskudd til barn og familie også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...