Gjest Skrevet 8. april 2010 #1 Skrevet 8. april 2010 I samråd med legen skal vi nå ha en ukes prøveperiode med nutramigen (en mme uten melk) for å se om tarmene til jenta vår responderer bra på det. Hun sliter med hard mage, selv om vi bruker masse malt i melka. Har også forsøkt laktulose og med god effekt. Problemet med laktulosen var at hun begynte å gulpe så fælt og heller begynte å slite med det. Brakk seg og gulpet, både i søvne og ellers. Syns det er litt skummelt! Dessuten syns jeg hun ble mer urolig, så mulig hun ble kvalm av det også.. Men, fy søøøren så jævlig den nutramigen smakte!! Tror faktisk det er noe av det verste jeg har smakt. Den falt heller ikke i god jord hos jenta vår, merkelig nok Prøvde med litt sukker i, det ble ikke stort bedre. Er spent på om vi i det heletatt får testet ut dette, hun nektet rett og slett å spise i går! Stakkar lita, enn å bli påtvunget noe så grusomt..hehe.. Noen som vet om det finnes andre mme uten melkeprotein?
Gjest Kira06 Skrevet 8. april 2010 #2 Skrevet 8. april 2010 Kan dessverre ikke svare på spørsmålet ditt, da jeg ikke har vært borti det selv. Men ville bare sende gode tanker, og håpe at magen til vesle frøkna snart ordner seg. Først kolikk, så dette... kan ikke være lett for noen av dere! Datteren vår hadde også kolikk, og slet fryktelig med hard mage når vi startet med innføring av fast føde. Vi måtte kutte ut grøt i begynnelsen, og bare gi grønnsaker. Jeg gav hun også noen skjeer med sviskemos hver time, og det gav resultat etter noen dager. Nå 4-5 uker etter at hun startet med fast føde, så går magen av seg selv uten sviskemos. Så krysser fingrene for at det blir slik for din lille snart også
nurket* Skrevet 8. april 2010 #3 Skrevet 8. april 2010 Denne prøvde vi på vår datter også, men hun nektet fullstendig å drikke, og det skjønner jeg godt Vi prøvde Nan Ha1 fra apoteket som har spaltet melkeprotein og er lettere å fordøye og denne fungerte kjempe fint for vår datter.
Gjest Skrevet 11. april 2010 #4 Skrevet 11. april 2010 Takk for svar, begge to Har vært bortreist noen dager, så var ikke meningen å være utakknemlig med ikke å svare Vi har ikke sjangs til å få henne til å drikke nutramigen! Men, nå ser det ut til at vi har funnet formelen som gjør at magen hennes fungerer bra! Vi forsøkte med malt i melka, igjen, samt sviskemos. Har tidligere forsøkt sviskesaft uten hell, men mosen ser ut til å virke bedre! Nå er gulpingen nesten borte også, så det var nok laktulosen som forårsaket det. Nan Ha1 har vi forsøkt, men det ble hun bare enda hardere i magen av. Vi har en litt atypisk jente ser det ut som Atypisk kolikk og atypiske reaksjoner på mme som andre babyer blir bedre av! Jaja, håper bare det vil funke bra nå da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå