Gjest Skrevet 8. april 2010 #1 Skrevet 8. april 2010 Tok en graviditetstest med uke indikator i går (hadda planer om å være flink og vente), den ble negativ.. Har IKM i dag, men livmortappen sitter så høyt oppe at jeg så vidt kjenner den, jeg har null tegn på graviditet, og heller ikke noe tegn på graviditet.. Vil bare ikke ende opp som en hysterisk tester.. så unngår apoteket nå, men lurer på, er det like greit å teste igjen nå, eller skal jeg vente en ukes tid, før jeg tester igjen?
*julybirth* Skrevet 8. april 2010 #2 Skrevet 8. april 2010 mine tester har alltid slått ut 3 og 4 dager før forventet mens... men så er alle forskjellige, hvor lenge er det siden du tok testen? hvis du lar det gå et par 3 dageer imellom testene, så evt hcg fåt tid til å stige litt, så du ikke kaster bort masse penger ... lykke til :-)
Julie_82 Skrevet 8. april 2010 #3 Skrevet 8. april 2010 Hvis det er mulig, ville jeg ventet noen dager, siden noen tester positivt ganske sent, og hvis du tester igjen og den blir negativ blir du bare skuffet... Men det lover godt da, men høy livmortapp når du egentlig skal ha mensen:) Temper du? I så fall kunne du sett om tempen har sunket eller holdt seg høy, det er nemlig et ganske sikkert tegn dersom tempen holder seg høy i 18 dager etter el.
Gjest Skrevet 8. april 2010 #4 Skrevet 8. april 2010 takk for tips til dere begge :-) Julie_82: Da venter jeg noen dager, unngår apoteket så bra som mulig :-) brukte 10 tester "på rappen" forige pp (helt på trynet) Skulle hatt mensen nå mellom 4-8, men hele tiden har tappen liggi langt oppe, men har ikke opplevd den så høyt oppe siden sist jeg var gravid, så det øker jo håpet en god del.. Temper ikke, gjør ikke noe egentlig, har sex da det er EL-slim (har standar at slimet kun er der da det er EL, og kun den dagen, aldri slått feil siden jeg fikk mensen).. så får vel bare vente og se da..
..snøklokke.. Skrevet 8. april 2010 #5 Skrevet 8. april 2010 CB tester med ukeindikator er ikke like følsomme som de "vanlige" Cb testene, eller QR testene, det er jeg nesten helt sikker på. De trenger mer hcg for å slå ut. Jeg har god erfaring med QR, og skal kjøpe meg en slik idag, hadde ikm søndag. Neg CB tirsdag. Så hadde jeg vært deg hadde jeg prøvd en annen test:) lykke til!!
Gjest Skrevet 8. april 2010 #6 Skrevet 8. april 2010 okey :-) får ikke gjort det i dag, da jeg ikke har førerkort, og samboeren er på ekstra jobb, så jobbintervju.. Men får kjøpe med en i morgen, vi skal på biltur.. så får jeg ta den på lørdags morgenen.. hummm, jaja, da blir det noen dager til det da.. da vil jeg hvertfall ikke virke helt "testoman" ;-)
Julie_82 Skrevet 8. april 2010 #7 Skrevet 8. april 2010 Mente ikke at du skulle tempe for å finne el, men for å se om tempen holder seg høy i 18 dager etter el. Det er en av fordelene med temping, man kan se ganske sikre tegn, i motsetning til hvis man bruker tester...
Gjest Skrevet 8. april 2010 #8 Skrevet 8. april 2010 ja, men stoler ikke på tempingen, gjorde det forige pp, og da lå tempen høyere enn normalen etter el og frem til ikm, men fikk tr likevel..
MinStørsteDrømBlirSann? Skrevet 8. april 2010 #9 Skrevet 8. april 2010 Blir spennende å se nå da lilleDina;) krysser fingrene for graviditet:D
Gjest Skrevet 9. april 2010 #10 Skrevet 9. april 2010 takk MinStørsteDrømBlirSann?-1pp :-) prøver å ikke tenke på det jeg, så det kan bli litt lettere å vente, har pratet med samboeren min, og vi er enige om å utsette testingen til slutten av neste uke om jeg ikke får mens før.. vi skal flytte inn i huset vi skal leie rett over helgen, vil helst slippe å tenke for mye på det om vi finner ut at jeg er gravid, så vi er enige om å flytte inn, skal skylde på ryggen min for at jeg ikke skal løfte noe tungt. Også tester vi når vi har kommet i orden i huset :-)
MinStørsteDrømBlirSann? Skrevet 9. april 2010 #11 Skrevet 9. april 2010 Okey, skjønner deg veldig godt! Har ikm idag, negativ test og ingen mens. Har ikke noe graviditet følelse heller. Så sier ifra når jeg får TR! Bedre lykke neste gang. Følte sterkt denne mnd el neste:)
Gjest Skrevet 9. april 2010 #12 Skrevet 9. april 2010 ja :-) da følger vi hverandre en pp til hvertfall, fikk små spotting i dag, så regner med full TR i morgen eller i over i morgen da..
MinStørsteDrømBlirSann? Skrevet 9. april 2010 #13 Skrevet 9. april 2010 Ja, da får vi krysse fingrene for at det er oss neste gang!! XXXXX
*julybirth* Skrevet 11. april 2010 #14 Skrevet 11. april 2010 ikm på onsdag jeg, så kan egentlig teste nå... men venter heller jeg, til jeg er sikker evt, så den blir positiv hehe... lykke til til oss alle , tvi tvi :-) :-)
Julie_82 Skrevet 11. april 2010 #15 Skrevet 11. april 2010 Tempen skal være høy etter el frem til du får mensen, som er maks 16 dager. Hvis den holder seg høy i minst 18 dager tyder det på at du er gravid. Hvis du ikke er gravid vil den gå ned igjen til samme nivå som før du hadde el når du får mensen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå