Julie_82 Skrevet 8. april 2010 #1 Skrevet 8. april 2010 Jeg hadde en sa 20. mars, hadde sex 27. mars og begynte å tempe omtrent samtidig. Vi prøver ikke denne måneden så har ikke hatt sex siden 27. 1. og 2. april hadde jeg el-slim, men ingen økning i temp. Deretter tørket slimet ut i noen dager. 5. april fikk jeg *masse* slim igjen, men det var hvitt/kremete. Dette varte et par dager. Tempen var stabil hele tiden, helt til den siste dagen med kremete slim, da gikk den plutselig ned og neste dag opp, som man ser ved el. Men jeg leste et sted at el-slim er mer nøyaktig enn temp, og da jeg hadde el-slim skjedde det ingenting med tempen... Så burde jeg regne 14 dager til neste mens fra el-slimet, eller 14 dager fra da tempen gikk opp? Er det mulig at det er det kremete slimet som er el?
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 8. april 2010 #2 Skrevet 8. april 2010 Hei. Tempen er nok mye mer pålitelig enn el-slimet. Tempen stiger kun etter eggløsning og holder seg høy p.g.a. progesteronet, som vi kun har høye verdier av etter eggløsningen. El-slimet kommer p.g.a. høye østrogenverdier (tror jeg det var) og trenger derfor ikke bare komme etter el. Jeg hadde fulgt tempen. Har selv hatt masse el-slim i perioder uten å ha eggløsning. Noen har ikke merkbart el-slim i det hele tatt under el. Så, tempen er mye mere pålitelig, som sagt.
Julie_82 Skrevet 8. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 8. april 2010 Hmmm, ja det er jo logisk at det er tempen som er mer nøyaktig.. Da sier vi 14 dager fra i går da. Takk for svar:)
Bringebærmamma 160611 Skrevet 8. april 2010 #4 Skrevet 8. april 2010 Hei Julie_82 Men kan få EL-slim i forkant av EL - for så at EL slimet kan "tørke litt inn" mot når EL faktisk skjer. Du kan lese masse om EL-slim og temping (+ masse masse mer) på: www.pernille.info Lykke til ;-)
Julie_82 Skrevet 8. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 8. april 2010 Aha, det var noe av det som forvirret meg. Jeg hadde nemlig masse masse slim, men samme dagen som tempen falt, som jo er el-dagen, tørket det inn igjen... Men da vet jeg det:) Har lest en del inne på pernille, utrolig bra info:)
Julie_82 Skrevet 14. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 14. april 2010 Må bare vekke denne litt til live igjen.... Som nevnt hadde jeg el mest sannsynlig 7. april. Fertility friend påstår at det var 5. april, men jeg er nå ikke så sikker på det.. Uansett, siden 7. har tempen vært høy, som man forventer etter el, men i går gikk den ned og traff coverlinen min, som jeg ikke tenkte noe særlig over, men i dag var tempen under coverlinen, og var den samme som før el. Er ikke det litt rart? Har sittet og googlet og kikket på andre skjemaer på fertility friend, men finner ingen som ligner. Venter forresten ikke mensen på en uke ennå, til tross for at jeg har grassalt med pms-symptomer, og har hatt det siden 3. april omtrent. Veldig irriterende... Har tempet før, for noen år siden, og da hadde jeg aldri noe slikt, kunne stille klokka etter tempen min omtrent..
Gjest Skrevet 14. april 2010 #7 Skrevet 14. april 2010 Kansje du ikke hadde EL da. Tenker på at egget kansje ikke slapp seg eller hva det nå kalles. Noen ganger har man jo alle tegn på EL men så kommer ikke EL før lenge etter. Håper du finner ut av dette:) Lykke til!
Julie_82 Skrevet 14. april 2010 Forfatter #8 Skrevet 14. april 2010 Snodige greier her... Hadde nettopp litt lyserosa på dopapiret. Venter ikke mensen før om en uke. Hadde jeg ikke visst bedre ville jeg sagt at tempfallet er festedippet og jeg hadde en festeblødning, men vi hadde jo sex 10 dager før el, så da er det jo umulig. Menmen,,, takk for svar hvertfall:)
Julie_82 Skrevet 15. april 2010 Forfatter #9 Skrevet 15. april 2010 I dag spotter jeg, så det virker som om det er tr som er på vei. Ifølge tempen min er jeg 8 dpo (nå er fertility friend enig i at jeg hadde el 7. april), men hvis jeg regner el-slimet som el, hadde jeg el 2. april, og dermed er jeg egentlig 13 dpo. Så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro. Har tempet før og hadde normal lutealfase, så jeg er fristet til å tro at jeg hadde el da jeg hadde el-slim, men av en eller annen grunn gikk ikke tempen opp før flere dager senere. Men er litt merkelig da, opplevde ikke noe slikt da jeg tempet gjennom flere sykluser for noen år siden...
Gjest Skrevet 15. april 2010 #10 Skrevet 15. april 2010 Merkelig hvor kroppen kan forvirre oss. Du hadde sikkert EL når du tror du hadde EL da du er den som kjenner kroppen din best. Tempen kan jo bli påvirket av så mye, så om du kommer på noe som kan ha gjort så det ikke stemmer i følge din mening om når EL var kan det jo hende det er derfor tempen ikke steg når den skulle stige for eksempel. Jeg har selv hadd veldig rart tempmønster flere ganger og trodd EL har vært flere ganger i løpet av en syklus. Og noen ganger ikke funnet ut når EL var før mensen kom, og jeg kunne telle dager. Kan være lurt å ta EL test i tilegg til å tempe, da får du litt mer bevis på om EL er når du tror. Håper du finner ut av dette snart. Lykke til:)
Julie_82 Skrevet 15. april 2010 Forfatter #11 Skrevet 15. april 2010 Har sovet litt urolig hele måneden, kanskje det har påvirket tempen, samt at forrige mens var en sa og det er første måned hvor jeg ikke er på pillen på 5 år. Er nok mye rart som skjer ja:) Har spottet litt hele dagen, veldig sparsomt. Regner med at tr kommer i morgen, hvis ikke begynner jeg å lure.
Julie_82 Skrevet 16. april 2010 Forfatter #12 Skrevet 16. april 2010 Nå begynner jeg virkelig å lure.... Våknet i dag og det romlet i magen og jeg ble skikkelig kvalm. Stod opp og sjekket om jeg hadde fått mensen, men neida, bare litt brunt slim, samme som i går og forgårs. Jeg sjekket innvendig i går, og da var det en dråpe friskt blod der, men i dag er det kun brunt slim, ikke noe friskt blod, og det har ikke økt i mengde. Hadde jo aldri trodd at jeg skulle bli gravid denne måneden, selv om jeg hadde el da jeg først trodde, er det fremdeles 5-6 dager etter vi hadde sex.. Er ikke noen vits for meg i å ta noen test, for jeg tester positivt veeeeldig sent, så jeg må nok avgårde til legen for blodprøve. Men klarer ikke helt å tro det ennå, så jeg gir det noen dager til.
Gjest Skrevet 16. april 2010 #13 Skrevet 16. april 2010 Ja da er det jo mange ting som kan ha påvirket tempen. Er jo mange som har det slik og er gravid, men jeg vil ikke gi deg noe falske håp i tilfelle du ikke er gravid. De sier at så lenge man har sex så er sjansen for å bli gravid der, og man mirakler kan jo skje:) Krysser fingrene for at du er gravid, selv om du ikke helt tror det er mulig selv. Jeg våknet også og var kjempe sulten i dag, det har ikke skjedd på mange dager. Er litt småkvalm da jeg ikke har fått spist ennå, har styrt med sønnen min som skal i barnehagen. Tempen min ligger på 36.9 vær dag ca uansett når jeg temper. Har vært slik i 3 dager nå. Jeg har ikke noen slags følelse på at jeg kan være gravid, men er jo ennå 8 dager til testdagen på fertilityfriend. Men regner med jeg får mensen som vanlig. Lykke til om du tar blodprøver, krysser fingrene for deg!
Julie_82 Skrevet 16. april 2010 Forfatter #14 Skrevet 16. april 2010 Høy temp er alltid et godt tegn da:) Håper jeg er gravid, men samtidig blir det et lite sjokk, siden mannen ikke forventer prøving på en måned ennå Og selv om jeg håper på det, er det jo veldig skummelt også. Ansvar for et helt annet menneske lissom....
Gjest Skrevet 16. april 2010 #15 Skrevet 16. april 2010 Ja skjønner hva du mener. Skummelt å skulle ha ansvar for ett lite menneske, men også det mest fantastiske som er. Jeg tror at det er skummelt helt til man sitter med den lille babyen i armene sine, tror ikke det er så skummelt etter det. Litt så klart, men ikke så skummelt som før. Alt forandrer seg når man har den lille i armene, verden blir på en måte en helt annen verden. Om du skjønner hva jeg mener? Hehe, ja kan tenke meg han blir litt overasket om du er gravid nå. Men om dere likevell skal begyne å prøve skikkeli om en måneds tid, så tror jeg bare han blir glad. Det er tungt å prøve å få barn når det ikke klaffer på lang tid, og om man mister. Så om det bare skjer helt uventet så er det jo kjempe morsomt og bra:) Håper virkelig det er min tur denne måneden, men har ikke så stor tro på det. Men man gir vell litt opp når man får negativ test etter negativ test.
Julie_82 Skrevet 17. april 2010 Forfatter #16 Skrevet 17. april 2010 Da kom tr:( Veldig snodige med all den spottingen, men hormonene mine er kanskje i ulage denne måneden. Jaja, prøve på nytt som planlagt da:)
Gjest Skrevet 17. april 2010 #17 Skrevet 17. april 2010 Huffda, det var dumt:/ Jeg er nå på 8 DPO, håper virkelig spiren sitter denne måneden men har mine tvil... Ja dere får prøve som planlagt da:) Lykke til med prøvingen, håper dere slipper å prøve så alt for lenge:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå