Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #1 Del Skrevet 7. april 2010 Sitter her og kjenner på en vond rygg, og kynnere som kommer oftere og oftere... Er i dag 34 fullgåtte uker... Har 1,5 times reisevei til jobb, og er for tiden 60 % sykemeldt fordi jeg er utslitt og har vondt i bekkenet... Før påske fikk jeg 1 uke med 100 % SM, og påska var jo fridager, men med to barn hjemme som krever sitt... Med rett skulle jeg vert på jobb på tirsdag, men hadde ikke sjangs til å komme meg avgårde... Hadde knapt hatt blund på øyet, og med reiseveien min er det enten opp kl 06.00 for å rekke levering i barnehage før ferja går, ellers er løpet kjørt den dagen..... I natt som var har jeg vert hos mamma med mine søte små, og hun var så snill å stå opp med dem, så jeg fikk ligge litt lenger... Smertene i ryggen og bekken er verst om ettermiddagen og hele kvelden, lenge etter jeg har lagt meg.... Jeg ringte legen på tirsdag når jeg ikke kom meg på jobb, for å informere han om at jeg var hjemme... Han sa vi fikk ta det når kontoret var åpent onsdag.. JEg sa da at jeg hadde time hos han på fredag, og om det var nødvendig å kontakte han før? Han sa bare at nei da er det greit, han hadde notert dato for kontakt... Fulgte min eldste på innskriving på skolen i dag.. En stor dag, men en time info på en pinnestol var i overkant for en veldig gravid mamma.... I morgen skal småtrollene i barnehagen, og jeg lurer på om jeg skal gjøre et tappert forsøk på jobb i morgen, eller om jeg skal ta en "hviledag" til hjemme, for å se om jeg får henta meg inn igjen litt... Dagens hjertesukk i forhold til jobb.... Det store pluss er jo at jeg skal i permisjon om 3 uker.. Men med min fødselshistorikk får jeg ikke mye utbytte av 3 uker permisjon før termin, da begge de to første har kommet 2 og 3 uker før termin..... Jeg får vel uansett prøve å komme meg i seng, i håp om litt søvn... :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141694150-ugg-kommer-jeg-meg-p%C3%A5-jobb-i-morgen-tro/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
sunnfjordmor venter fjerde Skrevet 8. april 2010 #2 Del Skrevet 8. april 2010 Eg har det mykje som deg og er 100% sjukmeldt fram til permisjon om 5 veker. Eg er no i veke 32. Eg blir fort utmatta, får fort kynnere som er vonde både i mage og rygg og kjenner det fort i ryggen om eg går eller står for mykje. Eg har tre barn fra før. Som deg har eg også fått mine tre 12- 16 dager før termin så reknar ikkje med få bruke permisjonstida til å kvile ut så mykje før fødsel. Eg søv ofte dårleg om natta fordi eg har problem å sovne att når eg har vore oppe på do om natta, så treng den ekstra tida og sove på om morningen. Lykke til. Håpar du og får 100% sjukmelding siste vekene til permisjon. Det treng du. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141694150-ugg-kommer-jeg-meg-p%C3%A5-jobb-i-morgen-tro/#findComment-141695762 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2010 #3 Del Skrevet 8. april 2010 Nei, det ble ikke jobb i dag heller... Håper legen gir meg SM de siste 3 ukene nå.. Isteden for å bare tilbakedatere denne uka... Skal til legen i morgen tidlig.. Har opplevd det som litt slitsomt de siste mnd, da jeg har fått ny vurdering av SM hver 14. dag.. Vanskelig å kunne slå seg til ro med noe, og planlegge noe i forhold til jobben... Jeg jobber med mennesker, som er avhengig av å sette opp personlige avtaler med meg, som til stadighet blir avlyst når jeg blir syk... Hadde vert litt deilig å vite at jeg evt. ikke skal tilbake før permisjon, og at noen andre må ta over... Vikar er på plass, men jeg føler jo at jeg må legge opp de dagene jeg skal være på jobb, som om jeg kommer.. Selv om jeg vet at det har vert opp og ned med formen lenge.... Jeg forstår godt at mine avtaler blir irriterte når de opplever at jeg ikke er der slik vi har avtalt.. Men jeg tåler dårlig folk som "går løs på meg" fordi jeg aldri er der når de må ha tak i meg, og vil settes i kontakt med andre fordi de er misfornøyd med meg.. Tar det dessverre veldig personlig for tiden, selv om jeg jeg vet at det har en forklaring jeg ikke diskuterer med dem.... Skal uansett bli godt å få jobben litt på avstand i permisjonstiden.... Takk for oppmuntrende ord fra deg, Sunnfjordmor :-). Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141694150-ugg-kommer-jeg-meg-p%C3%A5-jobb-i-morgen-tro/#findComment-141697552 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sunnfjordmor venter fjerde Skrevet 9. april 2010 #4 Del Skrevet 9. april 2010 kjenner meg veldig igjen i det du skriv. Eg jobber som ped.leier i ein barnehage og føler og på at alle måtte ta over jobben min for ei kort stund kvar gong eg vart sjukmeldt vidare i 14 dager om gongen. No kan eg overlate alt til dei andre. Kryssar fingre for at du får sm fram til permisjon. Du må sende meg ei melding her så eg får høre korleis det gjekk med deg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141694150-ugg-kommer-jeg-meg-p%C3%A5-jobb-i-morgen-tro/#findComment-141700570 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. april 2010 #5 Del Skrevet 9. april 2010 Ja, da har jeg vert hos legen, og fikk 100 % SM frem til permisjon :-). Føler meg så letta nå... Han sa også at han trodde det var liten sannsynlighet for at jeg gikk over tida, og at jeg burde legge meg nedpå litt i løpet av dagen, når jeg følte for det.... Så da var en stor stressfaktor og dårlig samvittighet fjernet fra min hverdag, og jeg kan begynne å fokusere på å pakke sykehusbagen, og ta dagene som de kommer. Skal bli deilig å kunne ta ting etter dagsformen :-). Så får gjerne mine to eldste litt oppmerksomhet også, før lillebror kommer :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141694150-ugg-kommer-jeg-meg-p%C3%A5-jobb-i-morgen-tro/#findComment-141700629 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sunnfjordmor venter fjerde Skrevet 9. april 2010 #6 Del Skrevet 9. april 2010 Så godt å høre. No vart eg glad på dine vegne. Ja, godt å kunne gi litt oppmerksomhet til storesøskena og. Eg har sjølv 3 unger på 3,5 snart 5 og snart 6,5 år som venter spent på lillebroren. Kor gamle er dine? Slapp godt av no fram til fødsel. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141694150-ugg-kommer-jeg-meg-p%C3%A5-jobb-i-morgen-tro/#findComment-141701176 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jentu <3 har født <3 Skrevet 9. april 2010 #7 Del Skrevet 9. april 2010 Takk for det.. Du har fått dine ganske tett ser jeg. Mine er 4 og 6, og så har vi venta til nå med nr 3. Vi trengte en liten pust i bakker med tanke på nattevåk og bleieskift.. Vi ble fri for bleiebarn i sommer som var, og nå er det på an igjen.. He, he.. Men ville ikke vente for lenge heller.. Synst det hadde blitt tungt å spre småbarnsårene over en veldig lang periode i livet.... Våre er veldig spent de også... Spesielt hun på 4, som ikke vet helt hva hun skal vente... Hun har reagert litt med litt skvetting i buksa igjen i vinter, og dukker til stadighet opp i senga vår om natta... Det siste har forresten elstemann gjort en del i det siste også.. Så nå har vi innført belønning for hver natt i egen seng... Har heldigvis fungert bra de fleste netter, slik at jeg har plass til å snu meg i senga... Er ikke så godt å snu seg eller sove godt med 4 stk i en seng på 1,50... He, he.. Ja, nå skal jeg legge meg nedpå litt.. Min svigerinne har tilbydd seg å hente småtrollene i barnehagen i dag, så jeg får en veldig rolig start på helgen :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141694150-ugg-kommer-jeg-meg-p%C3%A5-jobb-i-morgen-tro/#findComment-141701260 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sunnfjordmor venter fjerde Skrevet 9. april 2010 #8 Del Skrevet 9. april 2010 Ja, vi og var ferdig med siste bleiebarnet i sommar. Yngstemann som blir 4 i august gledar seg veldig til han blir storebror og ikkje minst lenger. Jenta som snart er 5 syns for tida babyer er kjempestas så passet ho midt i blinken at vi skulle få ei "levande dukke" i hus. ho var litt misunneleg på besteveninna som fekk ei syste i haust, så var kjempestas når ho fekk høre vi og skulle få ny baby og.(bortsett fra at ho skulle ønske det vart ei syste og ikkje ein bror). Eldstemann som snart er 6,5 gledar seg og men gir ikkje så mykje uttrykk for det heile tida som dei andre. men han har vore meir påpasseleg med meg som har vore slite og ikkje i form. og snakker om korleis han skal hjelpe meg med babyen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141694150-ugg-kommer-jeg-meg-p%C3%A5-jobb-i-morgen-tro/#findComment-141701928 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jentu <3 har født <3 Skrevet 9. april 2010 #9 Del Skrevet 9. april 2010 Høres ut som noen herlige småtroll :-). Eldste min er litt på samme måte.. Veldig opptatt av å ta vare på meg for tiden, og at han skal passe på babyen når han kommer.. Vi venter også gutt nå, så det blir gutta i overtall her i huset også.. Jeg har tenkt litt på hvordan det kommer til å bli med ei jente mellom to gutter... Har liksom hengt meg opp i at det hadde vert greit om de to eldste eller de to yngste var av samme kjønn... Ser for meg at det fort kan bli ei veldig røff jente som prøver å henge med gutta, eller ei overdimensjonert prinsesse.. He, he.. Men jeg tenker at vårt mål må være å fokusere minst mulig på kjønn og forskjeller.. Tenker jo at de uansett har samme utgangspunkt, og skal oppdras med de samme forventninger og muligheter alle sammen, samtidig som de alle kommer til å ha sine særegenheter :-). Selv har jeg bare hatt søstre i oppveksten, så vet liksom ikke hvordan det ville vert å ha en bror eller to :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141694150-ugg-kommer-jeg-meg-p%C3%A5-jobb-i-morgen-tro/#findComment-141703314 Del på andre sider Flere delingsvalg…
E-79 Skrevet 11. april 2010 #10 Del Skrevet 11. april 2010 Så bra at du fikk sykemelding så du får slappa av de siste ukene. Kjenner meg så godt igjen. Følte at både jobb og lege pressa på for at jeg skulle holde lenger i jobb mens jeg selv kjente på stivt bekken, lite søvn og altfor lite overskudd til ungene våre på 3 og 5. Men heldigvis sto jeg på mitt og fikk sykemelding så jeg kan nyte den siste tida uten dårlig samvittighet for at jeg bare fungerer halvveis i jobb. Har også en jobb som gjør at det er vanskelig å være "litt" til stede så det resulterer fort i at en jobber mye og tenker jobb selv om en er delvis sykemeldt. Så når påska kom og jeg hadde fått 100% sm så var det som om en svær tung sekk ble tatt fra skuldrene mine. Så godt å slippe opp kl.06 om morgenen og gå i ett fram til leggetid for ungene. Sover kanskje 4-5 t i gjennomsnitt om natta og da trenger en å få hvilt litt på dagtid. Men kan ikke legge meg nedpå på dagen fordi da blir bekkenet vondt, men godt bare det å kunne styre dagen selv. Har også kynnere som gjør at jeg enkelte ganger bare må sitte, så skjønner ikke helt hvordan jeg skulle fungert på jobb. Blir litt irritert for at det skal være sånn at en nærmest får dårlig samvittighet for ikke å holde helt ut til de siste tre ukene. Men tenker at det er faktisk viktigere å kunne være en god mamma og at kroppen min fungerer litt før fødselen også. Vi har foressten to gutter fra før og venter en jente:) De gleder seg veldig til å bli storebrødre, så spørs det hva minstemann sier når babyen faktisk kommer i hus...Håper dere nyter siste del av svangerskapet (så godt det går an) med familien:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141694150-ugg-kommer-jeg-meg-p%C3%A5-jobb-i-morgen-tro/#findComment-141708659 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sunnfjordmor venter fjerde Skrevet 11. april 2010 #11 Del Skrevet 11. april 2010 Har gått heilt fint med ei jente i mellom her hos oss. ho er 1år og 5 mnd mindre enn storebror og 1 år og 4 mnd større enn lillebror. Ho har eigentleg vore den begge kunne leike med. Eg har vel "gjort " ho litt "jentete" sidan eg kun har ei jente. Ho elskar å pynte seg og gjere jenteting. MEN ho er og veldig glad i å kjøre traktor med pappaen, og leike gutteting med brødrene. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141694150-ugg-kommer-jeg-meg-p%C3%A5-jobb-i-morgen-tro/#findComment-141712000 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå