Gå til innhold

¤ lillehare, only, håpefull ¤

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fint, her var den ja :)

Idag er jeg bare så trist. fint vær ute og greier, men jeg vil bare krype under dyna og bli der til jeg er gravid. Vet ikke om jeg orker å komme i gang med sprøter denne denne syklusen: Vurderer sterkt å utsette det til neste mnd.

Åhhh, når blir det vår for f...

:/

Jeg var i bursdag i går. I starten, da vi satt og spiste, ble det diskutert barnenavn, for det var ei gravid der. Så ble det snakket om hvor skuffet noen hadde blitt med en gang de fant ut om kjønnet. Ikke ofte jeg sliter i sosiale sammenhenger pga vår infertile situasjon, men da kjente jeg at jeg ble helt satt ut.

Ellers er syklusen min helt på tur igjen, og kommer ikke til å sette igang med forsøk igjen før den er stabilisert ;-( Spotter, og aner ikke hvor i syklusen jeg er nå. Refleksologen min mener det kommer til å gå ganske raskt, så vi får se.

Håper lykken blomstrer for oss snart, lillehare ;-) Vi satser på det!!!

Fortsatt god helg :-)

Skuffet pga kjønnet??? Herregud, hadde nok blitt satt ut selv. De bare vet ikke hvor heldige de er, som faktisk får det til. For minde er hele helgen i dass. Jeg takler altså ikke dette på noen måt. Vil så gjerne komme i gang med et nytt forsøk samtidig som jeg er livredd for å teste neg. Skal sykelmelde meg i rugeperioden. Har du vært sykemeldt i rugeperioden eller??

Men men, skal til lege til uken og er veldig spent. Vi har bestemt oss også for å ringe Purvis igjen for å få pergotime igjen. Vi har tatt det begge to - men ikke samtidig. Tenkte vi kunne prøve å ta det samtidig. Dette gjør vi dersom det ikke klaffer i Pors.

Har forøvrig tenkt på mye på Pors i det siste. Mannan min kommenterte her om dagen at Khan sier lite. Og når man spør ha, må man omtrent grine seg til et svar. Vet ikke hvor fornøyd jeg er lenger... Tanken på kjøringen ned dit gjør meg kvalm, grusomt langt.

Jaja, ble mye klaging her. Bekalger det, men er bare så fortvilet akkuratt nå at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Ser det er så mange som blir gravide her, men ikke meg. Fikk en tlf fra en venninne på torsdag, hun venter baby i oktober. Hun sa hun rakk å få det før hun fyllte 30 og var veldig fornøyd med det. Det hele ble liksom så skrytete og ikke minst vondt...

Åhhhh, nå skal jeg gi meg med dette.

Ha en fin helg :)

Da jeg nå fikk valget mellom flere timer, tok jeg time hos Friberg. Har mer sansen for henne. Flinkere til å lytte, og lettere å prate med ;-)

Jeg var sykemeldt en uke etter innsett, forrige gang, og var veldig fornøyd med det. Kommer til å gjøre det igjen. Blir nok viktig å da finne en balansegang mellom hvile og hyggelige aktiviteter i den tiden, sånn at det ikke blir så veldig mye grubling. Jeg synes faktisk at jeg gikk mer og bekymret meg da jeg var på jobb enn da jeg var sykemeldt. Ihverfall viktig å gjøre det som føles riktig for seg!!!

Husker ikke helt hva Pergotime skulle gjøre?? Og visste heller ikke at dette er noe mannen også kan ta..

Klem:-)

• 2 uker senere...

Hei du,

har vært kjempe opptatt så jeg har ikke hatt tid til å tikke innom.

Alt fint med deg?? Ny coctail på gang, høres lovende ut :) neste gang så sitter den :)

For min del så er det ikke bra. Var på Aleris i foorige uke og fikk beskjed om at jeg muligens har pco, tatt blodprøver og vnter på svar. Fikk litt sjokk jeg... Har ikke hatt el. denne mnd og har en cyste på 20 mm. Så når det smeller, blir det smertefullt...

Uansett, venter mens denne uken, og skal i gang med ny runde. Så får vi se .)

Klem fra meg :)

Annonse

Her går det bra. Blir godt med et opphold igjen, kjenner jeg, og håper den nye behandlingen gjør susen ;-) Er ikke like mye her inne nå for tiden, som jeg har vært, men skal holde meg oppdatert på hva som skjer med deg;-)

Jøss, har du noen symptomer på at du har pco, da?? Hvilke prøver tar de da, og hva gjør de hvis man har det? Skjønner godt du fikk sjokk, men er jo bra hvis man finner noe, for da er det vel lettere å sette inn den riktige behandlingen??

Lykke til på din neste runde. Husk: du har faktisk ikke hatt mange innsett. Det sa legen til meg, og det er faktisk en trøst ;-) Det at man ikke lykkes med en gang, kan rett og slett være fordi egget ikke utviklet seg videre slik det skulle. Og noen ganer er det kanskje til det beste hvis det har vært noe galt med det. Mange som blir gravide på egen hånd, vet ikke at de har vært gravide, fordi det befruktede egget ikke har blitt noe mere av.

Håper ikke det blir så veldig stor lidelse for deg når cysten sprekker.

Huff, høres ikke godt ut ;-(

Klem :-D

hei du,

takk for omsorg og trøstende ord. pco, ja, hva skal jeg skrive. vet ikke så mye selv ennå. tok blodprøver på våren i fjor og de el, men nå ser det ut det varierer litt.

men har kjøpt medisiner for 6700 kr, mangler bare to orgalutran, de var tomme på apoteket. er litt grinete idag, tror mensen på innmarsj!!

har ikke hatt mange innsett nei, men føler at så mange klarer det her på forumet... helt ufattelig.

det skal bli vår tur en dag i år :=)

vurderer å la meg bli spådd...

Klem :)

Vi SKAL få det til!!! Hvorfor skal ikke vi klare det, når så mange andre gjøre det?? ;-)

Vet at sambo også gjerne vil ha barn, men idag spurte han faktisk på en litt fleipete måte: skal vi ikke bli gravide snart?? Nå begynner jeg å bli utålmodig ;-) Synes det var veldig hyggelig at han sa det, men håper jeg ikke blir mer stresset av det. Må bare fokusere på det positive ved at han sa det. Vet han ikke vil legge noe press på meg, og han er nok ikke sånn superstresset på det selv. Jeg sa at vi får prøve på den naturlig måten. Skal jo ikke igang igjen før i aug. Du har jo hatt en følelse at det er slik jeg skal bli gravid;-) Satser på at syklusen blir bra igjen, uten spotting, slik det var rett før fryseforsøket, siden jeg er igang igjen hor refleksologen. Kanskje det kan gå når syklusen "oppfører" seg?;-)

Har også vurdert og bli spådd, men vet ikke om jeg tør;-)

Det virker som du har det bedre? I så fall synes jeg det er supert!!

Klem:-D

Hei,

nå er mensen straks på plass og forhåpentligvis kommer jeg i gang med sprøyter før helgen :) snakket med pors idag og vi ble enige om at jeg skal ringe inn status i morgen også :)

legen ringte meg på mandag (aleris). fikk beskjed om at jeg har høyt stoffskifte. kan du noe om slike ting???

håper det er fint med deg, og denne våren er vår :) Klem klem!

Lykke til med oppstart!!!

Vet at for høyt eller lavt stoffskifte kan ha innvirkning på mulighetene for å bli gravid, men tror det går veldig fint når man regulerer dette med medisiner :-) Så flott at de fant ut av dette, og at du kan gjøre noe med det!! Hva sier Pors om dette, da?

Jeg tok blodprøver da jeg var i Porsgrunn den 15. Stoffsskifte var en av de tingene som ble sjekket. Er såpass rolig for tiden, at jeg ikke engang har stresset med å ringe for å sjekke svaret. Har ringt etpar ganger, men da har de ikke hatt tlf.tid. Ringer dem i morgen.

Ellers går det bra med meg. Våren blir din, og sensommeren blir min ;-)

Hei,

når har sprøytet siden torsdag. Da kom mensen og da var det bare å sette i gang. Ul allerede på torsdag, heldigvis i Oslo. Er så glad for å slippe den reiseveien... Men, kjenner det mye mer denne gangen enn sist. De har økt dosen fra 125 til 150.

Kjære håpefull, nå håper jeg inderlig det er vår tur snart. Nå har vi ventet så leeenge.....

Angående stoffskiftet, så har jeg sendt lab resultatene til pors så får vi høre hva de sier. Etter å ha vært hos Aleris, så har jeg blitt så overbevist om at det finnes mer individuelle behagndliger man kan gjøre før man går denne veien med sprøyter, piller og kremer. Dersom dette forsøket går i dass, så kommer jeg til å la meg behandles av Aleris. De kunne godt tenkt seg at både jeg og mannen min kunne en lengre periode på pergo for så ta ovitrelle sprøyte (bare meg). Vi har gått på perrog begge før, men ikke samtidig. Kanskje det er noe du kan vurdere?? Det setter litt fart på sakene hos begge parter. Spermiene får et lite dytt og kvinnen slipper flere egg.

Jaja, må litt ut i solen nå :)

Søndagsklem til deg :)

Lykke til med stimuleringen ;-) Hva er det du tar?

Kan jo høre med Porsgrunn om det er noe vi kan ta i ventetiden. Er forøvrig fornøyd med den nye vrien jeg skal ta på neste forsøk. Skal ringe de neste uke, for det var et blodprøvesvar som ikke hadde kommet inn enda. Var noe som måtte sendes et annet sted.

Denne gangen MÅÅÅÅÅÅÅ det være vår tur!!!!!!! :-D

Fruktbarhetsklem

Annonse

He

var på ul idag. Ikke godt nytt. 30 egg totalt, de fleste veldig små og kommer aldri til å modnes. Hadde 7 egg som begynner å nærme seg en passende størrelse. Uttak på tirsdag. Har så lite tillit til Pors at jeg bare har lyst til å avbryte alt sammen....

:(

Huff, så kjedelig. Men det betyr at du kan få ut 7 egg? ...og det er vel bra?? Flere enn hva jeg har hatt, ihvertfall. Er det noen fare for at du blir overstimulert? Er kanskje ikke det, når de andre eggene er så små. Kan dette henge sammen med din mulige diagnose, som Aleris nevnte som en mulighet? Husker ikke helt hva det var ;-)

Lykke til. Dette kan fortsatt gå bra!!! Hold meg oppdatert, jeg krysser fingrene ;-)

Lykke til i morgen. Hold meg oppdatert;-) Et egg er nok, husk det, men er selvfølgelig kjekt med noen på lager. Kjedelig med bivirkninger. Får håpe det blir verdt det. Skal krysse finge for deg ;-)

Går bra med meg. Fikk mens idag. Lurer nå litt på om de fleste blødninger jeg har hatt utenom mens, har kommet fra livmorhals/tapp. Pors har ymtet litt innpå dette. Det hjalp etter pensling. Skal til gyn den 25. for å få han til å ta en ordentlig titt på dette ektopivevet som jeg har. Ønsker å henvises til gyn.pol for å brenne det bort. Hvis det faktisk er der de fleste blødningene kommer fra, trenger jeg hvertfall ikke bekymre for at det skal hindre meg i å bli gravid :-D

Klem

Hei du, nå skal du få lese om min dag. Jeg hadde 17 egg. Iflg pors så var dette i overkant, derfor må jeg ta blodprøve grypokkers tidlig på fredag. Dersom det er antydning til overstimulering blir det ikke innsett på fredag, da fryses alt sammen og må evt ta det i neste runde.

På vei hjem kastet jeg opp sikkert 5 liter i flere omganger. Er helt i flat i humøret nå. Vet ikke om jeg skal være sur eller glad.

Hva synes du håpefull? hele denne runden har vært for j....

Klem til deg og takk for at du leser "meg"... :/

Huff, så trist ;-( Må være frustrerende å bli overstimulert, med alt som det medfører. Det er tøft når et forventet innsett ikke blir noe av. Det opplevde jo jeg på fryseforsøket mitt.

Det blir nå to dager mellom uttak og innsett. Regnes det med at eggene vil utvikle seg mer enn til 4-delt, da? Skal du ta blodprøven i Porsgrunn, eller kan du ta de hjemme? Fikk du greie på kvaliteten på eggene? Skal du ringe Porsgrunn i morgen for å høre hvordan det går med befruktningen? Mange spørsmål jeg kommer med her ,-)

Håper du får satt inn et gullegg på fredag ;-) Uansett håper jeg dere får mange flotte befruktninger på de som fryses ned. Da har dere jo mange på lager!!

Det er så lett å si, men prøv å holde motet oppe!! Vet du om andre som har stått i fare for å bli overstimulert, men har kunnet få innsett, og i tillegg blitt gravid? Lurer på om jeg har lest noen slike historier her inne.

Ikke akkurat et forutsigbart opplegg dette med prøverør, og det tærer på;-(

Håper du klarer å få en best mulig ventetid. Stor klem til deg

Hei, blodprøven må tas i Pors, men det er jo på fredag og satser på innsett. Det er mulig eggene utvikler mer, og jeg håper det skjer... I morgen får jeg info om eggkvaliteten. De skulle visst ringe etter kl 12, så da skal jeg vente i spenning :)

Skriver mer i morgen, litt slapp nå...

Hei, idag fikk jeg tlf fra pors. Det ble tatt ut 19 eggposer og 18 med egg. Alle ble befruktet og på fredag får jeg vite mer om kvaliteten osv. De sa jeg måtte drikke så mye vann jeg bare klarer iom at blodet har blitt tykkere pga mistanke om overstimulering. Det blir som sagt ikke innsett på fredag hvis det er noe som helst antydning. De skulle visst undersøke om jeg har vann i buken??? Vet du noe om sånt?? Jaja, blodprøven som skal tas kl 8 på fredag skal visst avgjøre det meste. Og hvorvidt jeg får satt inn to er også noe usikkert pga overstimulering mistanken.

Jaja, får vel drikke meg ihjel på vann i kveld også :)

Forresten, leste på nettet at sykehuset i Tromsø driver med hatching, de bruker visst laser og lager et lite snitt for at det skal feste seg lettere. Har du tenkt på det? Det gjør nemlig jeg om alt i pors går skeis. Aleris reklamerer med at de gjør det, og da jeg spurte legen der visste han ikke at de hadde brosjyre om det engang...

Nok en gang, takk for at du tar deg tid til å lese meg, godt å noen der ute som forstår meg. De som vet dette rundt meg tør ikke spørre tror, ennå jeg har sagt at jeg setter pris at de spør... Jaja, takk for at du er her... Klem

Vet ingenting om overstimulering, og har aldri hørt om vann i buken, så kan ikke hjelpe deg der.

Så flott at Tromsø driver med hatching. Trodde man måtte til Danmark for å få en slik behandling. I følge pors er det ingenting som tilsier at hatching skal ha noe for seg, men jeg jeg vet ikke jeg. De sa at det er derfor dette ikke utføres i Norge. Har tenkt på dette, siden det er en liten mistanke om at jeg har harde eggeskall. Jeg skal sjekke om det er noen andre i norge som også driver med det. For meg blir det kortere å reise til Danmark enn til Tromsø, men i Tromsø har jeg familie, så da hadde vi ikke trengt og tatt inn på hotell. Ja, ja, får håpe vi ikke kommer dit. Kommer nok til å holde meg til Pors sålenge vi er i det offentlige.

Så heldig du er, oppi det hele, at du har fått så mange befruktinger! Jeg hadde vært storfornøyd hadde jeg fått bare halvparten av det du har fått ;-) Etter 2 ferskforsøk, har jeg endt opp med 2 på frys, som det ikke ble noe innsett på engang ;-(

Godt å høre litt fra deg igjen. Håper det går bedre med deg etterhvert!! Igjen: lykke til på fredag ;-) Klem

Hei, er veldig fornøyd med alle befruktningene, men det kan jo også tyde på dårlig eggkvalitet siden det er så mange. Vet ikke om pors ringer i dag eller i morgen for å fortelle mer. Men du som skrev tidligere, det skal jo bare ett egg til...

Har aldri hørte om harde eggskall, men det høres jo logisk ut :) Neste runde blir din runde håpefull, med mindre det smeller på st.hans :) :) Har forsatt tro på at dere klarer dette selv :)

Du har fått en sammensetning til nete gang, kanskje det er det som skal til :) Klem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...