Gå til innhold

"fødebagen" når man skal ta ks

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest @---;-

Nå er det 6 år siden jeg var gjennom keisersnitt sist. Men, når det gjelder klær du skal ha på deg så anbefaler jeg på det sterkeste noe som ikke strammer over magen.

Jeg hadde faktisk med et par av de mykeste mamma buksene mine og en av joggebuksene til mannen min.

For uten dette så ville jeg nok og tatt med lesestoff som jeg hadde før keisersnittet.

Da jeg skulle ha mitt snitt så var jeg satt opp som førstemann. Møtte dermed på Ullevål kl 0600 og blei gjort klar. Tuslett ned til opperasjonsstuen ca kl 0700 og måtte returnere umidelbart pga et hastesnitt som kom inn. De timene jeg da ventet var greit å kunne slå i hjel med noe å lese på.

Ta og med noe å spise til mannen din, ikke noe kult med en som ligger avsvimt pga lavt blodsukker i et hjørne av rommet når det største i livet deres er på vei å skje.

Store, da mener jeg de virkelig store/høye trusene er og å anbefale. Ikke noe sjarmerendes med de engangs trusene du får på sykehuset. Og strikken på egne lave truser er ikke gode å få i operasjonssåret.

I tilleg syntes jeg det var godt med tøfler jeg kunne trakke rett i, da slipper man å bøye seg for mye.

Kommer ikke på noe meir for uten de vanlig tingen som bind, morgenkåpe, toalett/dusjsaker, amme BH, klær til den nye sjefen i huset.

Så du får bare ha lykke til.

Gode romslige truser-hipstere-boksere som du har god plass til store bind i..

Bukser med myk linning.som ikke strammer

en bh som er 1-2str større enn du nå bruker.

Ammeinnlegg

Lesestoff/strikketøy/kryssord o.l.

En person du er glad i <3

Gjest @---;-

De er veldig gode, ingen tvil i det. :o) Høye og myke. Men, jeg følte meg lite sjarmerendes i de grønne gjennomsiktige nettings trusene. ;o) Vanskelig å få bindene til å sitte skikkelig og syntes jeg. :o(

Så jeg var godt fornøyd når jeg fikk byttet til de margehøye graviditetstrusene mine.

Litt usikke på om jeg ville ha brukt hipsters som ble nevnt ovenfor. Litt avhengig av hvor høy de er. For uansett hvor en vri og bender på det så er ikke det noe godt med en trusestrikk i en ferskt operasjonssår. :o(

Annonse

Er førstegangs og skal kanskje ha keisersnitt. Blir litt forvirret av dette som står her om bind. Så våger meg frempå med sikkert verdens teiteste spørsmål: trenger man bind etter keisersnitt? Skjer renselsen på samme måte etter ks som etter vaginal fødsel?

Ofte varer renselsen litt kortere enn 6 uker med KS fordi de suger ut endel blod av livmora når de først er der. Men jeg blødde hvertfall maaaasse de første dagene. Ikke noe vondt da :-)

Hadde med en sånn på føden og det var helt genialt. http://www.bellybandit.com/

Den hjelper både å klemme inn livmoren igjen etter fødsel, men er ekstra topp ved KS, fordi den på en måte holder såret på plass når du hoster/ler etc, så det blir myye mindre ubehag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...