Gå til innhold

Er jeg virkelig gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

2. påskedag tok jeg en graviditetstest etter å ha venta på menstrasjon i to uker - den var positiv. Samboeren min og jeg har vært sammen i snart 9 år uten å ha blitt gravide (har ikke akkurat prøvd, men vi har ikke brukt prevansjon).

Det står jo på pakken at testen er 99% sikker, men jeg klarer ikke helt å tro på den. Tror jeg må høre det fra legen at jeg faktisk er gravid, men jeg har ikke time hos legen før i begynnelsen av mai, det er så lenge til!

Lurer på om jeg skal dra for å ta en blodprøve, bare for å få bekrefta det, har det noen hensikt?

Også lurer jeg på om det er stor sjangse for å spontanabort om jeg aldri har vært gravid før?

Jeg er så nervøs! Tør ikke si noe til noen (andre enn samboeren og bestevenninna mi) i tilfelle det skal gå galt :( Har jo veldig lyst til å glede meg, men er så utrygg på om det går bra eller ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har prøvd både clearblue og billigtester og har aldri opplevd at de viser feil. Gratulerer :-)) Jeg tror du er gravid :-) Men om du er i tvil kan du levere en urinprøve på legekontoret, det gjorde jeg. Da får du svar med en gang:-)

Lykke til videre:-)

Skrevet

Du er nok gravid :)

Det de ofte gjør hos legen er å bruke samme type tester som hjemmetestene, så sånn sett er det ikke noe større bekreftelse at legen sier du er gravid. Hvorfor ikke ta en test eller to til? Hvis alle er positive er det jo virkelig ingen tvil.

Sjansen for spontanabort er vel verken større eller mindre første gangen man er gravid. Du få bare smøre deg med tålmodighet og vente. Beklager å måtte si det, men tiden kommer til å gå saakte, hehe.

By the way, jeg er i uke 12, har sett den lille på ultralyd, men klarer fortsatt ikke helt å tro at det er sant :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...