blomstre Skrevet 7. april 2010 #1 Skrevet 7. april 2010 vår- og sommerklærne altså... og jeg blir alltid like deppa over lyse pasteller midt i vinter blekheten. Men nå var det jaggu ekstra ille. Finnes det blekansikter som faktisk kler blekrosa og dueblått? Også så "shtøkt" alt var! Jeg burde vel fått misstanke når det er kult med daffedress... selv om struttekjoler alla 80-talls-madonna var kult... (på 80-tallet vel og merke...). Sukk og isj og æsj, jeg må rett og slett se meg om etter nye klesbutikker, jeg har vokst i fra de jeg pleide å handle i og det tom fysisk... hadde faktisk for tykke overarmer til å passe skjortene på vero moda! Mor har fått biseps av å bysse barn...Moahahaha (*krampegråt*). Så hvor handler damer ,som ikke er ungdom, men som slettes ikke er klare for kjerringbutikkene?
SagflisiHåret Skrevet 7. april 2010 #2 Skrevet 7. april 2010 Noa Noa? Om du ikke mener det er for kjerringaktig
blomstre Skrevet 7. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 7. april 2010 Det er ikke kjerring. Utrolig kult på utstillingsdokkene, men når jeg selv skal prøve å kombinere plagg-på-plagg til den der nostalgiske stilen så ender jeg opp som fugleskremsel... Men kanskje hvis jeg drar midt i uka (mindre folk) og får hjelp. Lurer faktisk på om det er en butikk til her i byen som har litt samme stil... Hm.... verd å vurdere ja!
Anne-B. Skrevet 7. april 2010 #4 Skrevet 7. april 2010 Jeg elsker Noa Noa. Ellers går det bare på å holde øynene åpne. Plutselig kommer man over noe man faller for.
blomstre Skrevet 7. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 7. april 2010 Nja, sliter litt der pga tidsbegrensning... det er sjeldent mor har fri til klesshopping til seg selv, og da blir jeg raskt motløs av å bare vandre rundt på måfå... Her må man ha en plan!... Og i allefall vite hvilken by eller hvilket kjøpesenter jeg skal dra til (luksusproblem).
Gjest sug lut Skrevet 7. april 2010 #6 Skrevet 7. april 2010 Noa Noa er nydelig - Indiska om det er din stil - ellers har jeg unnet meg å bli dyr-butikk-for-voksne-damer-dame de siste åra, altså ikke Gucci-dyr, men sånn derimellom, siden jeg faktisk begynte å føle at jeg hadde både åra og lønna til det, men det er best på salget...
blomstre Skrevet 7. april 2010 Forfatter #7 Skrevet 7. april 2010 Har de fine klær i sånne voksne-dame-butikker altså? Ser liksom bare for meg t-skjorter med strass... Pluss at det sef. ikke er noe kult å handle på de samme sjappene som morra mi... (ulempen med ung mor, tar ho pinadø snart igjen!).
Gjest sug lut Skrevet 7. april 2010 #8 Skrevet 7. april 2010 Ah, men det er der man bommer så stygt: JA det er også en butikk morra di (og kanskje ei sprek bestemor) kunne finne seg festlig strass-trøye. Men i alle fall den jeg bruker har alt det andre også, drita lekre kjoler og kåper bukser og topper, innimellom kjerringgreiene. Jeans laget for mennesker med mage. Skjerf. Bra sakær, rett og slett. Man må bare overvinne ubehaget i kulturen. Deretter kan man faktisk flyte på å være yngst og minst deformert av alle kundene.
blomstre Skrevet 7. april 2010 Forfatter #9 Skrevet 7. april 2010 Au, så jeg må rett og slett komme over min kjerringbutikk-angst?... Jeg får ringe å spørre hvor mamma handler (knis).
Gjest sug lut Skrevet 7. april 2010 #10 Skrevet 7. april 2010 Ikke mist motet - men sjekk hvilke merker de fører, det kan være en indikasjon. Har de fx Masai, og Steinmann (kåper...) og Marc Lauge og InFront er det muligheter... (synes jeg, da).
Gjest sug lut Skrevet 7. april 2010 #11 Skrevet 7. april 2010 Eller er det Steilmann? Nåja, lekre lekre kåpa mi *slengkyss til kottet*...
blomstre Skrevet 7. april 2010 Forfatter #12 Skrevet 7. april 2010 jeg iler og googler... i morra ;-) Nu ble det kvelden!
Gjest sug lut Skrevet 7. april 2010 #13 Skrevet 7. april 2010 Jeg googla nå og fant bare kjedelig eller ikke i det hele tatt. Men det var de merkene som var på klærne som lå slengt nærmest meg her (går ikke rundt og er på navn med klærne mine, nemlig...) Sove godt!
prekæs Skrevet 8. april 2010 #14 Skrevet 8. april 2010 Jeg handler på Fretex, men har også handlet endel på hm nå i våres. Skjønner egentlig ikke hvorfor, da jeg har uniform på jobb og joggedress hjemme og sjelden er noen andre steder. Egentlig liker jeg mest litt rart tøy fra kunsthåndverkere, har også endel av det. Syns også Designforum har mye spennende.
SagflisiHåret Skrevet 8. april 2010 #15 Skrevet 8. april 2010 Jeg er helt enig i at de lag-på-lag-greiene som ser så bra ut på utstillingsdukkene ser sykt ut på oss dødelige hehe. Men Noa Noa er jo en type butikk der man faktisk kan be om hjelp fra personalet ( i motsetning til HM og andre butikker) til å sette sammen et fint antrekk. Dessverre ser jeg at de har endel pastellfarger også der, du som tydeligvis(?) vil unngå det. I tillegg er skjørtene dere JÆVLIG smale i livet, jeg får de ikke på meg med fødselskiloene fremdeles hengende igjen...
blomstre Skrevet 8. april 2010 Forfatter #16 Skrevet 8. april 2010 Jeg har et genialt omslagsskjørt fra noa noa! Og ja, de pleier stort sett å ha duse pasteller. Problemet med butikkene jeg kikket i var vel akkurat de to fargetonene dusrosa og dueblå (og ingen alternativer)... ellers pleier pastellangsten å slippe taket etter hvert som man har vært litt ute i hagen og faktisk fått litt farge i fjeset :-)
Ikkelektuell Skrevet 8. april 2010 #17 Skrevet 8. april 2010 Jeg liker Benedicte Utzon. Lav sukker-faktor. Prøvd 2biz? Pleide å ha litt "dame med gåstol skeier ut"-preg, men har kommet seg de siste sesongene. Hvis du liker dill & dall og lag-på-lag men ikke å måtte kle på deg fire lag med klær for å få ønsket effekt så kan du sjekke Elisa Cavaletti. Og du må trolig ikke spare i to år for å kjøpe deg et antrekk fra noen av dem.
blomstre Skrevet 9. april 2010 Forfatter #18 Skrevet 9. april 2010 Nop, kjenner ingen av merkene du nevner, så her må det atter googles :-) Også kom jeg jammen på at jeg faktisk skal på filmpremiere kun for spesielt inviterte på lørdag! Rød-løper-kjole trengs asap!! Hvorfor har ingen designere ringt meg? Kan jeg ringe noen av de i min strl som var på oscar å høre om de gir vekk kjolen sin?...
Gjest sug lut Skrevet 9. april 2010 #19 Skrevet 9. april 2010 Oj, rød løper-tjeneste? Ikke verst. Da må du pusse tenner og smile masse. Jeg tror ikke det er noen på oscar-utdelinga som hadde vært i min størrelse, da, måtte vel henvendt meg til noen mannlige rappere på Grammy..
blomstre Skrevet 9. april 2010 Forfatter #20 Skrevet 9. april 2010 Jepp, dog i en lite kjent krets og med lite pressedekning (men på offentlig sted og med fotograf tilstede), og rød løper er rød løper. Tenner, hår og negler er det eneste som er bra, så smiling fikser jeg. De kommer faktisk i mange strl på oscar også. Jeg tenkte kanskje Queen Lathifa.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 9. april 2010 #21 Skrevet 9. april 2010 Espirit. Man kan tro det er klær for tynne flis ved første øyeblikk, men de har masse klær som passer til damer med fomer. Eller bulker om du vil. Og så er klærne av knallgod kvalitet. I motsetning til feks HM. Kaffe har også en del fine klær, men vet ikke hvem som forhandler egt.Ellers handler jeg alltid på Next og Gap når jeg er i England.
blomstre Skrevet 9. april 2010 Forfatter #22 Skrevet 9. april 2010 Ho, ho, kanskje jeg bare må slå i bordet og si til gubben at jeg faktisk må ha to englandsturer i året for å holde garderoben ved like ja! Det tenker jeg slår ann... Espirit trodde jeg var for planker og flis ja, men da skal jeg jammen sette det på verd å sjekke ut lista :-)
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 10. april 2010 #23 Skrevet 10. april 2010 Mitt nye favorittmerke er Villa faktisk:) De har laget mye fint de 2 siste sesongene..... men så er er vel jeg kanskje i kjerring kategorien? hehehe ellers så spørs det jo helt hva slags stil du liker? Nostalgisk, romantisk, komfortabel, sporty/klassisk osv.
Gjest sug lut Skrevet 10. april 2010 #24 Skrevet 10. april 2010 Queen Latifa, ja, eller hun som spiller Precious i en film jeg ikke skal se fordi jeg likte boka så godt, boka het PUSH men jeg tror kanskje filmen bare heter Precious. http://www.imdb.com/name/nm2829737/
Gjest sug lut Skrevet 10. april 2010 #25 Skrevet 10. april 2010 Nå skal jeg google Villa. Jeg er egt Noa Noa men jeg er for feit for så mangt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå