kvalm_85 Skrevet 7. april 2010 #1 Skrevet 7. april 2010 Hei. Er førstegangs gravid og jeg har fibromyalgi. Har veldig mye vond (fibromyalgiplager) og lurer på om dette har en sammenheng.
3skjønne_vidundere<3 Skrevet 7. april 2010 #2 Skrevet 7. april 2010 Hei jeg har ikke dette selv, men har lest mye om det da jeg selv har vært inne på tanken for en evt utredning. det jeg har lest er at Noen gravide blir helt friske under svangerskapet, og andre kan bli værre. men det som er med fibro er at trening er det som hjelper. dette gjelder også under svangerskapet..hold deg aktiv med gåing, svømming og mindre øvelser flere ganger daglig. etter en stund vil du nok kjenne forskjell på dager du ligger og dager du går. Lykke til
lure Skrevet 7. april 2010 #3 Skrevet 7. april 2010 sniker meg inn fra 1.tri (uke 11) Jeg har fibromyalgi. Den blomstret opp innen 1 år etter fødtsel sist, så denne gangen håper jeg den snur hehe kan jo håpe. Jeg har ikke noe mere vondt nå ( er tidsbegrenset ufør) enn før jeg ble gravid. Men nå bruker jeg ikke så mye medisiner så merker mere til den konstante murringen. Du vet sikkert hva jeg mener. Men søvn og mage er blitt vesentlig værre. Ellers prøver jeg som best jeg kan, og gå en tur hver dag, for og holde kroppen i gang. Verker mere hvis jeg holder meg i ro i flere dager. Kjenner det i hoftene når jeg går så det blir korte turer, men alt er bedre en ingenting. Hvis du har mere vondt nå en før du ble gravid, så er det kanskje ikke så rart. Mye som skjer i kroppen med hormoner og muskelaturen/sener blir belastet og vi får litt mere vekt og bære rundt på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå