VirreVirre Skrevet 7. april 2010 #1 Skrevet 7. april 2010 Jeg er så møkk lei av å være kvalm. Vet man ikke skal klage, men nå synes jeg det må være nok snart. Synes det er utrolig urettferdig at noen skal bli kvalme, og noen ikke Vel, hvordan føler du deg?
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 7. april 2010 #2 Skrevet 7. april 2010 Uff, så kjedelig at du har fått denne kvalmen:=(((( Hvilken uke er du i nå??? Håper virkelig kvalmen gir seg for deg snart. Jeg er 11+1 i dag og er i superfin form. Har ikke vært kvalm i det hele tatt. Så jeg er en av de heldige som har sluppet kvalmen.
mlkg Skrevet 7. april 2010 #3 Skrevet 7. april 2010 Jeg er i uke 11. For min del er kvalmen noe i bedring. Har vært sykemeldt, men er nå i jobb igjen. Satser på bedre tider fremover. Men har tidligere vært småkvalm det meste av svangerskapet, så helt bra blir det vel ikke.
To trollunger + en spire Skrevet 7. april 2010 #4 Skrevet 7. april 2010 Slapp kvalmen med de to første, men har den nå med tredjemann.
♥Axinija♥ Skrevet 7. april 2010 #5 Skrevet 7. april 2010 11+4 idag....kvalm som bare det, merker litt bedring....eller, det kan virke som kvalmen har "spredd seg" litt utover dagen i stedet for å begynne klokken 17 som den gjorde før! Drita lei av å være kvalm ja!!!! Ellers er jeg trøtt som bare det....sover mye, uten å føle meg opplagt når jeg våkner! Snart 2.trimester, håper på bedring da....time will tell!
ToSu2 Skrevet 7. april 2010 #6 Skrevet 7. april 2010 Jeg er 11+6 og KVALM! Kaster opp 1-2 ganger pr.dag... I tillegg har jeg lavt blodtrykk, så er en del svimmel. Jeg er overlykkelig over å være gravid og er glad jeg nærmer meg 2.trimester, men må innrømme at jeg er lei av å være kvalm! Men satser på at ting blir bedre etterhvert :-)
kkbf Skrevet 8. april 2010 #7 Skrevet 8. april 2010 hei hei. Jeg er uke 10 i dag. Har nedtelling fram mot uke 12, for då forventer jeg at kvalmen mååå avta. Er i likhet med deg dritt lei kvalmen. Er sykemeldt for 4 uke på rad, ligger på sofaen dagen lang. Klarer ingenting uten at jeg blir dårlig å må spyy.. Dette er min 3, har vært kvalm med de 2 første også...men ikkje så gale som denne gang. Kjenne det er godt dette er siste mann. Men kan huske at det avtok litt ca uke 12, så må satse på det denne gang også. Lykke til, dette skal vi klare..
ellaaa Skrevet 8. april 2010 #8 Skrevet 8. april 2010 Jeg er 11+6 idag og formen er varierende...er ikke så mye kvalm som för men kvalmen slipper ikke taket helt ennå.. heldigvis så har jeg ikke kastet opp på et par uker.. Blir fort sliten, spesielt ved lange dager på jobb..og jobben innebärer en del tunge löft så det er ikke så bra:( Drömmer mye om nettene, får ikke hvile ut skikkelig, selv om jeg sover blir jeg lei av disse drömmene..Er oppe minst 3-4 ganger og må på toaletten.. Helt forskjellig graviditet enn det var med nr 1...så vi får se.. Var heldig og fikk en UL i uke 10 og så et liiiite nurk ))) Snart er det 2.trimester og da kan jeg puste ut..håper jeg
Frk Marge Skrevet 8. april 2010 #9 Skrevet 8. april 2010 Er 10+5 i dag og er hjemme fra studiene fordi jeg er dritkvalm. Skulle ønske jeg i det miste spydde sånn jeg gjorde med nr 2, for da letnet kvalmen betraktelig etterpå.. men neida, man skal være bilsjuk hele døgnet visst... I tillegg er jeg s svimmel at en skulle tro jeg var full, hel verden sviver rundt i alt for stor fart til at jeg klarer å henge med... gulvet beveger seg og lurer føttene mine til å tråkke for mangt eller kort. Mister ting, snubler og må hele tiden ha noe å holde meg i for unnge å nesten g i bakken... Jeg er også dritlei dette. Har levd å appelsin juice og grapejuice og spist ristet brød, knekkebrød og salt kjeks i 6-7 uker nå. Begynner å bli saftig matlei Ogs sjesser jeg s inmari på alle de tingene jeg IKKE kan spise Kunn tenkte meg å gafle i meg en blodig biff, roastbeef i tykke lag på knekkebrødet, salami, spekeskinke, røklaks.... UUUUUÆÆÆÆÆÆ Men jeg håper jo at kvalmen er et tegn på at alt er nogenlunde bra nedi der da... er livredd for å miste symptomene nå før jeg kjenner liv... Med høstens MA friskt i minne må jeg innrømme at det er veldig mye blandede følelser inni bildet her...
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 8. april 2010 #10 Skrevet 8. april 2010 Uff....Føles som at det er bare jeg som er i så fin form jo... Føler med dere jenter....Håper kvalmen avtar for dere snart.
*shira* Skrevet 8. april 2010 #11 Skrevet 8. april 2010 jeg er endelig blitt kvitt kvalmen! Er nå i uke 10, men bekkenet har virkelig slått seg vrangt!!! Helt forferdelig....! Men ellers er formen blitt bedre...
Ane Elise Skrevet 8. april 2010 #12 Skrevet 8. april 2010 Heisann! Jeg er nå 10+4, og har heldigvis ikke opplevd noe kvalme hittil:) Og takk og pris for det. De eneste "bivirkingene" jeg har er: urinen min lukter ganske sterkt, knall gul, er små uggent av og til, magen har vokst mye i det siste og ømme pupper. I begynnelse av svangerskapet sleit jeg med å være trøtt i ett, etter å ha spist middag måtte jeg ta meg en middagslur. Nå går det bølgedal, noen dager er jeg trettere enn andre dager igjen. Formen min er ellers bra:) Lykke til alle sammen. Gleder meg til uke 12! Da kan vi endelig fortelle den gode nyheten til kjente og kjære=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå