Gå til innhold

Røyking og amming..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ammer min lille gutt, og skal nå på jentekveld ute til helga.

Skal ikke drikke, bare spise og drikke kaffe..

Jeg skal pumpe og så har vi nan i hus sånn i tilfelle.

Jeg har sluttet og røyke for lenge siden, men synes det er så kos å ta seg en røyk og to i sosialt lag. Det er eeevigheter siden jeg var ute på noe..

Hvordan påvirker dette ammingen? Farlig for den lille?

Hvor lenge etter siste røyke kan jeg amme igjen??

Fortsetter under...

Skrevet

Det går kjempefint det:) Dersom du hadde røyket fast så hadde du allikevel kunnet amme. Det er ikke nikotinen som evt. havner i melka som er farlig for den lille. Det er det du puster ut igjen etter å ha tatt deg en røyk. I alle tilfeller, å ta seg en røyk eller to eller tre i festelig lag sånn du beskriver påvirker hverken amming eller babyen forøvig:)

Skrevet

Takk for svar!!

Når puster man ikke lenger ut de farlige gassene da??

Skrevet

Jo, nikotin og de andre farlige stoffene går selvfølgelig over i melka, og du bør ihvertfall vente 3 timer før du ammer etter å ha tatt deg en røyk! Bare google amming + røyking, så får du bekreftet dette.

Skrevet

Jeg som svarte først. jeg er ikke 100% sikker, men mener på at man puster ut disse gassene i oppimot to timer- men at de avtar i løpet av den tiden. Altså mindre og mindre i løpet av de to timene (dette er hovedgrunnen til at røykere ikke skal samsove)

Melken er helt fri for nikotin etter 4 timer (Men det er aldtså ikke skadelig om du skulle måtte amme før det har gått fire timer)

Annonse

Skrevet

Neida, det er bare å gi ungen nikotiin!

Skrevet

Jeg har lest at man skal vente minst 3 timer etter en sigarett før man ammer. Er usikker på årsaken, men trodde det var pga nikotin både i melken og i luften rundt deg..

Skrevet

Selvfølgelig går nikotin og andre farlige stoffer over i melka, hva får deg til å påstå noe annet?

Men, til HI, du er flink som har sluttet å røyke. Ta deg et par røyk, og la mannen gi flaske med pumpet melk et måltid eller to etter du kommer hjem, så er det helt sikkert ikke noe problem:)

Ha en koselig kveld!

Skrevet

Ingen som har påstått at det ikke går nokitin over i malka vel? Hi spurte jo bare?

Skrevet

Joda 20:12 påstår det.

Skrevet

Ehm. Har du lesevansker? Ingen som har påstått det i denne tråden. Les innlegget en gang til du.

Skrevet

HI

Det er samsoving som er problemet når man røyker, og det er farlig ihht krybbedød.Om du ønsker ett korrekt svar på tid det er trygt igjen, så sjekk med legekontoret ditt.

Ang røyking og amming: Nikotinen går i melken og kan gi magevondt hos den lille.Det nedsetter og melkeproduksjonen. Det som er det farligste er at barna selv antagelig vil begynne å røyke en gang siden nikotin ikke er fremmed for dem.

Min helsesøster sier jeg trygt kan amme (uten å være redd for disse konsekvensene) 1 time etter jeg har røykt.Det sier de også på føden her jeg bor.

Men den sikreste måten å begynne å røyke fast igjen på- det er å ta det første trekket.

*sluttet å røyke en gang- og festrøykte 1 gang etterpå.Røyker igjen fast*

Annonse

Skrevet

Hi her....

Takker for alle svar..

Jeg vet at det er farlig å samsove om man røyker, men er det farlig å samsove om man har tatt noen røyker en kveld??

Dvs at jeg kun røyker disse om ikke mer++

Skrevet

Røyken sitter i kroppen 3 uker etter du har røkt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...