Gå til innhold

Bugaboo cameleon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ganske sikker på at det er denne vogna jeg kommer til å kjøpe.. trenger bare noen overbevisende ord (eller noe som får meg til å kjøpe en annen vogn....). Med alt kunnskapene dere sitter inne med tenkte jeg noen måtte ha kjennskap til vogna:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig fornøyd med vogna, men det kommer jo selvsagt ann på hva du ser etter/ hva som er viktig for deg. Kort oppsummering:

Bra med vogna:

- Stor bagdel som gjør at babyen ikke vokser ut av den (ikke anbefalt å bytte til sittedel før 6 mnd pga ryggene til de små). Vokser ikke ut av den selv om babyen blir større og du skal ha pose og tepper og div

- Lett vogn

- Kan stille sittedelen til begge veier (fint pga å ikke overstilmulere babyen og for å få mer kontakt

- Velter ikke men enkel å styre (4 hjul hvor de to fremerste snurrer)

- Enkel å stille opp og ned (3 hakk) og sittedelen kan nærmest ligge

- Masse praktisk ekstrautstyr

Litt klønete:

- Små forhjul gjør det litt vanskelig på vinterstid (kjøp vinterhjul i så fall)

- Hjulene gjør også at vognen ikke er så godt egnet for skogssti-kjøring

- Litt kjønete å legge sammen understellet

- Bremsen kan gå i stykker om du ikke steller pent med den

- Veeeldig lite regntrekk som er vanbskelig å få til å sitte

Lykke til med valget. Har som sagt vært veldig fornøyd med den selv =O)

Skrevet

Har ikke denne vogna selv, men har trillet den flere ganger, og må bare si at jeg synes den er en smule oppskrytt....Synes bagen er veldig lav, og dessuten er fjæringa elendig. Føles som å trille en tømmestokk spør du meg, stiv og rar, selv om den er veldig lett. Nei, takke meg til Emmaljunga City Cross sier nå bare jeg; like lett, men med bedre sportsvogndel, høyere bag og suuuper fjæring=)

Skrevet

Alle har sine fordeler og ulemper da =O) Emmaljunga ble for stor og tung for oss. Vi la vekt på at det var snurrehjul og at vogna var let å få med seg i byen (vi bor i leilighet midt i byen). Men det er ikke mulig å bli "enig" om hvilken vogn som er best for det kommer jo ann på kriteriene som hver enkelt legger til grunn. Det en synes er perpekt fyller kanskje ingen av kriteriene til en annen. =O) Enig i at fjæringen på Emma virker bra, men det var ikke på vår toppliste igjen.

Skrevet

Helt klart, alle vogner har sine plusser og minuser, men i mitt hode er ihvertfall City Crossen den aller beste hehe;)

Og den er da ikke tung?! Veier bare 11 kg med City Bagen- det er vel omtrent som Bugabooen er det ikke? Fjærlett spør du meg, og jeg synes faktisk at den er like bra til bybruk som Bugabooen nettopp pga den lave vekta og gode fjæringa, svinger den jo med en finger omtrent;) Veeldig kjekt med gode, store hjul over brøytekantene på vintern også må jeg si, eneste minuset med vogna må være at den mangler håndbrems..

Skrevet

Takk for alle svar!!

Jeg har sett på denne vogna da jeg bla bor i blokk uten heis og kunne tenkt meg en lett og grei vogn:) og ja jeg hadde tenkt å kjøpe vinterhjul også:)

Du sier at regntrekket er vanskelig å få til å sitte... er dette ett stor problem...?! med tanke på at det regner masse her i stavanger... Er det evt mulig å bruke andre regntrekk til denne vogna? eller finnes det andre løsninger?

Og hva med bilsete som passer til vogna? Bruker dere alle maxi cosi? Å hvordan er evt dette med vogna?

Er det noe annet jeg bør tenke på? :)

Skrevet

Jeg bodde i fjerde etasje uten heis før, og valgte City Crossen av samme grunn, så det blir vel snakk om smak og behag siden vekta på de to vognene er ganske lik=) Hvis du ikke allerede har gjort det, vil jeg anbefale deg å "prøvekjøre" begge vognene først, så merker du fort hvilken du liker best! Eneste du bør være obs på er den skålformede sportsvogndelen til Bugabooen, som gjør at barnet ikke kan ligge på siden når det skal sove, men bare rett ut på rygg..

Skrevet

dytt dytt dytt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...