Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det for tidlig å innarbeide soverutiner når babyen er 8 uker?

Mitt lille sjarmtroll er våken fra 19.30-00.00, fra rundt 21.30 skal han kun bysses/bæres/serveres fram til han tilslutt sovner med puppen i munnen i min seng.

Nattesøvnen blir også særdeles dårlig, og jeg er nå en litt trøtt og irritabel mamma… :-|

(på dagtid sover han godt ute i vogna si, fordelt over 3-4 dupper på 1 ½ - 2 timer hver dupp)

Vil det være ille om jeg gir han et bad rundt 21, på med pysj, ammer i senga og så legger han?

Tenker å være der inne hele tiden, og ta han opp når han begynner å gråte. Heller ta han opp 100 ganger om så er - og så tilslutt satse på at han sovner selv.

Råd noen?

Skrevet

Om han er klar for det er det du som må avgjøre. Det varierer nok fra baby til baby. Men det er i hvert fall en forutsetning at han får nok mat og ikke sliter med magevondt om kvelden, ellers tror jeg det ikke er mulig å gjennomføre.

Vi begynte rundt 2 mnd. Da var han grinete og trøtt om kvelden, men slet med å sove sammenhengende. Jeg la han i senga kl 20 og da han våknet etter en halvtime lot jeg være å ta han opp. Han lå og bablet for seg selv en stund og så sovnet han jammen meg igjen! Våknet én gang til på kvelden og da gjentok det samme seg. Den neste kvelden begynte han å skrike litt, men da fikk han mat og sovnet igjen. Etter en uke sov han sammenhengende. Det gikk mye lettere enn jeg hadde trodd, men som sagt; han var veldig klar for det. Dessuten har han helt siden fødselen sovnet av seg selv uten søvnstimuli, noe som sikkert gjorde det mye lettere.

Vet ikke om dette gjorde deg så mye klokere. Du bør ha tenkt gjennom på forhånd hvordan du vil gjennomføre det, så det ikke blir for mye fram og tilbake. Hvis det blir for mye skrik og umulig å gjennomføre ville jeg kanskje ventet til han var litt eldre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...