Gå til innhold

Dere med pollen-allergi...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere med medisiner til våren??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jegh ar snakket med en veldig hyggelig rådgiver hos astma. og allergiforbundet, og hun sa at jeg bare kunne ta antihistaminer.. hun sa også at det er verre for den lille i magen at jeg føler meg dårlig i maange uker på våren.. det er gjort mye forskning på dette, og alt viser at det er trygt. Mange leger sier likevel at man ikke skal ta medisiner - men dette er fordi de egentlig ikke kan nok om det, og at de da synes det er tryggere å si nei til medisin..

jeg ble også henvist til nettsiden deres - har klippet ut akkurat det som står om antihistaminer..

Antihistaminer

Ved graviditet har det lenge vært tradisjon for å anbefale en eldre type antihistamin (førstegenerasjons antihistamin). Dette er antihistaminer som inneholder virkestoffet desklorfeniramin og er fortsett i bruk.

Mange opplever imidlertid bivirkninger som trøtthet ved bruk av disse. Og etter hvert som man har fått bred klinisk erfaring med bruk av de nyere, andregenerasjons antihistaminer til gravide, finnes det ikke lenger vitenskapelig belegg for å mene at den eldre typen antihistamin er mer fordelaktige under svangerskap enn de nyere antihistaminer.

På hjemmesidene til Relis (produktuavhengig legemiddelinformasjon), kan du lese mer om de ulike typene antihistaminer som anbefales til gravide og ammende.

http://www.naaf.no/no/fersking/svangerskap/Behandle/Allergi/

På relis kan man lese om de enkelte produktene..

Skrevet

Hurraaaaa!!!

Tusen takk for svar, dette gjorde meg ekstremt lettet og glad :D

Nå kan våren bare komme ;)

Skrevet

hun jeg snakket med mente også at jeg burde begynne med allergitabletter med en gang.. lønner seg å ta det en stund før pollensesongen begynner visstnok..

Skrevet

Jeg er svært plaget med pollenallergi. Gress er værst for meg. Går til spesialist. Han mener det er svært viktig for allergiske gravide å ta medisiner. Men det skal selvsagt gjøres i samråd med lege. Noen opplever forverring av symptomer under graviditet, andre motsatt. Om man er fra uke 30 og lenger på vei i pollensesongen kan noen få ekstra problemer med pusten.

Jeg har begynnt med tabletter (ikke mine vanlige, men annen type), nesespray og øyedråper. Babyen og en selv får det mye verre om man ikke tar medisiner.

Lykke til!

Skrevet

Hei!

Må bare komme med tips her :) RHINOPLEX Serien!!!!!! Jeg var så plaget med pollenallergi (spes bjørk) før at jeg måtte sette corteson sprøyter hos legen en gang i året. Om sommeren kunne jeg ikke være ute, og eneste rommet i huset som føltes normalt var badet der jeg kunne spyle vegger og gulv fritt for pollen. I dag merker jeg ikke noe til pollen i lufta -det er bare helt sprøtt!! :D

Jeg tok Rhinoplex 11 mot bjørk (finnes også Rhinplex 10 mot gresspollen og Rhinoplex 9 mot blomsterpollen) Kan bestilles på apotek, hos homeopat eller via nettet; apotekretthjem.no eller noe sånt.

Man må starte før pollensesongen, for man skal gjøre kroppen resistent.

I uke 1 tar du 1 tablett morgen og 1 tab. kveld.

I uke 2 tar du 2 tab morgen og 2 tab kveld, uke 3 tar du 3 tabl. morgen og 3 tab. kveld osv helt til du har fullført uke 6. Så trapper man ned til 2 tabletter i døgnet til den aktuelle pollenperioden er over.

Rhinoplex inneholder bare pollen, ikke noe annet hokuspokus - så skal vær helt trygt for gravide. Ganske så genialt. Man tilfører kroppen det man er allergisk mot, og venner gradvis kroppen til å bli resistent mot det.

Skrevet

Jøss, det har jeg faktisk ikke tenkt på... Fikk gress og støv pollen allergi i fjor sommer... *ringe legen*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...