Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 7. april 2010 #1 Skrevet 7. april 2010 Snuppa var skikkelig altenende da hun først fikk fast føde rundt 5,5 måned (etter å ha fått små smaksprøver fra ca 4 mdn gikk plustelig alt ned!). For ca 14 dager siden ble hun skikkelig dårlig i magen, det varte ca 1 uke. Da ga vi henne omtrent bare mme + blåbær, hun ville ikke ha noe annet. Men nå er hun fin i magen igjen, men vil ikke ha noe annet enn mme. Får i henne noen ganger, men som regel er det en skje og så stopp. Kniper igjen munnen og rister på hodet. I dag fikk jeg i henne litt fordi hun fikk lov til å "føre" skjea selv inn i munnen, men det gikk jo fryktelig sakte, og hun fikk i seg kanskje 5 skjeer. Hun er ennå for liten til å sitte og vi har ingen bra steder å gi henne mat bortsett fra liggende på gulvet eller sittende i fanget, noe som har fungert bra hittil. Men nå vil hun altså ikke ha mer, og jeg har prøvd ganske så mye forskjellig mat. Tenner har hun fått uten særlig problem, så det er nok ikke det. Oppdaga tann nr 5 i dag faktisk! Tidlig ute der gitt. Jeg tror nok det blir bedre med maten når hun kan sitte selv og få feks brødmat som hun kan stappe selv inn i munnen, men akkurat nå er det full stopp. Har også prøvd velling på flaske, men det vil hun heller ikke ha. What to do?
Vannmann35 Skrevet 7. april 2010 #2 Skrevet 7. april 2010 Har en jente på 10 mnd som jeg har hatt samme problemet med den siste uken, men nå virker det heldigvis å være forbi. Det jeg gjorde var å være veldig strikt på at det gikk 3 timer mellom hvert måltid, slik at jeg visste at hun var ordentlig sulten. Da ga jeg henne noe jeg visste hun likte godt fra før - det gikk ned på høykant!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå