Gå til innhold

Griner til hun blir blå, trenger råd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 14 mnd, når hun slår seg så griner hun til hun stopper å puste og leppene blir helt mørkeblå. Jeg opplever dette hver dag, å er skikkelig redd for dette. Hun kan begynne å grine sånt bare av et lite fall. Ikke noe stort. Bare hun dette ned på kne fra stå stilling skjer dette. Jeg blåser å rister på henne får å få henne til å puste! skikkelig skummelt. Jeg skal snart til helsesøster i på 15 mnd kontroll som er i slutten av mai.

- noen som har tips?

- noen som har opplevd det samme?

- hva gjør du da?

Skrevet

Dette ville jeg ikke ventet til slutten av mai med å sjekke ut. For meg høres det ikke normalt ut at ungene skriker og mister puste slik at de faktisk blir blå! Har hørt min grine ganske heftig iallefall (han slo f.eks. fingeren sin så hardt at han har mistet neglen). pusten går ikke jevnt, men han puster...

Håper det ordner seg snart!

Skrevet

Har hun plutselig begynt med dette? Hun er vel for liten til å gjøre dette for¨å demonstrere. Jeg ville kontaktet helsestasjonen nå jeg.

Skrevet

Jenta vår er ganske intens - og pleier å si tydelig fra når hun både er glad og lei seg. Men å gråte så hun mister pusten og får mørkeblå lepper har aldri skjedd. Hun er 1,5 år nå.

Har aldri hørt om noen lignende. Tror jeg ville ringt helsesøster hvis jeg var deg. Evt. ringt lege. Greit å ha sjekket ut, og få noen gode tips fra fagfolk.

Lykke til!

Skrevet

Hei!

Du trenger ikke være bekymret. Selv om det helt sikkert er veldig ubehagelig så er det ikke farlig. Det er noen barn som gråter på denne måten, uten at man helt vet hvorfor.

Det verste som kan skje er at hun besvimer - og OM hun besvimer så vil hun med en gang begynne å puste normalt igjen - så farlig er det ikke.

Det du kan gjøre når dette skjer er å holde armene hennes opp, over hodet, og blåse henne i ansiktet (mot nese og munn) - da blir hun tvunget til å trekke pusten igjen - refleks.

Lykke til - og for all del; ta det opp med helsesøter også :)

Skrevet

De barna jeg vet av som gjør dette lider av epelepsi. Ville sjekket det ut umiddelbart. Når hjernen er såpass ofte uten oksygen, vel du kan jo tenke deg selv. Det er jo ikke bra. Få sjekket det ut før hun blir meget alvorlig syk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...