Gå til innhold

Aktiv styring av fødsel på Rikshospitalet

Anbefalte innlegg

Har noen her født på Rikshospitalet i det siste?

Der er det et forskningsprosjekt hvor alle førstegangsfødende får riestimulerende, vannet tas og man blir sjekket ofte for at fremgangen skal være 1 cm i timen. De vil helst ha ut barnet på 12 timer. Les mer om det på: http://mammanett.no/fodsel/fodsel_samlebaand

Noen som har opplevd det?

Tok det opp med legen og det er en av grunnene til at jeg har fødselsangst.

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg har plass der og har også lest artikkelen og tatt dette opp med overlegen der. Jeg sa klart i fra at det blir ikke aktuelt. Jeg vurderer KS. Håper alle vil ta stilling til dette og sørge for informasjon og ta bevisste valg i egen fødsel/situasjon. Ikke la de bestemme over deg!

• 2 måneder senere...

Hvis dere leser artikkelen så ser dere at dette handler ikke om å få fødselen over på kortest mulig tid, men er for å se om dette kan forhindre bruk av bl.a. sugekopp og tang. Jeg er som dere i utgangspunktet skeptisk til bruk av medisiner uten nødvendighet, men som en som har født med vakuum og tang så ser jeg veldig godt poenget i å få ned behovet for dette. Jeg ville faktisk heller hatt oxytocindrypp og raskere åpningstid enn å gå gjennom en tangfødsel igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...