Gå til innhold

Dere med peiling på hest/hestehold. Se hit !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei !

Jeg og samboer vurderer å kjøpe et småbruk verdt 3 mill.

Hvor mye kan jeg ta for stall leie når:

*Det er travbane på bruket, 250 m og 6 m bred. Med belysning rundt hele banen.

*Ridebane

*turstier

* store inngjerdinger med gress, da mener jeg stooore.

*egen bygning til de som skal leie stallplass, med oppholdsrom dusj wc osv.

*stallbokser i en stor hall, (6 m oppunder taket) Stallboksene har gitter øverst.

*så er det egen spyleplass for hestene, oppvarmet salrom, kontor osv..

Leien blir da med :

*inn og utslipp

*av på med dekken

*foring av hestene inne og ute

*grovfor inkl og kraftfor inkl i prisen

Det er ca 12 stallbokser + egen avdeling for løsgang, hvor hestene kan gå ut og inn som de vil.

Hvor mye ville du betalt (eller ta betalt) for dette. Om du skulle leid en stallplass hos oss ????

Kom med oppriktige tips ang pris :)

Takker og bukker for svar !

Fortsetter under...

Skrevet

hei jeg lager en tråd og kaller meg anonym..

du skjønner, vi er så rike at vi tenker på å gå til anskaffelse av småbruk til 3 mill(!).. men nei det er ikke nok at vi er rike, vi vil ha mere penger,MERE!!

jævla gjerrige faen!

Skrevet

Det spørst vell om det er mange ridesenter i nærheten som er billige?

Dei fleste tar mellom 1500-3500 med mat.

So hadde du hatt mat i tillegg i prisen kunne jeg betalt 3500-4000.

Skrevet

Er det langt unna byen? Hvordan er turforholdene? Er et veldig trafikkert i området? Hvor store er boksene? Hvor mange gjerder har dere? Og hvor mange staller med utleie finnes det i området? Må tenke litt konkurransedyktig pris også, heh.

Dere er langt på vei allerede :)

Skrevet

Høres veldig ideelt ut dette da! :)

Man bør uansett ikke prise seg ut, så jeg ville nok ha lagt meg på 3000,- pr mnd og heller kuttet ut det med kraftforet, de fleste bruker egne merker, og typer kraftfor, så da blir det dumt å inkludere det i leia. Høy/ensilasje og spon er greit å ha med.

Skal dere ha egne dyr på gården, eller bare basere driften av gården på utleie av stallplasser?

Skrevet

12.45: Hva er i veien med deg? Selv om man har råd til å kjøpe et småbruk til 3 mill. betyr det vel ikke at de er så innmari rike at de vil la all den plassen stå ubrukt. Hvis man har mulighet til å leie ut så mange stallplasser med så gode fasiliteter må man være et brødhue om man lar være, bare fordi man "har så god råd".

Annonse

Skrevet

haha, du er lur du!

for det første er ikke 3mill en høy pris for et småbruk.

for det andre kan dette være lån, på lik linje med et hus ti 3mill

ergo de trenger ikke være rike!

hvorfor drive småbruk om en IKKE skal tjene penger på det??

skal man låne bort stallplassene? skal man eventuellt gi bort grønnsakene/korn/kjøtt og egg men produserer på en gård??

reallitycheck!

tror du alt du spiser kommer fra fabrikken?

Skrevet

OI !!!

Nei vi er IKKE rike. Men kan få lån ja. Og er altså avhengige av å få leid ut stallplassene.

Takk for svar foresten :)

Er 8 km unna byen. Masse gode turmuligheter :)

Boksene er laget til islandshester, så de er ikke kjempestore. Men vi kan avnt tilpasse etter behov. Flytte vegger, bygge større bokser osv.

Vi skal da evnt ikke ha noen egen hest eller andre dyr med det første. Må etablere oss først på den nye plassen.

Vi må først kjøpe høy fra noen andre,i store mengder. Dette er sikkert ikke SÅ lønnsomt som å avle selv. Men traktor osv er mange penger og måtte ut med i første omgang.

Du har jo rett i det med kraftfor.

Er masse å planlegge, tenke gjennom og organisere. Men det hadde vært KNALL å få det til !

Kan vise til link om noen er nysgjerrige :)

Skrevet

Hvor i landet er dette, det er litt vesentlig:)

Er det sentralt et sted der det er manko på stallplasser kan du fint ta 4000-5000 for dette. Det eneste som trekker litt ned er at det ikke er ridehall på anlegget.

Du må se an markedet der du skal bo osv. Folk betaler gjerne mer hvis de har trenere tilgjengelig, så hvis du vet om noen i området som leier eller har trenere er det fort mer attraktivt for oppstallører.

Høres kjempekoselig ut, husk å ha en vanntett kontrakt og klare stallregler for å unngå unødvendig rot og styr.

Skrevet

Ridesentret der jeg bor tar 4500 for stallplassen. De rundt omkring som har noe av de samme fasilitetene som dere ligger vell på mellom 3000-4000 pr hest:-)

Du må også se an hvor mye høy og spon koster deg å få tak i..

Jeg tror det er viktigere at dere får et koselig stallmiljø, med engasjerte, koselige hestefolk enn en stall som gir mye inntekt;-) Så jeg er helt enig med number1 - lag en vanntett kontrakt - og vær den strenge stalleieren helt fra starten av;-) (men snill selfølgelig)

Gjest sug lut
Skrevet

Et småbruk til tre mill er da langt under det folk betaler for et vanlig hus. Du veit at du blir stygg av å være så misunnelig, 1245?

Skrevet

Hei, så heldige dere er!!!

Jeg ville nok og, som anbefalt over her, ikke tatt med kraftfor i leia. Det dere evt kan vurdere dersom det blir behov for det, er å kjøpe inn de vanligste typene kraftfor, og selge det videre til de som leier. Da pr sekk. Ikke alle som har bil eller mulighet/lyst til å drive å hente kraftfor.

Ellers er det og viktig at dere som utleiere viser dere som ansvarsfulle mennesker. Dere skal ikke bare ta vare på hestene på stallen, men også eierene. De mest populære stallene her i området er ikke de fineste med flest fasiliteter, men der hvor det er koselig å oppholde seg. De fleste bruker jo mesteparten av fritida si der, så da er det jo utrolig viktig. Sett fokus på sikkerhet og vær streng med at folk holder seg til de regler som er satt opp, men vær rund i kantene der dere kan og hjelpsomme så langt dere greier.

Skulle tro dere kunne få 4000-4500 for en slik stallplass, kansje mer. Du må jo seff. sjekke opp stallene i området rundt og sammenligne.

Masse lykke til:)

Skrevet

det jeg tenker vedr stallmiljø er: ( om mulig)

*personer over 18 år. (kan hende dette gjør det mer attraktivt for de voksne rytterne)

*og at vi har hyggelige treff sammen, kanskje en fest også ;)

*alle passer på deg selv og ikke legger seg opp i det de andre driver med ( er jo ofte sånne problemer i hestemiljøet)

*så kan vi arrangsjere turer sammen, ri/ kjøre på bane sammen ovs.

Jeg har lyst til at det IKKE skal være likt et hestesenter. Bare en privat stall med et godt hestemiljø. Der man gjør som man vil og føler for selv , på eget ansvar:)

Men at jeg alikevel setter opp noen regler som: Hvor utstyret skal stå, og sånne enkle ting.

Kanskje vi faller på 3000kr i måneden. Vi får se. Vi har i alle fall veldig lyst til å kjøpe dette bruket. Men vi er unge 28 og 24 år gamle, så det blir en prøvelse. Spennende !

Hilsen Hi

Annonse

Skrevet

Ler så tårene spruter:) 12:45, har stått opp med feil bein, evt fått en stoooor regning i dag, ja...

Skrevet

Vi betaler 2000 for vår stallplass og det er billig.. Det innebærer også at poden hjelper litt til med de andre hestene også

Skrevet

Gud so nydlig det var !

nesten som jeg kunne kjøpt det selv.

Skulle det der blitt solgt her som jeg bur hadde det vert over 8 mill.

3 mill for det der, er små penger !

Sviger faren min fekk nettopp takst på sitt område, og det kom på 20 mill.

So slå til sier bare jeg !

Skrevet

Jeg vil også ha!

Skrevet

Ja, vil gjerne se link! :)

Hilsen 12:57 (som ble anonym ved en feiltagelse)

Skrevet

Kommer helt an på hvor dette ligger.

Jeg vil si 6000 i oslo området hvis stallene er tipp topp (litt trekk for ikke å ha innendørs ridebane)

Er det skikkelig på bygda får du ikke mere en 4000.

Skrevet

Løten Hedmark sånn som det vises. Rundt 3000.

Skrevet

ja er det jeg har tenkt på også 3000 kr. Håper vi kan få det i orden altså :)

Hadde vært supert. Men i mine øyne er det masse å gjøre der, gleder meg til å sette fingrene i bruket og begynne å drive det på vår måte :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...