Gå til innhold

Når slutter barna å bruke dress?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min på 8,5 år gikk over til todelt i år (går i 3. klasse), og det var fordi vi ikke fant heldress som passet henne. Det var ca 50/50 i hennes klasse som brukte heldress eller todelt. Det var først i år at det ble "viktig" for henne å ha todelt, men da vi forklarte at da kunne hun lettere få snø inni, da var det ikke så spennende lenger med todelt og hun ønsket seg heldress. I ettertid tro jeg vi ikke lett lenge nok etter heldress da det er noen jenter som er høyere enn henne som hadde heldress.

Lillesøster får ikke valg, for hun skal arve alt av storesøster. :-)

Annonse

Tanken min er at når min sønn blir like kjapp til og få på seg bukse og jakke, som dress, da bytter vi.

Har mer enn en gang stått og hjulpet 1.klassinger som sliter litt med og få på seg bukse og jakke. De vil fort ut, og noen er fint i stand til og glemme og ta på seg alt;)

Men du kjenner barnet ditt best. En ting er hvorvidt det er kult eller ikke, men det bør jo være praktisk for barna...

Min datter på 9 år (3,klasse) har to delt, fordi det rett og slett ikke finnes noe heldress i hennes størrelse. mens lillebror på 5 har heldress fra troll. Desverre lager de bare heldress opp til str 122.

Jeg skulle gjerne hatt heldress til begge barna da jeg syns det er praktisk og jeg innbiller meg at det er varmere også. det finnes så mange gode dresser, og jeg er suuper fornøyd med troll classic. Ekstra ereglig er det da at det ikke finnes noe i hennes størrelse, ikke en gang to-delt. Argh..

Tror egentlig ikke hun ville hatt heldress heller da. Har en parkdress fra helly hansen i str 134 som hun nekter å gå med.

Det som irriterer meg kanskje mest er at det skal være så vanskelig å finne skikkelig regntøy til barn på 9-10 år. I alle butikker jeg har vært i så går str enten opp til 128 eller 130.

Mener å ha hørt at reima har til 10 år, og så finnes det jo skall jakker og bukser fra helly hansen og bergans, så blir vel noe sånt til henne. Om ikke noen andre kommer med noe bedre forslag :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...