Gå til innhold

Hmmm,1uke gammel gutt som plutselig tuller veldig ved amming...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har spist fint hele tiden men i går og i dag har han startet å tulle så veldig når han skal ha pupp...han tar litt å slipper å bare vrir seg og sånn holder han på en stund før han endelig tar den skikkelig. hva skal en gjøre? noen med erfaring?

Skrevet

ingen som hvet råd??

Skrevet

du tror ikke det bare er forbigående da?de tuller ved noen måltider for så å spise veldig fint til det neste:)

Skrevet

Kanskje du kan spørre en ammehjelper? Da går du inn på ammehjelpen.no.

Husker min hadde litt problemer med å "koble seg på" en periode i starten, og det tok noen uker før han fikk skikkelig dreisen på det.

Tuller han først og tar den skikkelig når utdrivningsrefleksen din setter i gang kanskje?

Pass på riktig ammestilling og vær rolig og tålmodig så går det kanskje bedre etter hvert.

Skrevet

Har samme problem. Han tar puppen greit først og suger en stund, men har problemer medd å ta den når han har sluppet.

Jeg vet jeg har litt dårlig produksjon, og min blir ikke mett. Mistenker at tullingen har sammenheng med at det ikke kommer nok ut av puppen. Han har gjort dette siden han var 1 dag gammel.

Skrevet

Hva med å håndmelke litt før du gir han puppen? Da er det jo melk der når han begynner å spise.

Pass på å se etter om han faktisk spiser. Hvis han gjør det så skal takene vises over øret, mot pannen. Du skal også se at det er melk i munnviken. Ta deg også en tur på helsestasjonen for å veie. På en uke skal det minst ha vært en vektøkning på 150 gram.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...