olebrum78 Skrevet 7. april 2010 #1 Skrevet 7. april 2010 Jeg har stort sett vasket hver dag, men sliter veldig på tøyet.. Igår skylte jeg det bare i dusjen, men er jo like møkkete!!
mamman til to gutter Skrevet 7. april 2010 #2 Skrevet 7. april 2010 Jeg vasker det ikke hvis det bare er møkkete utenpå, da skyller jeg og bruker i tillegg en våt klut, da blir det rent nok.
*smula* Skrevet 7. april 2010 #3 Skrevet 7. april 2010 Så lenge det bare er møkkete utpå, så vasker jeg det svært sjeldent. Men når det er søla langt oppover på innsiden av beina f.eks får det seg en runde i vaskemaskinen. I bhg spyler de ungene med regntøyet på, før de går inn hvis de er veldig sølete. Fungerer fint det.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 7. april 2010 #4 Skrevet 7. april 2010 Vasker det så godt som aldri. Bare hvis det er møkkete på innsiden. Er det møkkete på utsiden spyler, tørker og børster jeg det. Kan ikke forestille meg at regntøyet holder seg tett om man vasker det hver dag, ikke engang hver uke.
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 7. april 2010 #5 Skrevet 7. april 2010 Nei, det får bare være møkkete. Jeg kakker av sand å sånt, men bryr meg ikke om det er skittent, hvis du skjønner.
Fire småtroll Skrevet 7. april 2010 #6 Skrevet 7. april 2010 Nei, det bare henger til tørk. Når det er tørt bruker jeg en myk skokost og børster av det værste og det fungerer helt fint en dag eller ti til Vasker det bare når det er helt innsauset og blitt vått/møkkete på innsiden.
Ksenia & Anjem Skrevet 7. april 2010 #7 Skrevet 7. april 2010 Vasker det hver dag som det trengs ja...
Ksenia & Anjem Skrevet 7. april 2010 #8 Skrevet 7. april 2010 Barna mine slipper å ta på seg møkkete regntøy hver dag.
neste*gang Skrevet 7. april 2010 #9 Skrevet 7. april 2010 vasker hvis det er møkkete.. tar det med hjem hvis det er er kliss vått for det tørker ikke til neste dag i barnehagen og blir det hengende der flere dager kan det bli mugg på innsiden. Har inntrykk av at barnehagen må gi beskjed til foreldre om å ta med møkkete dresser og regntøy hjem både for vasking og tørking... for lite og for ofte vask kan være like skadelig på tøy.
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 7. april 2010 #10 Skrevet 7. april 2010 Er sjelden jeg vasker det, men veldig skittent er jo det ikke! Og om det er litt skittent utenpå,nede ved beina så er ikke det verdens undergang, for det er jo det hver gang de har vært ute. Og jeg har IKKE tid til å vaske regntøyet hver dag..
Honningmelon Skrevet 7. april 2010 #11 Skrevet 7. april 2010 Vasker ikke hver dag, nei. Da blir det jo ødelagt til slutt, og ikke vanntett. Om det er veldig møkkete spyler jeg av det i dusjen og tørker av det med en klut. Ser noen lenger opp her skriver at hun vasker det hver dag, for ungene hennes skal slippe å gå rundt i møkkete regnklær. Går ikke ann å være så hysterisk redd for litt møkk at man er villig til å vaske klærne i filler. Ungene bryr seg fint lite om ikke regnklærne er skinnende rene hver eneste dag. Tror det er viktigere for dem at de holder vannet ute.
Ophelia & Jr. Skrevet 7. april 2010 #12 Skrevet 7. april 2010 Så heldige dine barn er, Hjertebarn ♡. Min sønn blir rett som det er observert i møkkete regntøy. Stakkars gutten...
Mammaen til Isak Skrevet 7. april 2010 #13 Skrevet 7. april 2010 Vasker i helgene, har ekstra sett og bytter ut i barnehagen om det blir for ille. Er det møkk og gjørme på innsida vasker jeg oftere. Ellers spyler vi han, nå som det er blitt vår, ute og henger til tørk. Ikke gutten altså, men tøyet
Gjest Skrevet 7. april 2010 #14 Skrevet 7. april 2010 Nei herregud.... Barn tar ikke skade av å ha på seg regntøy med litt søle på Er det møkkete inni er det jo noe annet, men det blir det sjeldent. Vi har nok klesvask som det er
mokkasin og 2 blå Skrevet 7. april 2010 #15 Skrevet 7. april 2010 Tar dere på dere en møkkete bukse og møkkete genser når dere står opp om morgenen! Det tror jeg ikke det er mange som gjør. Hvorfor ikke? Det er mye triveligere å kunne ta på seg rene klær. Det motiverer også barna mere til å klare selv. Hvis barna trenger mye hjelp, tenk litt på den voksne som har rene klær og må hjelpe ditt barn. Jeg har vasket mye regnklær, men har ennå til gode å vaske noe i filler. Og hvis det skjer, ja da bruker jeg noen hundrelapper og kjøper nytt.
BlåBlå Skrevet 7. april 2010 #16 Skrevet 7. april 2010 Har tå sett, så vi bytter på. Men ungene får tørre og rene sett hver dag ja. Da snakker vi ikke om litt sand på knærne, men skikkelig møkkete og våte.
Ugl@ Skrevet 7. april 2010 #17 Skrevet 7. april 2010 Nei, lar det tørke og børster av hvis det er sand, spyler utsida hvis det er gjørme. Vasker det kun av og til og hvis uhell, det hender når barna har sluttet med bleier og buksa blir for vanskelig å smette av i tide.
Alba44 Skrevet 7. april 2010 #18 Skrevet 7. april 2010 Her vasker vi når det er skittent, og nå i disse dager blir det hver dag, ja. Har flere sett, så fungerer veldig greit. Når barna får hjelp av voksne til å kle på ( ihvertfall på småbarnsavdeling) så er det også mye bedre for personalet. Slippe av gørr og sand på inneklær.
Mø schæl! Skrevet 7. april 2010 #19 Skrevet 7. april 2010 I barnehagen til datteren vår ber de oss om å ta med svært møkkete regntøy hjem og vaske det - så ja, jeg vasker det ganske ofte! Har to sett da, så kan bytte litt, for sjelden at det blir tørt fra den ene dagen til den andre!
Gjest Skrevet 7. april 2010 #20 Skrevet 7. april 2010 mokkasin og 2 blå; Det er jo ikke snakk om å ta på seg møkkete strømpebukse/bukse hver dag. Hadde jeg brukt regntøy på jobben hver dag og sittet i sand/søle med det(hadde vært artig jobb... bare for å spore av litt;)) ville jeg ikke vasket det hver dag. De kommer jo såvidt utenfor døra før det blir like møkkete igjen jo..
Gjest Skrevet 7. april 2010 #21 Skrevet 7. april 2010 Og bare så ikke ting nok en gang blir overdrevet, jeg vasker selvsagt regntøyet med jevne mellomrom, rom regel i helger og har alltid rent skifte-regntøy:)
Ksenia & Anjem Skrevet 7. april 2010 #22 Skrevet 7. april 2010 Jeg tror 5åringen min setter pris på å få slippe å kle på seg sandete regntøy hver dag ja:) Han kler på seg selv i barnehagen og da skal han få slippe det griset. I disse dager er regntøyet fullt med sand hver dag. Har enda tilgode å vaske i stykker regntøy, det skal jammen godt gjøres. Ikke kall meg hysterisk bare fordi du ikke gidder å vaske. Mulig ungene dine liker møkkete regntøy fullt av sand (ja da er det GØY å kle på seg) Tror nok de ansatte i bhg også setter pris på at vi vasker det slik at det er rent og pent hver dag så slipper de å få sand overalt på seg.
Ksenia & Anjem Skrevet 7. april 2010 #23 Skrevet 7. april 2010 denne var til honningmelon som tror barna liker sandete regntøy
tezzie Skrevet 7. april 2010 #24 Skrevet 7. april 2010 Man kan jo ikke sammenligne regntøy med bukse og genser. Jeg jobber i barnehage, og ja, jeg tar på meg skitten utebukse og jakke hver dag. Hver dag får jeg sand og snør på klærne. Kan jo ikke holde på å vaske det hver dag. Og hvorfor vaske noe som blir like møkkete neste dag. Det er bortkastet tid. Selv om min sønn har møkkete regntøy (og parkdress), er han da alltid ren og pen i tøyet ellers Jeg vasker regntøyet når det trengs. I dag satt poden i sandkassa da jeg hentet han, full av sand, men siden regntøyet er rent på innsiden , ristet jeg det og lot det bli hengende igjen i barnehagen. Men nå bruker ikke jeg bare noen hundrelapper på regntøy heller da. Jeg driter ikke penger, men liker å kjøpe noe skikkelig når jeg først skal kjøpe noe.
Hufsla Skrevet 7. april 2010 #25 Skrevet 7. april 2010 jeg spyler av det verste og tørker det. Barnehagen her har gitt beskjed om at det ikke er nødvendig å vaske regntøyet hver dag, selv om det er ekstremt søylete på utsiden der. Jeg vaske det hvis det har blitt tisset i, noe det ble ofte en lang periode, men det tåler vask veldig bra...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå