Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på kontroll i går (11 + 3), og jeg har bare lagt på meg 200 gram?! Det vil si ingenting! Legen reagerte ikke spesielt på dette og mente det ikke var noe å bekymre seg over. Men nå ser jeg at det er vanlig å ha lagt på seg 2-3 kg, så nå bli jeg litt bekymret likevel. Jeg spiser mer enn vanlig, og holder ikke igjen i hele tatt. Spesielt i påska har jeg spist mye! Er dette vanlig da? Andre som har det på samme måte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :-)

Da jeg var gravid med eldstemann la jeg ikke på meg noe før jeg var 4-5.mnd på vei.. Men ved slutten av svangerskapet hadde jeg gått opp 15 kg.

Nå er jeg gravid med nr.2 ( 11+6) og har gått ned to kg, dette pga en del kvalme og oppkast..

Jeg tror det er veldig individuelt både fra kvinne til kvinne og fra svangerskap til svangerskap hvor mye en legger på seg. Så lenge du og barnet har d bra ville jeg bare vært glad for at vekten er så stabil :-)

Syns egentlig det er tull at det finnes oversikt over hvor mye vektøkning som er vanlig fra uke til uke!! De som skriver dette burde jo vite hvor individuelt dette er!! Særlig dumt er det når det skaper bekymring blant gravide!!

Siden legen din ikke reagerte, har du helt sikkert ikke noe å bekymre deg over! Lykke til videre :-)) Snart er både du og jeg i 2.trimester!! Gleder meg til å flytte over dit :-)))

Skrevet

Takk for beroligende svar :-) Merkelig hvordan all fornuft bare forsvinner og man bekymrer seg over den minste lille ting når man er gravid. Selv det som er positivt (få symptomer, fin form, ingen vektøkning) får jeg vinklet på en negativ måte. Dette er min første graviditet, derfor går jeg og føler på at "jeg kan jo umulig være så heldig at det klaffer på første forsøk".

Gleder meg enormt til å flytte over til 2. trimester!! Vi ses der om noen dager!:-)

Skrevet

Da jeg gikk gravid første gang, la jeg heller ikke på meg noe før 4.-5 mnd..men ved termin hadde jeg lagt på meg nærmere 20 kg..så det kommern nok...nå andre gangen har jeg allerede lagt på meg over 2 kg allerede og er nå 10+2.. så du trenger ikke bekymre deg:)

Skrevet

Det var godt å høre. Da nyter jeg at vekta holder seg, og regner med kiloene kommer etterhvert :-)

Skrevet

hei

jeg fødte nr to i 2207

gikk ned 4 kg pga kvalme og opp 3.5. babyen veide 3 kg.

han ar frisk og rask og det er ikke sagt at noe er galt selv om man ikke legger på seg. nyt heller svangerskapet etter beste evne.

nå er nr 3 på veg. samme vektsaken her.

lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...