Gå til innhold

Hoppe av i svingen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som faktisk har blitt gravid når dere har hoppet av i svingen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Morn du
Skrevet

Jeg har aldri hoppet i noen sving, så det vet jeg ikke om jeg kunne ha blitt. Men har hørt om det, så man kan nok det bli ja.

Skrevet

Jepp. vi har hoppet av i svingen i...7 år. Bevis nummer TRE ligger i magen min nå:)

Skrevet

09:25: Det ville vel vært mer korrekt å skrive "Resultat nummer 3 ligger i magen min nå".

Skjønner ikke hva dette har med bevis å gjøre.....

Skrevet

2 ganger, ene gangen var det ikke så "joda, vi tar et barn vi", men beholdt, lever godt sammen nå, hadde en ny "hopp av i svingen" graviditet i fjord, men da var det delvis planlagt å få barn :-)

Skrevet

I fjord? I FJOR, heter det.

Skrevet

Jeg og eksen var sammen i fem år, og bodde sammen i fire av dem. Jeg gikk aldri på p-piller eller annet, vi hoppet av i svingen, og jeg ble aldri gravid.

Etter det har jeg to barn. Første gang ble jeg gravid på p-piller, og er nå gravid med et barn som ble plantet i magen min ganske nøyaktig tre uker etter fjerning av hormonspiral. Virker som jeg er superfruktbar, men ble aldri gravid så lenge vi hoppet av i svingen.

Skrevet

Så prippen vi var da 10:09.. Spiller ingen rolle om hun skriver fjor eller fjord, så lenge man forstår hva hun mener.

Skrevet

10.21: kan jo hende at eksen din ikke var like fruktbar og at det var derfor dere var så heldige å ikke bli gravide med den minst sikre at av alle "prevensjonsmetoder"...

Skrevet

Om man faktisk hopper av i svingen, så har det vel bedre enn ingenting. Min erfaring er at man glemmer alle planer og prinsipper, og hopper i det i strede...

Skrevet

har brukt denne metoden de 5 årene vi har värt sammen. aldri blitt gravid bortsett fra de 2 gangene vi ville ha barn..

må si at min mann har veeeeldig bra kontroll og er veldig flink til å "hoppe av" :)

Skrevet

Hvorfor hoppe av i svingen? Det er jo en risiko å bli gravid ved ubeskyttet sex uavhenig om man hopper av i svingen eller ei. Mannen utskiller væske under samleie som inneholder sædceller så sjansen er til stedet hele tiden. Om du blir gravid eller ikke avhenger jo av hvor i syklusen du befinner deg.

Skrevet

Jepp, barn nr 2 og 3 er bevis på det :o)

Skrevet

Du kan ikke si at mannen din har kontroll, for under samleie så kommer det litt sperm hele tiden. Ikke bare når det går for mannen.

Derfor er det ikke trygt å "hoppe av i svingen".

Greit at det har funket for noen, men da er det snakk om flaks og ikke noe annet.

Skrevet

Må da være mye bedre og tryggere å bruke kondom i stedet for å satse på avhopping.

Skrevet

10:21 her... Jada, selvfølgelig kan det hende, og jeg mente ikke å fungere som noe eksempel på at det alltid fungerer å hoppe av i svingen:)

Nå har både jeg og eksen barn på hver sin kant, så vi er begge i stand til å reprodusere oss, men utover det er det opp til hver enkelt. Regner med man velger noe sikrere enn å hoppe av, om det virkelig er krise å bli gravid. Eller som meg, var ung, dum og tankeløs, men heldigvis gikk det bra:)

Skrevet

Vi hopper av i svingen. Kondom er ekkelt!

Skrevet

Hi her:)

Grunnen til at jeg lurer er at jeg og mannen har prøvd å bli gravide etter at jeg mistet i september.

Vi valgte nå å ha en prøvepause noen mnd, da vi har prøvd i 6 mnd uten resultat. Tok det veldig tungt hver gang jeg fikk mensen og følte det gikk utover psyken.

Vi har nå praktisert å hoppe av i svingen. Ble litt nyskjerrig på hvor sikkert det egentlig er...

Tusen takk for alle svarene:)

Skrevet

Har hoppet av i svingen mange år med samboeren uten å bli gravid. Men så var vi så heldige i fjor at en uplanlagt med utrolig velkommen liten gutt kom til verden etter et litt svinghopp:)

Skrevet

Jeg har en "hopp av i svingen" som nå er 13 mnd. :)

Skrevet

Kondom er så pyton at da kan man like gjerne avstå (mener min mann), og jeg er delvis enig.

Skrevet

sønnen til venninnen min er et resultat av hopp av i svingen. han er nå 14 år :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...