Gå til innhold

Redd for overstimulering... Har du forsøkt Gonal F?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal i gang med vårt første ICSI forsøk i mai. Skal bruke Suprecur i 3,5 uke før jeg starter med Gonal F 112,5 ie. Skal inn til UL dag 7 på sprøyter. Jeg har PCOS og ifølge legen vi var hos er sjansene for overstimulering større enn vanlig, derfor ønsket hun å ha meg inn til tidlig UL for å sjekke hvordan det gikk med Gonal F dosen. Men jeg syns ikke UL på dag 7 høres så tidlig ut?? Noen som vet?

Andre som skal igang med forsøk i uke 21?? Vi hører til på Riksen. Spraystart ganske snart - 17.4. Blir godt å komme igang men merker at det er MYE jeg lurer på og engster meg litt for.... Men sånn er det kansje for flere som skal i gang med dette for første gang...??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Ser du etterlyser uke 21, jeg tilhører 18 og har startet på spray, men ville bare si at jeg også skal inn på UL dag 7 etter oppstart med sprøyter. Min lege var også forsiktig mtp overstimulering fikk jeg beskjed om. Lykke til :)

Skrevet

Hei!

Jeg har også PCOS og har gått på Suprecur og Gonal-f. Begynnte også på 112,5 IE:-) Grunnen til at de begynner lavt er at du kan få MANGE eggposer når du har PCOS og du kan dermed lettere få overstimulering. De vil se hvor mange eggposer som starter å utvikle seg og følger deg tett framover så du er under full kontroll hele tiden:-) Bjercke sa det liksom blir en "terskel" på hvor stor dose du trenger før de oppnår ønsket effekt.

Det gikk i hvert fall veldig bra med meg:-) Er på Riksen jeg også. Jeg hadde sikkert en 20 eggposer men det ble bare 4 egg ut av det. Til gjengjeld ble alle befruktet med perfekt deling og jeg har 3 på frys og er nå 6+0 i dag:-))) Verdt hver eneste nesespray (som jeg hater å ta...) og hvert eneste stikk i magen og mange lange dager på Riksen...

Bjercke er en forunderlig professorskrue med dårlig tid og Oldereid er bare søt da. Liker de godt begge to og dyktige er de! Så bare slapp av og gjør som de sier, dette kan de:-)

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar!! Da høres det ut som jeg har fått det opplegget som jeg bør ha;) Merkelig at en ikke kan stole på legene ved første opplegg - men må lissom forhøre meg med andre også i tilfelle lissom..... Men nå skal jeg forsøke å roe meg ned - og stole på at de sjekker meg opp nettopp for å unngå overstimulering=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...