Gjest Skrevet 7. april 2010 #1 Skrevet 7. april 2010 Har en liten på 2 mnd (9 1/2 uker) å lurer på hvordan deres på denne alderen sover. Han har sovet mellom 7 og 9 timer (fra 23/24 til 7/8) om natten fra han ble født, med en mating i ca 4 tiden om natten. For noen uker siden sluttet han og våkne for mat om natten (Herligt). Men han har hatt problemer med å roe seg om kvelden. Han sover gjerne i bråk og støy på dagtid, men om natten MÅ det være mørkt og stille. Nytter ikke å legge han i sengen på soverommet og at jeg og faren blir sittende i stuen og se på tv. Da våkner han igjen etter ca 15 min. Men om han sovner i fanget vårt og får sove der så sover han selv om det er tv og slikt på. Så om vi legger oss samtidig med han, sover han hele natten. Så det har blitt slik at han får mat i 22/23 tiden og legger seg i sin seng da når vi legger oss. Men i går skulle vi prøve noe nytt. Han fikk mat, ny bleie og pysj på rundt kl. 19.00. Var våken til ca 20.00, sovnet da oppå magen til faren. Der fikk han sove til vi skulle legge oss ca kl. 22.30. Da la vi han i sengen hans (inne på vårt soverom). Han sov der t ca kl. 03.00. Vi var igrunnen forberedt på at han kom til å våkne en gang i løpet av natta (men vi hadde jo ett håp om å slippe å gi han mat om natta og at han skulle sove til mornings). Når han da våknet og gråt, gikk faren for å lage mat (flaskebarn) og jeg gikk å skiftet bleie. Innen melken var ferdig hadde han fått ny bleie, en sang og sovnet igjen. Han sov da ca til kl. 07.00. Jeg har helt sikker på at når han våknet på natta skulle han være så sint og sulten at kun mat ville hjelpe, men d hjalp altså da bare med ny bleie. Men det vil si han har da i natt gått 12-timer uten mat (fikk ca 170ml på kvelden og 130ml på morgenen) Er dette bra, eller burde han fått ett måltid når han våknet? Hvordan sover deres på 2mnd. har dere lagt inn faste rutiner allerede? Noen som har tips til hvordan vi får ham til å sove i sin egen seng uten av vi må legge oss samtidig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå