gerd Skrevet 6. april 2010 #1 Skrevet 6. april 2010 Noen som kan dette? Hva bruker dere? Havremelk? Rismelk? Hvordan blir smaken?
Leandermamma Skrevet 6. april 2010 #2 Skrevet 6. april 2010 Vi brukte rismelk. Den er en del tynnere enn kumelk, så hvis du følger en oppskrift må du ha mer mel i blandingen hvis du bruker rismelk.
Verdens tøffeste mamma Skrevet 6. april 2010 #3 Skrevet 6. april 2010 Jeg har ikke prøvd det selv, men har en venninne som har to barn som ikke tåler melk og hun sverger til havremelk ved baking.. Vet ikke om hun har prøvd pannekaker, men har smakt både boller og vafler laget av havremelk og jeg kjenner ingen forskjell fra vanlig melk...
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 6. april 2010 #4 Skrevet 6. april 2010 Vi bruker havremelk, da kjenner vi ikke forskjell fra vanlige pannekaker. Bruker forøvrig havremelk til alt av bakst, da smaker baksten det samme som med melk. Vi synes at rismelk er for søtt, og bruker det kun til risengrynsgrøt. Eneste forskjellen er at du IKKE kan bruke Høyang polaris steikepanne når du lager pannekakene, da får du ikke vendt de. Anbefaler også å bruke litt lavere temperatur og lengre tid.
OsloMor Skrevet 6. april 2010 #5 Skrevet 6. april 2010 Som mor til to eksallergikere så må jeg bare si havremelk, kjempegod til pannekaker, vafler, boller og risengrynsgrøt koker jeg på havremelk enda:) Det med Høyang polaris har jeg erfart også, pannekakene satte seg fast, Ikea sin gikk kjempebra da;)
gerd Skrevet 6. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 6. april 2010 Takk for svar! Funker det med jernsteikepanne da?
Ranveig R Skrevet 6. april 2010 #7 Skrevet 6. april 2010 Som fleire andre her brukar vi havremelk til alt av matlaging og baking når lille skal ete av maten. Ingen merkar forskjell på smak. Rismelka er veldig søt, soyamelka er forholdsvis kraftig på smak (og mange er også allergiske mot soya). Pannekaker går heilt fint å lage med havremelk, men dei blir litt "lausare" enn med kumelk. Dei ramlar lettare frå kvarandre, så heilt tynne pannekaker er ikkje så lett å få til. Eg får dei heller ikkje like fine på farge som kumelkpannekaker, men smaken er som vanleg. Når det gjeld steikepanne - prøv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå