Gå til innhold

Jenta mi blir blålig på leppene og rundt munnen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen andre som har opplevd det med sine barn? Det har skjedd 3 ganger i det siste. Helt plutselig blir hun veldig blå på leppene. Hun er i fin form og det merkes ingenting på henne. Det er ikke fordi hun fryser, for det har skjedd inne når hun er god og varm. Varer bare 5 minutters tid før fargen blir normal igjen. Bør jeg bestille en legetime for dette?

Skrevet

Kan ha noe med hjertet å gjøre. Ville absolutt fått sjekket det opp.

Skrevet

du må ta turen til legen!

Skrevet

Dattra mi hadde det samme før jul. Tre/fire episoder, varte noen minutter første gangene, men da det varte halvannen time ringte jeg legen. Han lyttet på hjertet hennes, hørte ingenting, men henviste til sykehuset allikevel for å utelukke hjertefeil. Vi tok røntgen av lungene hennes, og ultralyd av hjertet for å se at alt var normalt, og det var det.

Det er flere på avdelingen hennes i barnehagen som har det samme innimellom, og det eneste de har felles er at alle sliter med tørr hud. Vet ikke om det kan ha noe med det å gjøre, men kan være relevant info.

Du bør ringe lege, i det minste for å utelukke noe alvorlig.

Skrevet

Takk for svar, jeg skal ringe legen og få en time til henne. Jeg tror ikke det er noe alvorlig for hun har nylig vært undersøkt på barnepoliklinikk pga astma og ble da lyttet mye på osv. Men får ta en telefon uansett og høre hva de sier.

Skrevet

Jeg leste i det siste innlegget ditt at hun har astma. Det har lillebror på 2 1/2 år også. Han får noen ganger slike blå/lilla lepper, og de er kalde! Jeg tror det har med tidvis dårlig blodsirkulasjon og gjøre, men er ikke helt sikker på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...