Gå til innhold

3 mnds barn,når legger de seg for natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

min 3 mnds gutt er steintrøtt i 19-20 tida,og legger seg rundt 20,men våkner igjen etter en halv time- tre kvarter,og da tar det opp til to timer å få han til å sovne igjen...

hva kan vi gjøre??prøver å ikke la han sove sein lur,men det hjelper ikke,han våkner likevel...

noen som har tips?

Skrevet

ingen flere som har 3 månedersbabyer her inne?:)

Skrevet

Snuppa vår sover en dupp ute i vogna i 19-20 tida, og legger seg ikke for kvelden før mellom kl 21 og 23... Stresser ikke noe med det i det hele tatt. Med broren ordnet det seg plutselig av seg selv.

Skrevet

legger seg rundt 18:30-19:00. gjort det siden hun var en mnd.sover hele natten m kun 1-2 amminger, og våkner om morningen når storebror kommer hoppende inn=)

Skrevet

glemte skrive om jeg hadde noen tips...men har vel egentlig ikke det:P begynte med faste leggerutiner på henne når hun var ca 1 mnd gammel...ca kl 18 får hun av seg bleien og får lufte stumpen under babygymmen en stund...så er det på med pysj, får pupp, blir tulla inn i et babyteppe, får nattakos av storebror, legger henne i senga og synger nattasang mens jeg tuller dyna rundt henne, kysser henne på hake,munn og pannen, sier "god natt, sov godt,elsker deg"går ut og lukker døren...gjort dette hver kveld, og tok ikke lange tiden før hun forsto at nå var det natt=)

er nå kun om natten hun sover godt da....;P

Skrevet

Snuppa på 3mnd legger seg i 20-21 tiden. Da sover hun til ca 06:00. Får litt mat og sover videre til ca 09:30.

Skrevet

Legger seg mellom 21 og 23. Sover da til en eller annen gang mellom 6 og 8 med 2-4 amme-runder.

Skrevet

Hei! Sånn er vår datter også. Hun er skikkelig sur og trøtt fra rundt 19! Gir henne mat og legger henne, men så våkner hun igjen en halvtimes tid senere. Da er hun selvsagt lys våken! Hun surrer fælt på kveldstid, både med litt magevondt og gulping, så de siste kveldene har hun ikke vært i seng før 22.30-23.00. Skikkelig slitsomt, for hun sover ikke lengre på morgenen selv om hun sovner sent.

Jeg har dessverre ikke noe tips, da vi har prøvd forskjellige tiltak.. Prøver å underholde henne og få henne til å være våken litt lengre enn 19-20, men det funker ikke! Jeg tar også gjerne imot tips :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...