Antiope Skrevet 6. april 2010 #1 Skrevet 6. april 2010 Dere som bor i Oslo, velger dere å gå til jordmor eller lege? Jeg har hørt det er vanskelig å få time hos jordmor i byen. Jeg bor på Grünerløkka og vurderer å gå privat hvis dette er så tilfelle; Oslo jordmor og kvinnesenter. Noen med erfaringer?
scoobydo Skrevet 7. april 2010 #2 Skrevet 7. april 2010 Jeg gikk til jordmor på helsestasjonen forrige gang, ikke noe problem og få time der. Alle på barselgruppen gikk også til jordmor på helsestasjonen. Denne gangen har jeg valgt og gå privat fordi jeg ønsket det selv. Jordmorsenteret på CC-vest, hun er kjempeflink.
VirreVirre Skrevet 7. april 2010 #3 Skrevet 7. april 2010 Jeg hadde alle kontroller etter ordinær UL hos jordmor forrige gang (bydel nordstrand). Det er jo bare å ringe helsestasjonen. Være tidlig ute med bestilling av time. Men det er kanskje forskjell på bydelene? Egentlig, hvis man har råd til det, høres det veldig fint ut med privat jordmor. Da får man vel det man betaler for. Hva koster det egentlig?
abulafia77 Skrevet 7. april 2010 #4 Skrevet 7. april 2010 Hei. Bor også på Grünerløkka. Går også til jordmorsenteret på CC vest- alle mine kolleger har gått der og hun er veldig hyggelig. Hun samarbeider med Rikshospitalet.
Antiope Skrevet 7. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 7. april 2010 Slik jeg har forstått det av hjemmesiden til Oslo jordmor og kvinnesenter så koster det 550,- første gang og 400,- pr gang etter det. Legen min mente det kunne være vanskelig å få time hos jordmor på min lokale helsestasjon, men jeg måtte bare mase og ikke gi meg før jeg fikk en time. Høres ganske slitsomt ut...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå