Gjest Skrevet 6. april 2010 #26 Skrevet 6. april 2010 Du skriver "ingen skal fortelle meg at jeg ikke kan være fadder fordi jeg ikke er kristen". Jeg svarer deg at så enkelt er det ikke nødvendigvis, siden presten faktisk kan nekte deg å være fadder i en dåpsseremoni i regi av dnk. Derfor blir det faktisk ikke irrelevant.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #27 Skrevet 6. april 2010 Jeg hr ikke døpt mine barn, og har ikke "faddere" på dem på noe vis. Jeg har ikke giftet meg i kirken og involverer ikke våre tider "høytider", men jeg er fadder på flere barn, og har deltatt i deres dåp. Jeg syns det er vannvittig vanskelig å si nei når jeg blir spurt, og syns det er rart at folk spør meg som er helt åpent antikristen, og ikke medlem av statskirken. Jeg gjør foreldrene også oppmerksomme på dette når jeg blir spurt. De har alle sagt at det bryr de seg ingenting om, for for dem er fadderrollen sånn og sånn. Jeg velger derfor å være "fadder" og gjøre mine oppgaver som foreldrene ønsker. Hva som blir sagt i kirken er jeg ikke sikker på. Om jeg lyver der, så er det ikke noen stor sak. Jeg og foreldrene har avklart våre roller og det er jo for dem jeg gjør dette. Når det er sagt, er jeg ikke så stolt av dette, og skal få meldt meg ut av statskirken og slutte å si ja til slike forespørsler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå