dodo Skrevet 6. april 2010 #1 Skrevet 6. april 2010 Jenta mi er 6 mnd. og snur seg fra rygg til mage hele tiden, men har ikke fått dreisen på å snu seg tilbake på ryggen igjen. Hun blir jo sliten på magen til slutt, begynner å sutre/gråte, jeg hjelper henne tilbake på rygg igjen, hun snur seg på nytt....og sånn går dagen, hehe... :) Så jeg bare lurer på hvor lang tid det normalt tar før babyen lærer seg å komme seg tilbake på rygg igjen på egenhånd? Det blir i grunnen deilig når hun lærer å håndtere det selv! Hun har forresten begynt å løfte litt på rompa innmellom også. Vil så gjerne framover og spreller veldig med beina der hun ligger på magen.
Overraskelsen Skrevet 6. april 2010 #2 Skrevet 6. april 2010 hehe, gutten vår er 8 mnd, og han ruller ikke fra mage til rygg ennå. Tror ikke han kommer til å gjøre det, heller. Har mer enn nok med å lære seg å krabbe Det er ikke alle som lærer seg det, men heldigvis blir de flinkere til å ligge på magen etterhvert!
Gjest eelis+kian Skrevet 6. april 2010 #3 Skrevet 6. april 2010 Og her lærte gutten å rulle fra mage til rygg før han lærte å rulle fra rygg til mage. Så det er store forskjeller! :-)
Romeren Skrevet 6. april 2010 #4 Skrevet 6. april 2010 Gutten vår har nettopp lært seg å snu seg fra rygg til mage, men har bare snudd seg fra mage til rygg én gang, og det tror jeg var et uhell. Tror ikke han kommer til å snu seg rundt til ryggen igjen heller, fordi han er også alt for opptatt av å prøve å komme seg rundt i mageleie. Det er jo den veien de skal, så jeg ville ikke tenkt så mye på det jeg, altså!
Moden fersking Skrevet 6. april 2010 #5 Skrevet 6. april 2010 Jeg opplever det samme som deg, dodo, han blir så gæren etter å ha ligget en stund på magen. Så snur jeg han, men vips, etter to sekunder er han tilbake igjen, hehe! I går klarte han plutselig å snu seg tilbake, fra mage til rygg, så da trodde jeg han hadde skjønt det, men i dag er det tilbake til samme gamle. Men plutselig kan det komme, tror jeg. Eller han begynner å krabbe først. Min lillegutt har snudd seg fra rygg til mage i en måned nå, og er 5 måneder og en uke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå