Mamma`n til <3<3<3 Skrevet 6. april 2010 #1 Skrevet 6. april 2010 er bare 23 uker og vesla er jo bare 580g inni magen! Har hatt hodepine i dag også, men håper ikke dette har noe med dette å gjøre. Har ikke noe spes hevelse, føler meg egentlig ok. Må tilbake på sykehuset om ei uke, med mindre jeg føler meg syk. Legen sa at jeg ikke skulle jobbe og ta det med ro. Betyr det ikke trening tro? Glemte å spørre...... Huff, litt kjipt detta....
EleResa Skrevet 6. april 2010 #2 Skrevet 6. april 2010 Vil tro legene bare passer godt på, slik at du ikke blir mer stressa og kanskje får enda høyere blodtrykk? Tidlige varsler om _mulig_ svangerskapsforgiftning bør jo uansett ikke overses. Jeg ville trent mindre intenst, kanskje heller holdt meg til noen rolige gåturer?
Brumlemannimagen Skrevet 6. april 2010 #3 Skrevet 6. april 2010 Hei jeg ville tatt det med ro, ikke trent men bare gå små turer. Siden legen har sagt du ikke skal gå på jobb er det sikkert lurt å ikke trene så hardt. Man kan jo ha masse glede av å gå små turer også Å nå er det jo vår og deilig turvær ute:) Lykke til!
Marika:):) Skrevet 7. april 2010 #4 Skrevet 7. april 2010 Hva er blodtrykket ditt på da? Hadde ikke trent da nei..
mamma til Jesper <3 Skrevet 7. april 2010 #5 Skrevet 7. april 2010 Uff.. så kjedelig å lese. Vet akkurat hvordan du har det, men jeg er kun 14 uker på vei, så det skal visst ikke være svagerskapsrelatert sier fastlegen. Nå har jeg vært sykemldt i 2 uker og venter på videre utredning på ahus. Føler meg ikke akkurat veldig syk, bare mye sliten, kjeder meg fryktelig her hjemme! ( God bedring!!
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 7. april 2010 #6 Skrevet 7. april 2010 Uff, skjönner at det er kjipt, men godt det blir oppdaget og at de tar det på alvor. Hjelper nok å roe ned litt. Tror ikke du skal trene da, nei. Dette går nok bra skal du se...
mamma til Jesper <3 Skrevet 21. april 2010 #7 Skrevet 21. april 2010 Nima+jenteimagen- hvordan går det med deg? Er blodtrykket og urinprøvene bedre??
Mamma`n til <3<3<3 Skrevet 21. april 2010 Forfatter #8 Skrevet 21. april 2010 Hei! ja, nå er det bedret seg. Blodtrykket har vært litt høyt lenge, men er bedre nå og urinen helt ren igjen:)) Men har fått litt signaler på at jeg sikkert vil få høyere blodtrykk etterhvert som vesla vokser, så får vel bare følge med!! Formen er iallefall bedre!!
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 21. april 2010 #9 Skrevet 21. april 2010 jeg hadde lett svangerskapsforgiftning i svangerskapet mitt. BT var 155/95 på det høyeste, hadde +1-spor av protein i urinen og 1-2 på ødem i beina. Fikk beskjed om å holde meg i ro, spurte legen hva dette innebar og hun svarte at jeg ikke fikk lov til å støvsuge eller vaske gulv en gang så tror nok ikke du skal trene så mye nei,
mamma til Jesper <3 Skrevet 22. april 2010 #10 Skrevet 22. april 2010 Nima+jenteimagen- så godt å høre at du er bedre. Du må bare ta det med ro og passe godt på deg selv. Sist jeg var hos lege fikk jeg beskjed om at det ikke var bra å trene, kunne kun gå rolige turer. Linyen-Mamma til Mathias<3- Hvordan gikk det i svagerskapet? Gikk du fullt ut? Jeg er 17 uker på vei og har nå fått beskjed om å bare holde meg i ro frem til oktober. Vet du hva du hadde i BT da? Jeg har nå BT på 155/90, og det kommer visst til å gå opp naturlig når jeg kommer lengre i svagerskapet. Jordmor vil ikke at jeg skal jobb lengre så i morgen blir det nytt tur til fastlegen, Risikoen for at dette kommer til å gi svagerskapsforgiftning seinere var visst ganske stor.. Merker at jeg er ganske tøff i tryne når jeg snakker med venner og kollegaer om det. "dette kommer til å gå så bra, ikke noen problemer" men når jeg er alene så føler jeg meg plutselig ikke så sikker lengre.
fraja Skrevet 23. april 2010 #11 Skrevet 23. april 2010 du som er 17.uke: høyt Bt nå trenger ikke bety at det vil stige...Legen sa til meg at ved uke 22-23, faller BT naturlig, og har man da et BT på 130-150/ 80-90 så er det høyt...og kanskje grunn til medisinsk behandling og evt innleggelse....men det vil ikke stige ut fra hva man har før uke 22-23... Håper det går bra!!
FØDEKLAR NÅ :)Jippi Skrevet 23. april 2010 #12 Skrevet 23. april 2010 et BT på 130/80 er ikke høyt. Det er veldig fint:) Hadde høyt BT og masse ødemer med første mann, var inn og ut av sykehuset hele veien, men ble aldri innlagt før undertrykket var 100.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 25. april 2010 #13 Skrevet 25. april 2010 jegerklar: BT mitt var 130/80 ca når jeg var rundt 17 uker. Det var stabilt på det gjennom hele svangerskapet men det er helt helt vanlig at på slutten så stiger BT naturlig. Jeg gikk til uke 38, da ble gutten min tatt med akutt KS pga dårlig gjennomstrømning i navlesnora. Hadde kjent lite liv, så reiste ned på sykehuset for kontroll. Det endte i KS pga at de ikke turte vente lenger.. Nå er historien min litt spesiell..hadde jeg ikke reist ned hadde jeg sikkert gått 40 uker eller mer, men da hadde ikke gutten min vært her. Er heller ikke sikkert det var sv,forgiftningen som var grunnen til at jeg måtte ta KS. Men ta det alvorlig, lytt til kroppen din og ikke minst legene! Hvil deg masse,ikke ta lett på sv.forgiftning. Det er alvorlige saker! Men det går nok bra, legene er flinke og rutinerte på dette med sv.forgiftning. Så du blir nok godt tatt vare på om det skulle være tilfelle!:-) Fikk forresten beskjed om å holde meg rolig, ikke husarbeid, ikke stress! Lytt til kroppen din, ikke hiss deg opp, eller bli sint. Masse lykke til og kos deg masse i svangerskapet! Jeg savner å være gravid!! Men har verdens beste lille gutt her hos meg, som blir 3 uker i morgen:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå