Gå til innhold

Er berre i veke 13 og blir sliten av alt

Efua Menu♥  Gutetvillingar

Anbefalte innlegg

Held på å bli spø... I begge mine andre to fullgåtte svangerskap har eg jobba fullt heile tida, no klarer eg maks å stå/gå 30 min utan å sette meg ned. I dag har eg holdt senga for å sjå om eg klarer å samle litt krefter.

Men det kan jo ikkje fortsette slik? Då vil eg jo ha null musklar igjen til fødselen. Skal eg presse meg eller er det viktig at eg kviler?

Skal på kontroll på St.Olavs i morgon og håper å kunne få litt råd, men er det andre med samme erfaringar?

Fortsetter under...

Kan kanskje hende du har jernmangel eller annen vitaminmangel, du får sjekke det på neste kontroll. Ellers kan d ha med blodtrykket å gjøre kanskje? Det er mye som spiller inn, masse hormoner ute å herjer også. Får håpe du får litt mer energi etterhvert da, travelt når det er slik..ihvertfall når du har flere barn. Det er ihvertfall viktig å spise sunt og drikke masse ;) Lykke til ;)

Hei Linda og takk for svar!

Det med blodtrykket hadde eg ikkje tenkt på. Har alltid hatt lavt blodtrykk, men ikkje så lavt som no. Skal hugse å spørre om det i morgon.

Ein blir jo lat av å gjere ingenting også... Tenkte eg skulle prøve å jobbe heime sidan eg trur turen til og frå jobb er maksimalt det eg klarer på ein dag, men det er ikkje så lett å samle tankane.

Håper eg blir litt meir trygg etter å ha prata med legen i morgon.

Ja, det blir litt ekstra hormoner av å vente tvillingar... Fornekta stort sett graviditeten fram til UL for to veker sidan (mista i veke 12 i desember) og etter at eg fekk vite at det er to liv inni der har formen gått raskt nedover, hm!

heisann.. kjenner meg igjen i dette med null energi, og blir sliten av alt som er... får ein følelse som er vanskelig å setje fingen på... men er skikkelig uvel av dei minste ting... eg var også heilt fin i førre svangerskap... er 15 veker på veg med tvillingar..

Kanskje det spiller inn litt psykisk også ja, når man vet det er to ;) Jeg har vært gjennom et tvillingsvangerskap tidligere og kan ikke huske at jeg ble så sliten da...men så hadde jeg ikke tvillinggutter på to-tre år den gangen da :P Denne gangen merker jeg det mer på energinivået og kan være mer deprimert, lei og ha litt kort lunte pga dette, noen samboeren min så tydelig har bemerket ;) Jeg benektet også at det var tvillinger selv om jeg kjente igjen tegnene fra forrige gang, og hadde vokst mye siste ukene før UL. Jeg tenkte at det umulig kunne være tvillinger IGJEN..hva var oddsen for det liksom? Men det var tydligvis fullt mulig. Har blitt vant til tanken nå, men har ennå ikke kommet fram til hvordan jeg skal klare meg når barna kommer..med to treåringer i tillegg og samboer som er på sjøen annenhver måned :) Meeen vi skal vel klare oss tenker jeg. Har heldigvis masse familie og venner rundt meg som har lovet og hjelpe til ;)

Gurimalla Linda - to tvillingpar! Det er jo heilt eksepsjonelt og du er jo ung også så det er ikkje pga alderen at eggstokkane begynner å slurve...

Eg er glad for at mine to andre blir 5 1/2 og 4 når tvillingane kjem, ho minste er allereie over det verste av trassalderen og er begynt å bli fornuftig!

Så bra at du har famile og venner som kan hjelpe det får du nok bruk for! Vi har ingen familie her og alle vennane våre har små barn sjølv så vi må nok klare oss sjølve. Men trur at i dei første mnd etter fødselen må vi prøve å få nokre av besteforeldra på besøk, berre litt vanskeleg sidan 3 av 4 jobbar :-( Vi får sjå - alt ordnar seg jo.

Annonse

Ja, det er ganske utrolig :) Vi får satse på at vi klarer det ja, det er de første mnd som er travlest så vi får slite oss gjennom dem og satse på snille barn ;) Jeg lærte heldigvis masse fra forrige gang vi fikk tvillinger, så jeg vet hva jeg IKKE skal gjøre denne gangen og har bedre muligheter til å ordne gode rutiner på det meste i forhold til sist ;)

Hei, jeg også venter tvillingpar nr 2, mine første par er 8 år så jeg får det ikke så strevsomt. Men at du er sliten med 2 i magen i 13 uke høres veldig kjent ut for meg, jeg orket nesten ikke gå selv, det hjalp godt med jern tilskudd, men likevel jobber kroppen hardere når man bærer tvillinger. Så tror jeg alderen også gjør noe, var selv sprekere i starten sist, men denne gangen har jeg ikke følt meg særlig sprek. Vi som har barn fra før har jo litt å holde på med også, særlig dere med så små .Få legen din til å sjekke blodprosenten din, kanskje du føler deg bedre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...