Lie79*har blitt mamma* Skrevet 6. april 2010 #1 Skrevet 6. april 2010 Hvor ofte har dere fått beskjed om at dere kan bruke det? Går det bra å ta 1 tbl daglig flere dager etter hverandre, el kan det være skadelig for fosteret? Jeg er kvalm hele dagen og kaster opp ofte, vanskelig for å få i meg mat. På det verst har jeg kastet opp ca 1 gang i timen og ikke klart å holde på vann engang, så hadde vært fint om afipran kunne hjelpe meg ihvertfall over den verste kneika:o)
lillespire08+10 Skrevet 7. april 2010 #2 Skrevet 7. april 2010 Jeg begynte med afipran i går. Man kan ta 1 tbl (10mg) hver 8.time. Ikke fått beskjed om hvor lenge jeg kan bruke det... så lenge det trengs kanskje? Fikk en boks på 20 tbl. Skal ikke være skadelig for fosteret, ifølge forskning. Men skal ikke brukes siste 3 mnd av svangerskapet. Lykke til :-) Afipran hjelper en del hos meg!
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 7. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 7. april 2010 Takk for svar:o) Har også fått en boks på 20 tbl. Godt å høre at det ikke er skadelig for fosteret, var litt bekymret for det. Så bra at afipran hjelper for deg -håper det gjør det for meg også)
Vimsa :) Skrevet 7. april 2010 #4 Skrevet 7. april 2010 Hei Lie79*gravid* Husker deg godt fra prøvetiden...... Vet du om det er en eller to? Hvor mange uker er du nå? Lykke til med å bli kvitt kvalmen! Jeg er også stortsett kvalm hele dagen, men heldigvis kommer det ikke opp.
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 10. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 10. april 2010 Hei Vimsa:) Husker deg også fra ass. befr. Vi har vel vært på Riksen begge 2 om jeg ikke husker helt feil...? Jeg er 9 uker i dag. Var på ul 7+3 og så da bare 1 spire, noe som kanskje er like greit i forhold til komplikasjoner o.l + at jeg har diabetes i tillegg. Hvor langt er du på vei nå da? 1 el 2 spirer? Har tatt 1 tbl Afipran hver dag de siste dagene og det har hjulpet meg masse heldigvis:o) Er fortsatt kvalm, men kaster ikke opp hver dag lenger. Deilig å slippe det ja:D Men kvalmen er jo et positivt tegn også da;) Skal på ny Ul 10+4 og gleder meg masse til det!!!
oktoberjentene;) Skrevet 11. april 2010 #6 Skrevet 11. april 2010 Hei:) Jeg brukte afipran hver dag i ca 7 mnd i det første svangerskapet mitt.. Husker ikke hvor mange tbl om dagen, men mener jeg tok 3 i døgnet.. slet med ekstrem svangerskapskvalme.. Dette var selfølgelig en avtale med legen... Men jeg har aldri hørt at det kunne være skadelig. Har hvertfall en sunn og fin gutt på snart 3 år nå hehe Lykke til.. Håper kvalmen gir seg snart for deg
Rottisjenta Skrevet 13. april 2010 #7 Skrevet 13. april 2010 Legen min sier tre i døgnet. Da jeg var som mest fortvilet over kvalmen spurte jeg han om det var maks-dose og det sa han det var. Det stemmer jo bra med hver 8. time, som ble nevnt over. Lang tids bruk på gravide har ikke vist fosterskader, så Afipran skal være trygt Lykke til - hilsen ei som har hatt sin første kvalmefrie dag i dag på 11+4 :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå