Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #1 Skrevet 6. april 2010 hei. jeg er oppvokset i et trygt kristent hjem. jeg ønsker at barnet mitt skal vokse opp med samme trygghet som meg. jeg vil synge kristne barnesanger, lese fra barnebibelen, og gå på søndagskole. så lenge barnet mitt ønsker det. jeg har bare et lite problem... barnefar er ikke vokst opp i et kristent hjem, han er heller ikke sunget for ved leggetid eller lest for. syns dere det er dumt av meg å lære han sanger og få han til å lese fra barnebibel? synes det er dumt at han ikke har fått den gode trygge oppveksten som meg. tror det er bra for barn å tro på noe. anonym mamma
Anonym bruker Skrevet 7. april 2010 #2 Skrevet 7. april 2010 Dt er IKKE dumt at bf lærer seg noen sanger, og at du får ham til å lese for barnet sitt (i denne sammenhengen er det mest relevant at det er barnet HANS). Men: Det at bf ikke har fått den gode, trygge oppveksten som deg, har neppe noe med religion å gjøre. Det finnes barn av vantro som har fått god, trygg oppvekst, og barn av troende som har følt utrygghet i oppveksten. Dere bør gå sammen om å gi barnet deres en god, trygg oppvekst. Men det gjør ingenting om det blir variasjon i lesingen. DU kan lese barnebibel, og han kan lese om julenisse, Pippi, og Albert Åberg. Du kan synge kristne sanger for barnet ditt, og han kan synge Prøysen. Det er sikkert bra med innføring i bibelstoff for barnet, men alt med måte. Det holder lenge med én forelder som driver med dette.
InsomNina Skrevet 18. mai 2010 #3 Skrevet 18. mai 2010 Hei! Har akkurat samme "dilemma" som deg. Ønsker at barnet mitt skal få lære noe av deg jeg har lært, for det har jeg satt pris på. Sambo er ikke kristen, men har respekt for at jeg tror. Han bryr seg ikke så veldig om det, så jeg tror egentlig ikke han vil delta heller. Har ikke snakket så mye om det, men han vet jeg ønsker å lære bort min tro, og synes det er ok. Synes likevel det er ganske trist :`(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå