B81 Skrevet 6. april 2010 #1 Del Skrevet 6. april 2010 Hei Håper det er noen her som kan hjelpe meg med det jeg lurer på! Har nettopp vært gjennom en MA (uke 9), og har tidligere (for 8 år siden) vært gravid som endte i SA. Er de eneste to gangene jeg har vært gravid, men mellom her har det heller ikke vært noe prøving. Jeg har hatt på følelsen veldig lenge at noe er galt. Hatt uregelmessige og litt lange sykluser. I perioder har de stabilisert seg på rundt 40 dager. Da jeg sluttet på P-piller gikk jeg et halvt år uten å få mens, og ble til slutt satt på primolut. Fikk da tilbake mens, og den var noenlude stabil en stund. Det viste seg imidlertid at det ikke var varig. Noen måneder er mensen "unormal" med my brunt blod, og noen måneder er den tilsynelatende normal. I dag da jeg var på undersøkelse i forbindelse med MAen sa gynekologen at det var noe syster på den ene eggstokken. JEg har lenge hatt mistanke om PCOS, og den ble styrket. Har ikke synlige symptomer på dette, og det ble derfor bare avfeid av fastlegen min da jeg lurte på om de kunne teste. Har vært innom lege mange ganger med spørsmål, men de har aldri tatt en eneste hormonprøve! Legen sa bare at siden jeg hadde menstruasjon noenlunde ofte hadde jeg eggløsning. Noe jeg jo har noen sykluser, i og med at jeg blir gravid, men etter min mistanke i langt fra alle! Leser også at det er større sjanse for SA når man har PCOS. Er det noen som vet hva som er grunnen til dette? Har lest at det kan være uheldig for kvaliteten på det modne egget at modningsfasen blir for lang (i mitt tilfelle er den jo i beste fall på i overkant av 25 dager, mot 14 normalt). Er det noen her som har hørt om dette? Jeg er nå lei av å ikke bli hørt på av leger, for etter det jeg leser kan man ha PCOS uten å ha alle de synlige symptomene. Har bestilt time hos privat gynekolog neste uke, så håper å bli tatt på alvor her. Er det noen her som vet om behandling som kan hjelpe!? Er det noen som er/har vært i en lignende situasjon? Dvs blir gravide men mister.. Hva har dere i tilfelle gjort, og har dere kommet i mål? hilsen *frustrert* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141686273-pcos/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå