Gå til innhold

Hvordan høres dette ut? Scanning på dag 9 med gonal-f...

Anbefalte innlegg

Slimhinne 7 mm og 13 eggposer totalt, men:

Den største på høyre side var 10 mm, samt 4 små på 6 mm

På venstre side var de 12, 9, 8, og 7 mm, samt 4 små på 6 mm

Siden dette er første IVF-forsøket mitt, vet jeg ikke hva jeg skal legge i dette resultatet. Føler meg noe misfornøyd med at hovedparten bare var 6 mm. Er dette normalt eller burde flere vært større? Når kan jeg forvente uttak om dere skal tippe?

Takk for svar! :-)

Fortsetter under...

Hei du

Synes dette høres helt greit ut. Noen av oss trenger lengre tid til å bli stimulert nok. Fortsetter du på samme dose, eller økes dosen noe?

13 eggposer er ganske bra tenker jeg. Jeg har aldri hatt så mange eggposer som det, men det har gått bra fordet.

Hei Lille Egg!

Er det syklusdag 9 eller 9.dag med gonal-f?

Jeg var til scanning tidlig om morgenen på syklusdag 9(5 injeksjoner med gonal-f). Hadde da 10 follikler: 1 på 14mm, 3 på 12mm, 2 på 11mm og 4 på 8mm. Slimhinna var 10mm.

Var til scanning dagen etter også(sent på dagen): da var det 2 på 16mm, 1 på 15mm, 1 på 14mm, 1 på 13mm, 1 på 12mm og 4 på 9mm. Slimhinna var da 10.5mm.

Jeg måtte ta eggløsningssprøyta neste kveld, og hadde egguttak 36 timer etter den. Jeg fikk bare ut 3 egg, men alle 3 ble befruktet og var helt perfekte. Ruger nå på 2 og har fått ett på frys.

Vet ikke på hvilken dag i syklusen du normalt har vært til inseminasjon? Jeg har stort sett vært på dag 11 og 12. Nå hadde jeg uttak på dag 13.

Vil tippe at du må sette eggløsn.sprøyta om ca 4 dager. Så da blir det vel uttak på mandag;-) Dette går nok bra skal du se:-) Når skal du tilbake til scanning?

Ønsker deg masse lykke til!!!

Hei på deg Håpefull38. I dag var det syklusdag 15 og den 9. dagen jeg stikker gonal-f. Det blir sikkert litt anderledes når jeg har langt regime i motsetning til deg med kort? Ellers var det jo litt oppløftende å høre at eggposene kunne vokse såpass raskt på et døgn. Normalt ville jeg blitt inseminert ca på dag 15. Jeg regner med i alle fall at noen av eggposene vil være høsteklare over helga.

Har ikke hørt fra min min egen gynekolog i løpet av dagen og har derfor sendt opplysningene direkte til klinikken for å høre hva de syntes om resultatene og når . Jeg tipper også at det blir uttak ca mandag. Er litt ergerlig at jeg ikke skulle bli klar til helga for i neste uke "koker" det på jobben fra onsdag og utover. Jeg har vært pysete og ikke sagt fra på jobben.

Lykke til med rugingen Håpefull38! Måtte det gå din vei slik at du slipper flere lange reiseveier...og til Rypefest, lykke til med ditt kommende forsøk også! :-)

Fikk altfor seint beskjed fra klinikken i dag om at jeg skulle ha begynt på orgalutran i dag. Håper ikke det ødelegger for mye - ingen apoteker i denne småbyen har noe sånt på lageret, men et av apotekene kunne sørge for ekspressleveranse og skaffe det til i morgen. Klinikken ville ellers at jeg skulle scannes på nytt på fredag. Føler jeg får litt dårlig info fra klinikken og egen gynekolog siden jeg må ta tak i alt selv, ingenting går automatisk. Grumf!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...