Margarita -- Skrevet 6. april 2010 #1 Skrevet 6. april 2010 Sitter her og leser, og merker at jeg er helt inne på begrepene som brukes her! Ser folk sier at de er i uke 4+6, 5+0 osv, og greier ikke helt å se sammenhengen? Noen som kan gi meg en forklaring på de vanligste forkortelsene her også?) Jeg er i 5 svangerskapsuke, hva sier jeg mine tall er da? Bare uke 5?
<3 Tredjegangs <3 Skrevet 6. april 2010 #2 Skrevet 6. april 2010 Hei! Du kan jo se innlegget lenger ned på siden om forkortelser og begrep o.l., det heter "Viktig info for første trimester". 4+6, 5+0, 6+1 osv er betegnelsen på nøyaktig hvor langt du er på vei i uker og dager (4 uker og 6 dager, 5 uker og 0 dager, 6 uker og 1 dag osv.). Når du er i uke 5 så er du 4 hele uker og så og så mange dager på vei; du er begynt på den femte uken din. Akkurat som at når du er fylt 19 år så heter det at du er i det 20. året ditt. Håper du ble litt klokere av dette, ikke så enkelt å forklare! Og gratulerer!
snartmammapåny Skrevet 6. april 2010 #3 Skrevet 6. april 2010 Første tallet er uker man er ferdig med, andre tallet er dager man er ferdig med. Altså antall dager inn i den neste uken. 4+6 betyr at man er ferdig med eller fullgått 4 uker og 6 dager. Noen sier den dagen de er på der og da. Altså i dag er jeg på dag 4+6, mens andre sier det de er ferdig med. Dagen etter 4+6 er 5+0. Når man er 4+6 så er man i sin 5. svangerskapsuke. Altså 6 dager inn i sin 5. uke. Oppklarende?
Margarita -- Skrevet 6. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 6. april 2010 Ja, dette hjalp litt må jeg si! Men skjønner jo ikke helt hvorfor man må ta med dager også da, det må da holde å si hvilken uke man er i?
<3 Tredjegangs <3 Skrevet 7. april 2010 #5 Skrevet 7. april 2010 Selvfølgelig, enkelte er vel bare mer nøye enn andre på det der..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå