Gå til innhold

Hjelp en el to i magen?

kikki6

Anbefalte innlegg

Hei...blir litt bekymret nå.Har ikke noe tvillinger i familien el noe..men jeg er 10+3 på vei og har rimelig stor mage og gått opp 4 kg..var på ultralyd i uke 6 og da så de bare en med det var en sekk til der inne...menhun sa det er nok bare en..kansje det har ramlet ut en sa hun...merkelig spør du meg..var på ultralyd i uke7 igejn hos en annen en og hun nevnte ingenting...kunne man ha sett det så tidlig el kan de ha oversett noe? når kan man egentlig se at det er to der inne? takker for svar:)

Fortsetter under...

Hei kikki6,

For det første så kunne de bare se en på meg i uke 6 og det viste seg at jeg hadde tvillinger da jeg kom tilbake i uke 8/9, så det er absolutt mulig at ikke begge oppdages helt enda. På den andre siden så mente hun at hun kunne se to fostersekker og da tror jeg nok hun også burde sett fosteret om det hadde vært der. Kan nesten høres ut som om du har det de kaller for "vanishing twin syndrome".

Vanishing Twin Syndrome occurs when one of a set of twin fetuses apparently disappears from the womb during pregnancy, usually resulting in a normal singleton pregnancy. The fetal tissue is absorbed by the other twin, the placenta, or the mother, thus giving the appearance that the twin "vanished."

Her er en link som beskriver dette: http://multiples.about.com/cs/medicalissues/a/vanishingtwin.htm

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...