Gå til innhold

Når dere velger stelleveske, tenker dere på farge og kjønn på babyen da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal kjøpe ny stelleveske, og jeg har hele tiden tenkt at vi må ha en ganske nøytral farge på den, som brun/sort, i tilfelle vi får en gutt engang. Hehe, det er jo sikkert helt latterlig, men betyr det noe for deg om du har ei rosa stelleveske, men at det ligger en gutt oppi vogna?

Egentlig skulle det jo ikke ha noe å si, da barnet ikke ligger oppi stelleveska som henger på vogna, hehe..

Har funnet en nydelig stelleveske jeg har veldig lyst på, men den er rosa og veldig jentete. Kjedelig om vi "må" kjøpe ny igjen om vi får en gutt engang i fremtiden....:P

Hva en skal lure på!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Overhodet ikke, stellevesken er mammaen sin veske! ;)

Gjør ingenting om du bruker rosa veske til tross for at du har en gutt.

Skrevet

Det vi tenkte på da vi kjøpte stelleveske var at den matchet til vogna, og at det var en veske vi kunne bruke begge to. Dvs. at vi kunne dra ut med jenta og stelleveska begge to - at vi ikke måtte ha hver vår liksom.

Og min mann ville definitivt ikke gått med en rosa stelleveske (",)

Skrevet

Milla: Sånn tenker vi også, at det må være en vi kan bruke begge to, og at den passer fargen på vogna/vognene. Nå har det seg jo sånn at pappaen så og si ALDRI er ute og triller på jenta vår, iallefall ikke alene. Og han har kjøpt seg en vanlig "manneveske", hehe, som han kan bruke om det skulle skje i framtiden.. Jeg får ta en prat med han når han kommer hjem fra jobb, så får jeg se om jeg får viljen min (igjen) :D

Skrevet

Ja, jeg tenker på at den skal passe til kjønn, men viktigst er det at den passer til vognen. Jeg valgte derfor en nøytral stelleveske slik at den skal kunne passe til hvilken som helst vogn uansett farge.

Skrevet

Ja, stelleveska skulle passe til babyen. Det var derfor lille snuppa fikk svart stelleveske. Jeg er forsåvidt enig i at stelleveska er mammas veske, men likevel ville jeg nok ikke kjøpt rosa stelleveske om jeg hadde gutt.

Skrevet

Men om du allerede hadde kjøpt en rosa stelleveske, og du engang fikk gutt, ville du da kjøpt en ny en i en mer "guttete" farge?:)

Nå har jeg fått helt frie tøyler til å kjøpe den jeg vil, men det er så utrolig vanskelig å velge. Vil dere hjelpe meg litt?

Her er de jeg har å velge i, som jeg synes er finest:)

http://www.babyplaneten.no/productdetails.php?product=1233

http://www.babyplaneten.no/productdetails.php?product=1378

http://www.babyplaneten.no/productdetails.php?product=1580

eller helt svart, men det føler jeg blir så kjedelig, at den evt kan begynne å falme og bli grå etterhvert, det vil jeg ikke ha noe av, hehe:)

Skrevet

Jeg synes vel generelt det er lettere å bruke blått til jente enn rosa til gutt, ville nok ikke gjort sistnevnte. Nå er ikke problemstillingen så aktuell her, for jeg ville ikke kjøpt slike ting i en svært kjønnsspesifikk farge nettopp fordi jeg vil kunne bruke dem til flere barn. Vi kjøpte riktinok en _litt_ guttete vogn, men ikke så mye at den ikke kan brukes til en evt jente.

Jeg valgte forøvrig charcoal (mørk grå) stelleveske (Skip Hop Dash Deluxe), fordi jeg synes svart blir for mørkt, mens grått er litt lysere, men fremdeles nøytralt.

Skrevet

Her har vi vogn i nøytral farge og stellevesken er i lillanyanser fra ju-ju-be. Vi har en gutt. For meg synes jeg stellevesken som nevnt over her at den er mammas, så jeg valgte bare den jeg synes var finest og mest praktisk for oss. Var selvfølgelig viktig at den matchet til vogna og.

Skrevet

Vi hadde bare stelleveske (nøytral farge) til nummer 1. Med nummer 2 og 3 putta jeg en bleie i veska mi, eller i vogna, eller i lomma. Gidda ikke å drasse rundt på stelleveska hele tida....

Skrevet

Seriøst anonym? Kanskje man blir mer avslappet med nr 2? Selv om jeg ikke kan forestille meg at det gjelder meg...

Jeg må alltid ha med stelleveska på tur, er jo ikke slik at man "drasser på den", den henger jo på vogna (",) Men så tenker jeg "tilfelle ditt og datt" hele tiden og da...

Og vi har en stor stelleveske - og den er alltid full (",) Bleier, ekstra skift, en jusboks, rosiner, kjeks, solkrem, solbriller, noen leker, en bok, hårbørste, hårspenner, neglesaks, plaster, våtservietter + også stæsjet mitt da. Mobil, lommebok, tyggis, pastiller, en bok, vannflaske... osv osv osv.

Trollmor: jeg synes den første var dødskul! Og den passer jo både til gutt og jente. (",)

Som en annen skrev, blått går til jente, men rosa til gutt... vet ikke?

Enig i at det er jo mors veske, men likevel... jeg vet ikke.

Skrevet

Jeg kjøpte faktisk nr 1, den grønnaktige. Syntes den var finest, etter mye om og menn:) Og jeg er helt enig i det at det er greit med blått til jente, men kanskje litt feil med rosa til gutt, hehe:) Så da ble det den! Og jeg gleder meg som en unge til vi får den i posten:)

Mannen ble også fornøyd, for da slipper han å ta frem sin "manneveske" om han skal ut med vogna alene engang (noe som meget sjeldent skjer, hehe).. ;)

Og jeg er som deg, Milla. Stelleveska MÅ jeg ha med meg, ellers tenker jeg at ting hun egentlig ikke trenger, som er i stelleveska, plutselig MÅ brukes når vi ikke har den med oss.. Nei da er det bedre å være føre var;)

Er jo mer enn bleier man trenger når man har smått!:)

Skrevet

Jeg kjøpte stelleveske som skulle passe til vognen. Og ja jeg kjøpte vogn ut ifra at jeg har jente. Men det er fordi jeg har en gutt på 8 år og jeg hadde gledet meg til å kunne kjøpe jenteting og jentefarger, etter å ha kjøpt blått og biler osv. i mange år. hehe

Jeg hadde en blå stelleveske fra sønnen min, men den passet ikke så godt til vognen jeg kjøpte til jenta. Så den ble liggende.

Dessuten så er dette siste barnet så jeg trenger ikke å tenke på om den kommer til å passe kjønnet til nestemann:-))

Skrevet

Å, den grønne der er kjempefin! Har en liten mappe i det stoffet.

Og disse veskene er så kjekke at jeg hiver ut stellematten og bruker de som vanlige vesker når jeg ikke trenger bleieskift overalt lenger :P ihvertfall de mindre modellene, men noen ganger er det kjekt med litt plass i veska.

Skrevet

den første er kjempe fin, har sett på den selv og venter gutt, har genetlig sett på de to første linkene ;) tenker også at stellevesken er mamma sin veske, men den første passer best til vognen vi skal ha :)

Skrevet

Jeg tenker at det er en veske far også skal kunne ha over skulderen uten å skjems:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...