Gå til innhold

Jenta vår er redd katten...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har det seg slik at jeg er litt over gjennomsnittlig redd for dyr, spesielt hunder og hester. Det eneste dyret jeg kan si at jeg aldri er redd er katter, av den grunn at jeg er oppvokst med katter. Denne frykter har selvsagt smittet over på datteren vår. Hun er redd dyr, også katter. Hun hoppet opp i vogna til Lillebroren så fort hun så en katt når vi var ute på tur tidligere. Fant derfor ut at vi måtte gjøre noe...

Så da fikk vi oss katt. En liten, leken kattunge. Hun har blitt kjent med den og båret den mye rundt. Vi har nå hatt katten siden slutten av sommeren..

Problemet er at hun fremdeles er redd katten, selv om den er rolig. Hun tør ikke alltid gå forbi den og synes tydligvis at den er innmari uforutsigbar. Vil helst at vi stenger den ute og spør ofte om vi ikke bare skal gi den bort...

Hva kan vi gjøre?? Hun er 4 år gammel.

Kan legge til at hun ikke er redd kattene i gata lenger, så noe positivt har jo kommet ut av det. Synes bare det er synd at hun skal gå og være redd hjemme, selv når katten er rolig (har derimot full forståelse for henne de gangene katta "tar av").

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...