Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår baby er litt over 4mnd og har ikke helt forstått at beina kan brukes som støtte under seg når jeg holder han på fanget. Han bruker beina mye og sparker når han sitter i vippestolen. Beina er helt slappe og henger der når jeg holder han oppreist :-) Hvordan er det med deres babyer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat sånn med jenta mi også...spreller som bare d når hun ligger/sitter i vippestol... førstemann sto jo og hoppet i fanget mitt når han var på samme alder..ja ja forstår d nok etterhvert di små her også :-)

Skrevet

Sønnen min var tidlig ute på alt, men bollefrøkna som nylig fylte 5 måneder, står bare noen sekunder om gangen før beina knekker sammen under henne. Ser ikke ut som hun ønsker å øve på å stå heller. Synes det er veldig fint å sitte eller ligge på gulvet hun :)

Skrevet

Vår har stått strak og løftet seg selv opp ved hjelp av bena, siden hun var kanskje under 1 mnd gammel.(vi har bare holdt henne i hendene) Vi har alltid vært facinert over hvor sterk hun er i beina, og mange andre har også kommentert hvor sterk hun er i beina.

Hun er nå 6 måneder, spreller masse når hun ligger, og når vi lar henne ligge på rygg og tar henne i hendene, løfter hun seg selv opp med mage/armmusklene og løfter seg opp til hun blir helt strak i beina.

Skrevet

Mini her er 6 mnd og skjønner heller ikke noe av dette med føttene. kikker bare dumt på meg å lurer på hva jeg driver meg. Om han ligger spreller han masse, løfter bena og drar i tærne, men ikke stå :)

Skrevet

Min eldste var totalt spaghetti i bena til han var rundt 9-10 mnd. Nektet å sette dem under seg rett og slett, og jeg ble veldig bekymret. Han begynte å reise seg når han var 11 mnd og gikk uten støtte når han var 13 mnd, så var ingen grunn til bekymring. De tre andre barna mine har satt bena under seg og "stått" når vi har holdt dem under armene fra de var 2-3 uker gamle, de har da også reist seg opp helt alene når de var 7 mnd og de eldste gikk uten støtte når de var 10 mnd og 11 mnd (minste er bare 7,5 mnd).

Skrevet

Signerer vestlandsfanden :) Vår lille på 3,5 mnd vil helst stå hele tiden..

Skrevet

Tror dette er veldig individuelt. Veslefrøkna er straks 7 mnd og bare detter sammen som en sekk hvis vi prøver at hun skal "stå", mens feks kusina hennes som er 3 uker yngre, og datteren til ei venninne av meg som er 2 uker eldre har "stått" på fanget i mange måneder nå.

Skrevet

Gutten min er 81/2 mnd og står nå på beina og går bortover mens vi holder han i hendene. Han har jo ikke balanse nok til å støtte seg selv mens han står. Han står stødig når han holder seg i stuebordet, og han har nå begynt å gå litt mens han holder seg i bordet. Ellers husker jeg det var en periode når han var ca 4 mnd at han strakk beina sine sånn at han sto mens han satt på fanget, men han sluttet plutselig med det etter 1 mnd og begynte å hoppe i stedet:-P hihi..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...